Inovativní metody výuky Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty (GD) Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty (GD) 132.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Podstatná jména STROM, KEŘ
ŠKOLENÍ TECHNIKŮ A MONTÁŽNÍKŮ PRO ROK 2007
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Název projektu: Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona:
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA II. Bc. Jana Vaňkátová
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA Bc. Jana Vaňkátová
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
1 Zpracování dat o odpadech za rok 2011 Seminář pro ohlašovatele.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
49. mistrovství světa ve zpracování textu na počítači
Grafický editor GIMP (13)
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
VY_32_INOVACE_Čt z 1 PLAVE KOPE Bc. Zuzana Uhrinová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Manažerská informatika 1 - 4MSDN AASnímek 1 Manažerská informatika MSDN AA … DreamSpark
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Business Intelligence
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
SmartPhone start - Apple iPhone
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Grafický editor GIMP (13)

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Zadání samostatné práce SP1 Základy HTML. CÍL Ověřit znalosti použití základních HTML construkcí –Základní kostra –Kódování češtiny –Nastavení pozadí.
Test D-1 je sociometrická diagnostická metoda diagnostikující třídní kolektiv. Je zadávána prostřednictvím dotazníku, který je předložen všem jednotlivým.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Google Apps Kateřina Macháčková EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Technické kreslení.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Přednost početních operací
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ELearning Snímek 1 eLearning Tomáš Kubálek
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Průměr Maximum Minimum
Grafický editor GIMP (13)
Transkript prezentace:

Inovativní metody výuky Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty (GD) Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty (GD) 132 Petr Heřmanský pro předmět ICT *) učebních i studijních oborů *) lze použít i v ostatních předmětech (viz dále) „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

2 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Úvod: V této prezentaci představuji využití nástroje Formulář (Form) ve webovém prostředí Google Dokumenty (GD, Google Docs) pro vytvoření a použití testu k ověřování znalostí žáků. Cílem je seznámit vyučující s praktickým použitím formuláře. Výsledkem je test přístupný na webové stránce (a tak použitelný kdekoli, kde je přístup k Internetu) s možností automatického vyhodnocení a oznámkování žákovy práce. Nikoli zanedbatelným faktem je, že tyto nástroje jsou zdarma.

3 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Obsah: 1.vyučovací metody 2.předpoklady použití 3.postup využití (jednotlivé fáze) 4.ukázka tvorby vzorového testu 5.postřehy a doporučení 6.závěry

4 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Vyučovací metody: 1.samostatná práce (s PC) 2.prověřování a hodnocení žákovských výkonů (diagnostika a klasifikace)

5 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Předpoklady použití: 1.Zkoušející musí mít vytvořený účet na Google.com, tj. založenou ovou schránku na 2.Zkoušející by měl mít minimální znalosti a)práce s internetem a b)s tabulkovým editorem 3.K vlastnímu testování musí mít žáci přístup na PC, který je připojen k internetu (ve škole nebo doma).

6 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Postup využití (fáze) – viz následující snímky 0.přihlášení vyučujícího do Google Dokumenty na stránce ( 1.vytvoření formuláře s testem na zvolené téma 2.vytvoření krátkého odkazu na webovou adresu testu 3.základní vyplnění testu pro tvorbu vyhodnocení 4.vytvoření vzorců v tabulce testu pro automatické vyhodnocení 5.ověření funkčnosti a úplnosti vytvořeného testu 6.vlastní použití testu se žáky 7.vyhodnocení výsledků testování

7 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty 0.přihlášení vyučujícího do Google Dokumenty na stránce (

8 1.vytvoření formuláře s testem na zvolené téma Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty název testu popis a pokyny příjmení a jméno třída testovací otázky

9 2.vytvoření krátkého odkazu na webovou adresu testu Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Odkaz na vlastní test (dole) je neprakticky dlouhý, proto vytvoříme zkrácený odkaz pomocí tzv. „zkracovače“ webových adres. Můžeme použít například: Zkopírujeme odkaz do výše uvedené stránky, výsledkem je pak snadno použitelný odkaz jako například

10 3.základní vyplnění testu pro tvorbu vyhodnocení Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty a)vstoupíme do testu, nejlépe přes zkrácenou adresu b)vyplníme příjmení a třídu (používám identitu „Franta Tester“) c)označíme všechny správné odpovědi d)odešleme, tj. standardně ukončíme (tím si ověříme i text závěrečného Potvrzení) Výsledkem je podklad pro vytvoření vzorců pro automatické vyhodnocení Zobrazit celý test Pokračovat

Ukázkový test neobsahuje správné odpovědi, je kopií skutečné práce žákyně Lucie K. Pokračovat DALŠÍ 11 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat DALŠÍZPĚT 12 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat DALŠÍZPĚT 13 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat DALŠÍZPĚT 14 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat DALŠÍZPĚT 15 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat DALŠÍZPĚT 16 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat DALŠÍZPĚT 17 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

Pokračovat ZPĚT 18 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

19 4.vytvoření vzorců v tabulce testu pro automatické vyhodnocení a)vyhodnocení jednotlivých otázek Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Otevřeme tabulku testu v GD.  Jednoduše použitelná funkce pro vyhodnocení je IF (česky KDYŽ) =IF(podmínka;ano;ne) např. =IF(D2=$X$1;1;5) tzn. je-li obsah buňky D2 (studentova odpověď) shodný s buňkou X1 (vzorová odpověď) zapíše se 1, není-li shodný, zapíše se 5.  Místo známek lze použít body (např. správně = 1 bod, nesprávně = 0 bodů) tj. =IF(D2=$X$1;1;0).

