Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(PRÁCI ZAHÁJÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5)
Advertisements

Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Tabulka otázek Rozstřel
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
CHEMICKÝ KUFR Téma: Prvky
FYZIKÁLNÍ KUFR Pohyb tělesa (7. ročník)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Vnitřní energie, teplo. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat – návod pro použití. Hru hrají tři hráči nebo tři družstva. O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. Hráč vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 16 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu hráče, který danou otázku zodpověděl správně, body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě hráče (družstva). V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi druhý hráč (druhé družstvo). Otázky volí hráči (družstva) vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které(ý) má po vyčerpání 15 otázek vyšší počet získaných bodů. Bonusové body může získat rychlejší družstvo i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod čísly v tabulce otázek.

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 13 14 15 16 Soutěžící (družstvo) č. 2: 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 9 10 11 12 13 14 15 16 Soutěžící (družstvo) č. 3: 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 Obrázek č. 1 9 10 11 12 13 14 15 16

Otázka číslo 1: Těleso A má teplotu t1. Těleso B má teplotu t2. Pro teploty platí t1 > t2. Tělesa byla k sobě přiložena tak, že se dotýkají. Doplň označení těles A nebo B v následující větě. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Těleso … odevzdalo teplo tělesu … . Správná odpověď: Těleso A odevzdalo teplo tělesu B. Zpět

Otázka číslo 2: Ocelový odlitek (ingot) o hmotnosti 20 kg se ohřál z teploty 20 °C na kovací teplotu 820 °C. Urči teplo, které odlitek přijal. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: m = 20 kg; t = 820 °C – 20 °C = 800 °C; c = 0,45 kJ/(kg °C); Q = ? kJ Q = c . m . t Q = 0,45 kJ/(kg °C) . 20 kg . 800 °C = 7 200 kJ Zpět

Otázka číslo 3: Do první ze tří stejných sklenic nalijeme etanol, do druhé rtuť a do třetí vodu. Všechna tři kapalná tělesa mají stejnou hmotnost a stejnou počáteční teplotu. Nádoby vložíme současně do téže horké vodní lázně o stálé teplotě 50 °C. V tabulkách vyhledej měrné tepelné kapacity uvedených látek. Jejich číselné hodnoty s jednotkou zapiš do dané tabulky. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. etanol rtuť voda Správná odpověď: etanol: 2,43 kJ/(kg °C) rtuť: 0,130 kJ/(kg °C) voda: 4,18 kJ/(kg °C) Zpět

Otázka číslo 4: Zdvihni závaží rovnoměrným pohybem z podlahy na desku stolu. Mění se při tomto ději polohová energie závaží v gravitačním poli Země? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Polohová energie závaží Ep se zvětší, protože se zvětšila výška závaží nad povrchem Země. Zpět

Otázka číslo 5: Voda v termosce má teplotu 60° C. Ocelová (nerezová) a stříbrná lžička mají stejnou hmotnost a stejnou počáteční teplotu 20 °C. Lžičky ponoříme do vody v termosce. Pokud se po krátké době dotkneme lžiček, vyšší teplotu bude mít lžička stříbrná. Vysvětlete. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Teplota lžičky ze železa je nižší, protože železo [c = 0,45 kJ/(kg °C)] vede hůře teplo než stříbro [c = 0,235 kJ/(kg °C)]. Zpět

Otázka číslo 6: Těleso A má teplotu t1. Těleso B má teplotu t2. Pro teploty platí t1 > t2. Tělesa byla k sobě přiložena tak, že se dotýkají. Doplň označení těles A nebo B v následující větě. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Teplota tělesa … se zvětšila, teplota tělesa … se zmenšila. Správná odpověď: Zpět Teplota tělesa B se zvětšila, teplota tělesa A se zmenšila.

Otázka číslo 7: Vyhledej v tabulkách měrnou tepelnou kapacitu zlata. Vysvětli fyzikální význam tohoto údaje. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zlato: c = 129 kJ/(kg °C); Teplota zlata o hmotnosti 1 kg se zvýší o 1° C, přijme-li zlato teplo 0,129 kJ. Zpět

Otázka číslo 8: Závaží je na podlaze. Zvedni ho rovnoměrným pohybem a polož na desku stolu. Co po tomto ději můžeš říci o pohybové energii závaží? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Pohybová energie závaží Ek se nezmění, protože je závaží po zvednutí na desce stolu opět v klidu. Zpět

