Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj.
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Kolja 2 Otázky a film. Konverzace: Máte nějaký nový nábytek.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Zájmena on, ona, oni Fill in the blanks with the appropriate forms of on, ona, or oni. Vzor: Já ___ znám jen od vidění. Já ho znám jen od vidění. *Taken.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Kolja 9.
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Rozkazovací způsob Imperatives Rewrite the following sentences in the imperative. Vzor: Koupíš si dražší šaty? Kup si dražší šaty! *Taken from Review Lesson.
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Pády a koncovky: Cases & Endings Adjust the words between slash marks to fit their contexts, using the appropriate case endings. Vzor: Co budeš dělat o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Budoucí a minulý čas II Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Konverzace: Kam pojedete v létě?. Kolja 3 Otázky a film.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns In the following sentences, replace my with já, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the appropriate.
Přednost početních operací
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns In the following sentences, replace the underlined expressions by indefinite pronouns with approximately the same.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Future Perfective Verbs Rewrite the following sentences, changing all verbs to the future perfective. Vzor: Karel volá matce. Karel zavolá matce. *Taken.
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Rád by: Softening chtít sentences
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Practice with the Conditional
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Se a si: Reflexive Pronouns
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Future Perfective Verbs
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns
Transkript prezentace:

Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis. *Taken from Review Lesson 2, pg. 187, ex. 2 of Contemporary Czech by Michael Heim.

Constructions with by 1. Chci vám ukázat svou kancelář.

Constructions with by 1. Chtěl/Chtěla bych vám ukázat svou kancelář. 2. Snídám rád.

Constructions with by 1. Chtěl/Chtěla bych vám ukázat svou kancelář. 2. Rád bych snídal. 3. Budou se na nás zlobit.

Constructions with by 1. Chtěl/Chtěla bych vám ukázat svou kancelář. 2. Rád bych snídal. 3. Zlobili by se na nás. 4. Půjde se projít.

Constructions with by 1. Chtěl/Chtěla bych vám ukázat svou kancelář. 2. Rád bych snídal. 3. Zlobili by se na nás. 4. Šel/Šla by se projít. 5. Proč bydlí tam?

Constructions with by 1. Chtěl/Chtěla bych vám ukázat svou kancelář. 2. Rád bych snídal. 3. Zlobili by se na nás. 4. Šel/Šla by se projít. 5. Proč by tam bydlel/bydlela/bydleli/bydlely? 6. Teď si přečtu noviny.

Constructions with by 6. Teď bych si přečetl/přečetla noviny. 7. Zůstanete tady ještě chvíli?

Constructions with by 6. Teď bych si přečetl/přečetla noviny. 7. Zůstal/zůstala/zůstali/zůstaly byste tady ještě chvíli? 8. Co budete dělat dopoledne?

Constructions with by 6. Teď bych si přečetl/přečetla noviny. 7. Zůstal/zůstala/zůstali/zůstaly byste tady ještě chvíli? 8. Co byste dělal/dělala/dělali/dělaly dopoledne? 9. Mám mlčet?

Constructions with by 6. Teď bych si přečetl/přečetla noviny. 7. Zůstal/zůstala/zůstali/zůstaly byste tady ještě chvíli? 8. Co byste dělal/dělala/dělali/dělaly dopoledne? 9. Měl/měla bych mlčet? 10. Umíte to použít?

Constructions with by 10. Uměl/uměla/uměli/uměly byste to použít? 11. Smím se na něco zeptat?

Constructions with by 10. Uměl/uměla/uměli/uměly byste to použít? 11. Směl/směla bych se na něco zeptat? 12. Můžete to koupit levněji?

Constructions with by 10. Uměl/uměla/uměli/uměly byste to použít? 11. Směl/směla bych se na něco zeptat? 12. Mohl/mohla/mohli/mohly byste to koupit levněji? 13. Nechci víc o tom slyšet.

