VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM ZÁVĚREČNÁ PRÁCE DANA VANÍČKOVÁ e learning kurz VV21
Dnešní výuka na ZŠ – nelze bez využívání moderní techniky ÚVODEM Dnešní výuka na ZŠ – nelze bez využívání moderní techniky Učitel ZŠ – nutnost celoživotního vzdělávání nejen ve své aprobaci, ale hlavně v oblasti moderních technologií a ICT
Přírodopis – učebnice nakladatelství Fraus, dataprojektor, JAK VYUŽÍVÁM ICT VE VÝUCE Přírodopis – učebnice nakladatelství Fraus, dataprojektor, kladem jsou rozšiřující informace a zajímavosti,doplňující obrázky či videa, nemusím sama vyhledávat, pohodlné testy formou on-line podpory, protokoly laboratorních prací žáci přecházejí od klasických referátů k počítačovým prezentacím Ekologie – nejsem spokojena s malou nabídkou tištěných učebnic pro ZŠ, počítač je mi v hodinách velkou podporou, existuje spousta vhodných, zajímavých a pestrých odkazů s tímto zaměřením Anglický jazyk – využití od on-line překladačů až po webové stránky všech úrovní znalosti
Inovace a zvýšení kvality výuky prostřednictvím digitální technologie Digitální učební materiály DUM Inovace a zvýšení kvality výuky prostřednictvím digitální technologie Materiály dostupné v elektronické podobě Pracovní listy, prezentace a videoukázky Nenahrazují výuku, pouze doplňují a podporují aktivitu žáků PROČ NEZAPOJIT SAMOTNÉ ŽÁKY DO TVORBY ? c
Zapojení žáků 3. třídy ZŠ do tvorby digitálních výukových materiálů ÚKOL A VÝUKOVÝ CÍL Zapojení žáků 3. třídy ZŠ do tvorby digitálních výukových materiálů Procvičení probraného učiva z anglického jazyka – pokyny, pozdravy, jednoduchý rozhovor Motivace žáků k výuce anglikého jazyka prostřednictvím využití jejich schopností a dosavadních dovedností v oblasti ICT Zpestření vlastní výuky anglického jazyka
Klíčová slova : DUM, prezentace, skupinová práce KLÍČOVÁ SLOVA A POSTUP Klíčová slova : DUM, prezentace, skupinová práce Postup : seznámení žáků s daným úkolem zjištění úrovně znalostí a dovedností v ICT rozdělení žáků do pracovních skupin dle předchozího zjištění vytvoření „scénáře“ na fotografování fotografování, přesun fotografií do počítače, výběr a kopírování do programu na prezentaci
vložení vybraných obrázků a tvorba jednoduchého rozhovoru popis fotografií v anglickém jazyce vložení vybraných obrázků a tvorba jednoduchého rozhovoru zpracování veškerých podkladů do prezentace – vyučující Dovednosti žáků Celkem 19 žáků Umí zacházet s jednoduchým fotoaparátem všichni Umí napsat text na PC v AJ všichni Umí použít online překladač všichni Umí vložit foto do PC 7 Umí kopírovat foto nebo obrázek 11 Umí umí přičlenit text/ popisku/ 4 Umí vytvořit krátkou prezentaci 2
Příprava scénáře a anglického textu
Pořizování fotografií
Práce na počítači – obrázky, popisky,text v aj
Who's this ? Hello,I'm grandpa. I'm old. I'm tall. Hi, I'm your sister. I'm fourteen. I'm slim. My name is Eve. Hello, I'm grandma. I'm short. I'm happy. My name is Mary. Hi, I'm your brother. I'm ten. I'm fat and big. My name is Tom.
Sit down -posaď se
+ silná motivace pro výuku ZÁVĚR + silná motivace pro výuku obohacení o nové poznatky a zkušenosti – mimo jazyk kreativní přístup vyjádření osobnosti skupinová práce jazyk hrou - vzhledem k věku rozdílná znalost práce s počítačem časově náročné Tuto aktivitu hodnotím jako zpestření výuky, žáci se zapojili s nadšením, naučili se nové dovednosti na PC. Použit fotoaparát NIKON COOLPIX 3 200,PROGRAM MICROSOFT OFFICE POWER POINT 2003 FOTOGRAFIE POŘÍZENY SE SOUHLASEM RODIČŮ