Otázka číslo 9: Do první ze tří stejných sklenic nalijeme etanol, do druhé rtuť a do třetí vodu. Všechna tři kapalná tělesa mají stejnou hmotnost a stejnou počáteční teplotu. Nádoby vložíme současně do téže horké vodní lázně o stálé teplotě 50 °C. Které kapalné těleso přijme největší teplo při ohřátí na teplotu horké vodní lázně? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Voda, protože má největší měrnou tepelnou kapacitu [c = 4,18 kJ/(kg °C)]. Zpět

Otázka číslo 10: Těleso A má teplotu t1. Těleso B má teplotu t2. Pro teploty platí t1 > t2. Tělesa byla k sobě přiložena tak, že se dotýkají. Doplň označení těles A nebo B v následující větě. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Vnitřní energie tělesa … se zmenšila, vnitřní energie tělesa … se zvětšila. Správná odpověď: Zpět Vnitřní energie tělesa A se zmenšila, vnitřní energie tělesa B se zvětšila.

Otázka číslo 11: Závaží je na podlaze. Zvedni ho rovnoměrným pohybem a polož na desku stolu. Co po tomto ději můžeš říci o vnitřní energii závaží? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Vnitřní energie závaží se nezmění. Závaží při ději nepřijímá ani neodevzdává teplo. Poznámka: Změnila (zvětšila) se polohová energie tělesa. Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 12: Do první ze tří stejných sklenic nalijeme etanol, do druhé rtuť a do třetí vodu. Všechna tři kapalná tělesa mají stejnou hmotnost a stejnou počáteční teplotu. Nádoby vložíme současně do téže horké vodní lázně o stálé teplotě 50 °C. Které kapalné těleso bude mít největší teplotu za 1 minutu po ponoření do horké vodní lázně? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Největší teplotu bude mít rtuť, protože má nejmenší měrnou tepelnou kapacitu [c = 0,139 kJ/(kg °C)]. Zpět

Otázka číslo 13: Hliníkové těleso má hmotnost 1 kg a teplotu 10 °C. V kalorimetru je voda o hmotnosti 0,5 kg a teplotě 70 °C. Po vložení hliníkového tělesa do kalorimetru došlo k vyrovnání teplot. Byla naměřena teplota 52 °C. Zvýší se vnitřní energie vody nebo hliníkového tělesa? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zvýší se vnitřní energie hliníkového tělesa, protože při tepelné výměně přijímá teplo od vody. Zpět

Otázka číslo 14: Zinkové těleso má hmotnost 1 kg a teplotu 60 °C. Těleso bylo vloženo do kalorimetru, ve kterém byla voda o hmotnosti 0,5 kg a teplotě 10 °C. Po vyrovnání teplot byla naměřena teplota 18 °C. Z hodnot naměřených při pokusu urči měrnou tepelnou kapacitu zinku. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Vycházíme z rovnosti, že teplo odevzdané zinkem se rovná teplu přijatému vodou: Qzinku = Qvody czinku . mzinku . t zinku = cvody . mvody . t vody czinku .1 kg . 42 °C = 4,2 kJ/(kg °C) . 0,5 kg . 8 °C 42 . czinku = 16,8 czinku = 16,8 : 42 czinku = 0,4 kJ/(kg° C) Zpět

Otázka číslo 15: Hliníkové těleso má hmotnost 1 kg a teplotu 10 °C. V kalorimetru je voda o hmotnosti 0,5 kg a teplotě 70 °C. Po vložení hliníkového tělesa do kalorimetru došlo k vyrovnání teplot. Byla naměřena teplota 52 °C. Urči teplo, které odevzdá voda v kalorimetru. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: m = 0,5 kg; t = 70 °C – 52 °C = 18 °C; c = 4,18 kJ/(kg° C); Q = ? kJ Q = c . m . t Q = 4,18 kJ/(kg °C) . 0,5 kg . 18 °C = 38 kJ Zpět .

Otázka číslo 16: Voda v termosce má teplotu 60 °C. Ocelová (nerezová) a stříbrná lžička mají stejnou hmotnost a stejnou počáteční teplotu 20 °C. Lžičky ponoříme do vody v termosce. Proč jsou stěny vnitřní nádoby termosky zrcadlově lesklé a proč je mezi stěnami termosky vyčerpán vzduch? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Vakuum a lesklé stěny omezují změnu vnitřní energie vody v termosce tepelnou výměnou i zářením.

Použité obrázky: Obrázek na pozadí – [cit. 2010-05-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons z WWW: <http://www.clker.com/clipart-blackboard.html>. Obrázek č. 1 – [cit. 2010-05-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kalorimetr.png>. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.