Constructions with by 10. Uměl/uměla/uměli/uměly byste to použít? 11. Směl/směla bych se na něco zeptat? 12. Mohl/mohla/mohli/mohly byste to koupit levněji? 13. Nechtěl/nechtěla bych víc o tom slyšet. 14. To ovšem nevíme.

Constructions with by 10. Uměl/uměla/uměli/uměly byste to použít? 11. Směl/směla bych se na něco zeptat? 12. Mohl/mohla/mohli/mohly byste to koupit levněji? 13. Nechtěl/nechtěla bych víc o tom slyšet. 14. To bychom ovšem nevěděli/nevěděly. 15. Takhle určitě nikam nedojdeš.

Constructions with by 15. Takhle bys určitě nikam nedošel/nedošla. 16. Má žízeň?

Constructions with by 15. Takhle bys určitě nikam nedošel/nedošla. 16. Měl/měla by žízeň? 17. Neřeknu jim to.

Constructions with by 15. Takhle bys určitě nikam nedošel/nedošla. 16. Měl/měla by žízeň? 17. Neřekl/neřekla bych jim to. 18. Určitě se vrátí.

Constructions with by 15. Takhle bys určitě nikam nedošel/nedošla. 16. Měl/měla by žízeň? 17. Neřekl/neřekla bych jim to. 18. Určitě by se vrátil/vrátila/vrátili/vrátily. 19. Chce se mi něco vypít.

Constructions with by 15. Takhle bys určitě nikam nedošel/nedošla. 16. Měl/měla by žízeň? 17. Neřekl/neřekla bych jim to. 18. Určitě by se vrátil/vrátila/vrátili/vrátily. 19. Chtělo by se mi něco vypít. 20. Nebudu se smát.

Constructions with by 15. Takhle bys určitě nikam nedošel/nedošla. 16. Měl/měla by žízeň? 17. Neřekl/neřekla bych jim to. 18. Určitě by se vrátil/vrátila/vrátili/vrátily. 19. Chtělo by se mi něco vypít. 20. Nesmál/nesmála bych se. 21. Rádi ti pomůžeme.

Constructions with by 21. Rádi bychom ti pomohli. 22. Zdá se, že ano.

Constructions with by 21. Rádi bychom ti pomohli. 22. Zdalo by se, že ano. 23. O čem si povídají?

Constructions with by 21. Rádi bychom ti pomohli. 22. Zdalo by se, že ano. 23. O čem by si povídali/povídaly? 24. Jak to vysvětlíme?

Constructions with by 21. Rádi bychom ti pomohli. 22. Zdalo by se, že ano. 23. O čem by si povídali/povídaly? 24. Jak bychom to vysvětlili/vysvětlily? 25. Lehne si k půlnoci.

Constructions with by 21. Rádi bychom ti pomohli. 22. Zdalo by se, že ano. 23. O čem by si povídali/povídaly? 24. Jak bychom to vysvětlili/vysvětlily? 25. Lehl/lehla by si k půlnoci. 26. Co leží nahoře?

Constructions with by 21. Rádi bychom ti pomohli. 22. Zdalo by se, že ano. 23. O čem by si povídali/povídaly? 24. Jak bychom to vysvětlili/vysvětlily? 25. Lehl/lehla by si k půlnoci. 26. Co by leželo nahoře? 27. Co si přejete?

Constructions with by 27. Co byste si přál/přála/přáli/přály? 28. Nerozumím jim.

Constructions with by 27. Co byste si přál/přála/přáli/přály? 28. Nerozuměl/nerozuměla bych jim. 29. Nikdy nevezmu své slovo zpátky.

Constructions with by 27. Co byste si přál/přála/přáli/přály? 28. Nerozuměl/nerozuměla bych jim. 29. Nikdy bych nevzal/nevzala své slovo zpátky. 30. Už se připravujeme na zkoušky.

Constructions with by 27. Co byste si přál/přála/přáli/přály? 28. Nerozuměl/nerozuměla bych jim. 29. Nikdy bych nevzal/nevzala své slovo zpátky. 30. Už bychom se připravovali/připravovaly na zkoušky.