Předmět a očekávaný výstup

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Advertisements

Smyslová soustava člověka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Člověk v živočišném systému VY_52_INOVACE_01 Sada 1
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Stavba kostry člověka II
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Hmyzožravci - elearning
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Stavba kostry člověka l
SAVCI – ŽIVORODÍ – PLACENTÁLOVÉ CHUDOZUBÍ
Předmět a očekávaný výstup
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Savci - opakování.
Předmět a očekávaný výstup
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Předmět a očekávaný výstup
Řád: ptakořitní Řád: vačnatci
Chudozubí (Edentata).
31.1 Hlodavci, chudozubí Není myš, jako myš 
Předmět a očekávaný výstup
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
Označení DUM 13 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Vejcorodí  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Placentálové – hmyzožravci, letouni, chudozubí
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_16 Chudozubí
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

Předmět a očekávaný výstup Označení DUM 19 - 05 - Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, 747 28 Předmět a očekávaný výstup Ročník: 8. Datum: 20. 12. 2011 Předmět: Přírodopis Tematický celek: Savci - chudozubí Očekávaný výstup: Charakterizuje chudozubé savce. Urči vybrané zástupce chudozubých a zařadí je do hlavních taxonomických skupin. Porovnává základní vnější a vnitřní stavbu vybraných chudozubých. Odvodí základní projevy chudozubých v přírodě, objasní jejich způsob života a přizpůsobení se danému prostředí. Zhodnotí význam chudozubých savců v přírodě i pro člověka. Anotace: Prezentace pro žáky, ve které se dozví základní informace o chudozubých savcích. Vybraní žáci budou mít vlastní prezentace na vybrané zástupce chudozubých. Klíčová slova: Chudozubí, pásovec, mravenečník, lenochod

CHUDOZUBÍ Obr. 1 Obr. 2 Obr. 3

Zařazení do taxonomických skupin 1. říše – Živočichové 2. podříše – Mnohobuněční 3. kmen – Strunatci 4. podkmen – Obratlovci 5. nadtřída – Čelistnatci 6. třída – Savci 7. podtřída – Živorodí 8. nadřád – Placentálové 9. řád - Chudozubí

CHARAKTERISTIKA Malá skupina savců Název celého řádu je nepřesný, pásovci mají nejvíce zubů mezi savci – (96 -104) Společným znakem je zvláštní spojení hrudních a bederních obratlů – zkostnatěné vazy, které zpevňují páteř Mají protažený čenich Nejdokonalejším smyslem je čich, ostatní smysly jsou nedokonalé Výskyt – pouze Jižní a Střední Amerika

VÝSKYT Obr. 4

ZÁSTUPCI (referáty na vybrané savce) Pásovec štětinatý Mravenečník velký Lenochod tříprstý

PÁSOVEC ŠTĚTINATÝ Obr. 5 Obr. 6

MRAVENEČNÍK VELKÝ Obr. 7 Obr. 8

LENOCHOD TŘÍPRSTÝ Obr. 9 Obr. 10

ZÁPIS Řád – Chudozubí: Málo početná skupina savců Společným znakem je zvláštní spojení hrudních a bederních obratlů – zpevnění páteře Smysly – čich Výskyt – pouze Jižní a Střední Amerika Zástupci – pásovec štětinatý - mravenečník velký - lenochod tříprstý

OPAKOVÁNÍ Doplňte text: Nejdokonalejším smyslem chudozubých savců je ………. . Hlava je protažená v ………. . Vyskytují se pouze ve ………. a ……… ………. . Krunýř z kostěných destiček pokrytých rohovinou mají ………., kteří mají velký počet ………. . Silné drápy k hrabání a dlouhý jazyk v bezzubé čelisti má ………., jeho potravu tvoří hlavně ………. a ………. . Specialistou na život v korunách stromů je ……… . Na předních končetinách má ………. drápy. Jeho kožich může být nazelenalý díky přítomným ………. .

SPRAVNÉ ŘEŠENÍ Nejdokonalejším smyslem chudozubých savců je čich. Hlava je protažená v čenich. Vyskytují se pouze ve Střední a Jižní Americe. Krunýř z kostěných destiček pokrytých rohovinou mají pásovci, kteří mají velký počet zubů. Silné drápy k hrabání a dlouhý jazyk v bezzubé čelisti má mravenečník, jeho potravu tvoří hlavně mravenci a termiti. Specialistou na život v korunách stromů je lenochod. Na předních končetinách má tři drápy. Jeho kožich může být nazelenalý díky přítomným řasám.

Autorizace Autorizace z použité literatury VANĚČKOVÁ,I., SKÝBOVÁ,J., MARKVARTOVÁ,D., HEJDA,T. Přírodopis 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Plzeň, Fraus 2006 KANTOREK,J., JURČÁK,J., FRONĚK,J. Přírodopis 8, Olomouc, Prodos 1999  SIGMUND,L., HANÁK,V., PRAVDA,O. Zoologie strunatců, Praha, Karolinum 1994 Autorizace z CMIS Obr. 1 Použitý zdroj: <http://www.tierportraet.ch/bilder09/guerteltier_weissborsten01.jpg>[cit. 2011-12-14] Obr. 2 Použitý zdroj: <http://laurier.vsb.bc.ca/studentp/RyanY/sloth.jpg> [cit. 2011-12-14] Obr. 3 Použitý zdroj: <http://cache.gawkerassets.com/assets/images/39/2010/03/500x_anteater31010.jpg> [cit. 2011-12-14] Obr. 4 Použitý zdroj: <http://lcweb2.loc.gov/frd/cs/images/the_americas.jpg> [cit. 2011-12-14] Obr. 5Použitýzdroj:<http://www.abenteuerpantanal.de/website_images/images/pantanal/saeugetiere/guerteltier full.jpg> [cit. 2011-12-14] Obr. 6 Použitý zdroj: <http://www.muensterlandzeitung.de/storage/scl/mdhl/fotostrecken/lokales/mz-mlz-evz-gz/muenster/lokales/muenster-mitte/2010/juni-2010/affenanlage/1792562_m0w756h504q75v63651_dpa_147982001C6BB6AC.jpg> [cit. 2011-12-14] Obr. 7 Použitý zdroj: <http://houstonzooblogs.org/zoo/wp-content/uploads/2009/08/Giant-Anteater.jpg> [cit. 2011-12-14] Obr. 8 Použitý zdroj: <http://1.bp.blogspot.com/_SC6Taxld4T0/TS4yz0ztWcI/AAAAAAAAAwc/TaIcN-FavyU/s400/Pablo_pup2.jpg> Obr. 9 Použitý zdroj: <http://wallpaper.wallpedia.org/r?12> [cit. 2011-12-14] Obr. 10 Použitý zdroj: <http://4.bp.blogspot.com/-2A_GsvVdHJk/TniVsIx4f5I/AAAAAAAAAOY/4mmg_Um_nzo/s1600/sloth-mystery-creature1%25255B1%25255D.jpg> [cit. 2011-12-14]