Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Věty vedlejší.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Druhy vedlejších vět.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
8. RELATIVISTICKÁ DYNAMIKA
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Druhy vedlejších vět 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpo č tem Č eské republiky. Zpracováno 11. ledna 2013 Autor: Mgr. Eva Do č kalová

ČEŠTINÁŘSKÁ LOTERIE

Abys měl(a) naději na výhru, musíš... vybrat z každé skupiny větných celků ten, který má špatně určený druh vedlejší věty. opravit druh vedlejší věty a zároveň si POZNAMENAT ČÍSLO příslušné věty, abys neztratil(a) naději na výhru.

1. 2 Až uvidíš na obloze první hvězdičku, půjdeme rozbalit dárky. VV příslovečná časová 7 Pokud jde o mexickou kuchyni, neznám většího odborníka než mého manžela. VV předmětná 9 Dorazil ke krmelci, u něhož byla fůra zvířecích stop. VV přívlastková

2. 1 Protože musím vyzvednout bráchu ze školky, nemůžu na rande. VV příslovečná příčinná 4 Cirkulárka řvala, až mi zaléhalo v uších. VV příslovečná měrová 2 Viděl Matěje, jak se snaží použít tahák. VV příslovečná způsobová

3. 2 Lednice byla, jako by na ni zaútočily kobylky. VV příslovečná způsobová 8 Co se týká zavařování, nemám moc zkušeností. VV příslovečná zřetelová 6 Poutník zamířil tam, kam ho vedlo jeho srdce. VV příslovečná místní

4. 3 Jestli ti to pomůže, udělám to. VV příslovečná přípustková 5 Pozoroval, jak mraky rychle mění své tvary. VV doplňková 8 Kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp. VV podmětná

5. 9 Přestože se na koncert těšil, vrátil se zklamaný. VV příslovečná přípustková 8 Jakmile se o zradě dozvěděl, začal plánovat pomstu. VV příslovečná účelová 1 Rozhodli o tom, že plán podpoří jednohlasně. VV předmětná

6. 6 Princ vešel do zámku, jehož komnaty zely prázdnotou. VV přívlastková 1 Protože jsem udělala hloupost, dlužím ti omluvu. VV příslovečná podmínková 4 Kdo nechtěl provokovat, raději mlčel. VV podmětná

7. 3 Třebaže se ohradil, nebylo mu to nic platné. VV příslovečná přípustková 9 Nezapomeň, na čem jsme se domluvili. VV předmětná 5 Zaslechl, jak se tiché kroky přibližují k jeho stanu. VV předmětná 1 Abych řekla pravdu, nechci s ním ani mluvit. VV příslovečná účelová

VÝHERNÍ ČÍSLO 7 – 2 – 2 – 3 – 8 – 1 – 5 7 – 2 – 2 – 3 – 8 – 1 – 5 Všem výhercům srdečně gratulujeme.

Řešení 7 Pokud jde o mexickou kuchyni, neznám většího odborníka než mého manžela. VV předmětná → příslovečná zřetelová 2 Viděl Matěje, jak se snaží použít tahák. VV příslovečná způsobová → doplňková 2 Lednice byla, jako by na ni zaútočily kobylky. VV příslovečná způsobová → přísudková 3 Jestli ti to pomůže, udělám to. VV příslovečná přípustková → příslovečná podmínková

Řešení II. 8 Jakmile se o zradě dozvěděl, začal plánovat pomstu. VV příslovečná účelová → příslovečná časová 1 Protože jsem udělala hloupost, dlužím ti omluvu. VV příslovečná podmínková → příslovečná příčinná 5 Zaslechl, jak se tiché kroky přibližují k jeho stanu. VV předmětná → doplňková

Literatura Mluvnice: učebnice českého jazyka pro střední školy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 264 s. ISBN Streamers. [online] [cit ]. Dostupné z: KOSTEČKA, Jiří. Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 243 s. ISBN MELICHAR, Jiří a Vlastimil STYBLÍK. Český jazyk: přehled učiva základní školy s cvičeními a klíčem. Vyd. 14., přeprac. Praha: Fortuna, 2004, 275 s. ISBN