20 4.vytvoření vzorců v tabulce testu pro automatické vyhodnocení b)vyhodnocení celého testu - konstrukce známky Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty známkování každé otázky  V případě známkování každé otázky lze použít průměr jednotlivých známek, např. vyhodnocení jednotlivých otázek je v buňkách X2 až AP2, pak by vyhodnocení testu bylo =AVERAGE(X2:AP2) bodové ohodnocení  Použijeme-li bodové ohodnocení, je nutné definovat „hladiny“ pro přidělení známky. Např. 20 otázek po 10 bodech, maximum bodů 200 viz rámeček. Vnořená funkce by pak byla (součet bodů v buňce AQ2) =IF(AQ2>160;1;IF(AQ2>120;2;IF(AQ2>80;3;IF(AQ2>40;4;5)))) b. => b. => b. => b. => b. => 5 Zobrazit vzorový příklad (body) Pokračovat (bez příkladu)

M3 21 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Výřez z tabulky formuláře Testovací otázky… Identifikace DALŠÍ Pokračovat (opustit příklad)

22 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty …testovací otázky Vyhodnocení formou přidělení bodů Vyhodnocení 1. otázky Výřez z tabulky formuláře Pokračovat (opustit příklad) DALŠÍ

23 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Přidělení bodů Sečtení bodů Konstrukce hodnocení - známky =IF(AR9>160;1;IF(AR9>120;2; IF(AR9>80;3; IF(AR9>40;4;5)))) Výřez z tabulky formuláře Pokračovat (opustit příklad)

24 5.ověření funkčnosti a úplnosti vytvořeného testu Spočívá ve vložení vzorců pro  vyhodnocení jednotlivých otázek v řádku cvičného testu („Franta Tester“),  vyhodnocení celého testu a převod na známku  kontrole otázek a správných odpovědí. Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Pokud vše pracuje, jak má, můžeme přistoupit k dalšímu kroku. V opačném případě je nutné opravit vložené výpočty a ověřit správnost vložených „vzorových odpovědí“.

25 6.použití testu se žáky 1.seznámení žáků s postupem a vysvětlení úkolů (cca 5 minut) 2.zadání zkrácené webové adresy testu (1 minuta) 3.vlastní vyplnění testu (10 až 30 minut, dle počtu otázek) 4.seznámení se správnými odpověďmi (5 – 10 minut) Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

26 7. vyhodnocení výsledků testování Vyhodnocení testu spočívá ve zkopírování vzorců zadaných v druhém, testovacím, řádku („Franta Tester“) do všech řádků vyplněných žáky. Poté si zapíšeme či zkopírujeme hodnocení žáků do svého přehledu klasifikace. Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

27 Ukázka vzorové hodiny s využitím vytvořeného testu Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Foto 1 Žáci si právě otevřeli test

28 Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty Foto 2 Žáci vyplňují test Ukázka vzorové hodiny s využitím vytvořeného testu

29 Postřehy a doporučení: 1.použití otázek typu Více možností je nejsnazší pro automatické vyhodnocení. Lze použít také typ Text, vlastní odpovědi žáků (jako třeba „Příjmení“), ale v tom případě musí být odpověď naprosto jednoznačná (např. doplnění slova do věty v cizím jazyce). 2.je praktické oddělit testovanou skupinu žáků libovolným znakem na následujícím řádku tabulky a celý řádek obarvit odlišnou barvou; tabulka testů použitých ve více třídách (skupinách) bude přehlednější. 3.je vhodné promyslet předem systém názvů testů, např. dle tematických celků, např. v ICT označení jsou testy z HW a SW, textové editory, až třeba bezpečnost PC, atd. 4.považuji za samozřejmé poskytnout žákům zpětnou vazbu - s tištěnou kopií testu stručně projdu správné odpovědi. Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

30 Závěr Tento test je malou ukázkou možností Google Dokumentů. Další informace o využití nástrojů Google lze najít na specializovaných stránkách [3]. Přeji všem pedagogům, kteří využijí tento nástroj, usnadnění a zrychlení práce při klasifikaci žákovských výkonů. Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty

31 Literatura a odkazy: 1.PETTY, Geffrey. Moderní vyučování : praktická příručka. Praha : Portál, s. 2.Google.cz [online] [cit ]. Prohlídka služby Google Docs. Dostupné z WWW: 3.Gug.cz [online] [cit ]. Gug pro školy. Dostupné z WWW: Testování znalostí žáků pomocí nástrojů Google Dokumenty