Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
No, máš chuť trochu potrápit svoje oči???
Lidský mozek… … nás klame kdy může!.
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Klamy a další zajímavosti
Optické klamy a iluze.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J01/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Optické klamy profesora Lahvičky.
PTICKÉ KLAMY   Jan Benkovič.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Optické přístroje Předmět:
Optické klamy.
Digitální učební materiál
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Spočítej černé tečky :)
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zrakový smyslový orgán
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Š I L H Á N Í (strabismus) zraková vada, při které je porušena vzájemná spolupráce obou očí každé oko míří jiným směrem v naprosté většině případů se jedno.
FY_087_ Světelné jevy_Optický klam Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Optické klamy Vladislava Zubrová.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
Galerie optických klamů
VY_32_INOVACE_M.2.10_Geometrické tvary-prezentace
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
Barevné modely Název školy
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Optické klamy a jevy Test Petr Okrajek.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
je neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna.
Oko.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
zpracovaný v rámci projektu
Teplé a studené barvy Název školy
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Vyvození a procvičení učiva
Lidské oko Optické čočky Název školy
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Lidský mozek… … nás klame kdy může!.
Geometrické tvary.
Spočítej černé tečky :)
No, máš chuť trochu potrápit svoje oči???
Času máš dost, tak se usaď, pust si zvuk a vyzkoušej si svůj postřeh.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název šablony: Inovace ve fyzice 52/F36/1.6. 2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické klamy Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová Předmět: Fyzika Třída: VII. Tématický okruh: Světelné jevy Téma: Optické klamy Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické ,metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad je věnován optickým klamům. Pomocí pozorování optických klamů si osvojí své poznatky na několika otázkách s následnými odpověďmi nebo důkazy.Výklad navazuje na učebnici Fyzika FRAUS s.tr.116-119. Použité zdroje:Poznej tajemství svého myšlení, I.Horwath a P.Green, nakladatelství Svojtka&Co.,2001 http://cs.wikipedia.org/wiki/Optick%C3%BD_klam [1], [2] http://www.bolehlav.cz/optickeklamytritvare.php http://www.bolehlav.cz/optickeklamysaxofonista.php http://www.bolehlav.cz/optickeklamyslon.php http://www.bolehlav.cz/optickeklamymiziciokraje.php

Optické klamy

OPTICKÝ KLAM optický klam = optická iluze nesprávné nebo matoucí vnímání reality lidské oko snímá nějaký obrázek a mozek ho představuje jinak oproti skutečnému zobrazení -> člověk vidí na obrázku něco, co na něm vůbec není zobrazeno většina optických klamů je dána na matením mozku pomocí barvy a tvaru

v průsečících se zdánlivě objevují a mizí černé tečky [1]

Při přibližování a vzdalování hlavy od obrázku se kruhy zdánlivě otáčejí [2]

Tři tváře v obrázku se skrývají tři tváře Dokážeš je najít? ………………………………… vousatý děda stará babka mladá dívka

Vidíš saxofonistu a ženu?

Mnohonohý slon Kolik nohou má slon na obrázku?

Mizící okraje upřeně se dívejte do středu kruhu Co vidíš? Jak postupně mizí okraje okolo.

Co vidíš při pohledu na mřížku? při pohledu na mřížku se v místech křížení bílé čary objevují šedé skvrny při posunech pohledu se skvrny pohybují PROČ? ……………………………………… Skvrny jsou iluze vytvářené buňkami na sítnici i v mozku, ale jsou zmatené střídáním světlých a tmavých oblastí v mřížce.

Který kruh je jasnější? vnitřní kruh vypadá světlejší než kruh vnější ve skutečnosti barva obou kruhů je stejná ČÍM JE ZPŮSOBENA ILUZE? …………………………………. Iluzi vyvolává tmavší odstín na okraji vnitřního kruhu.

původně pravoúhlý čtverec v rovnoramenném trojúhelníku Co se bude dít s bílým čtvercem v zeleném trojúhelníku, když ho svisle z vrcholu přetneš čárami? původně pravoúhlý čtverec v rovnoramenném trojúhelníku po vložení svislých čar z vrcholu k základně se čtverec zdeformoval deformace čtverce způsobena geometrickou iluzí

Je šikmá čára přímá nebo se mírně ohýbá ? ………………………………………………… Čára se mírně ohýbá.

Kdo způsobil iluzi? …………………………………………………………………… Příčinou iluze je obdélník, který přetíná čáru.

Pozoruj postupně čtyři barevné čtverečky ve velkých čtvercích. Jsou všechny barvy stejně jasné?

Nejsou. Na černém pozadí jsou barvy jasnější, živější než na bílém. PROČ? Mozek je ovlivněn i barvami v okolí pozorovaného předmětu

Udržel(a) jsi oči v klidu? Dívej se upřeně po dobu 30s na malý černý čtvereček a pak na bílý čtvereček Udržel(a) jsi oči v klidu?

Viděl (a) jsi ,,paraobraz,, - síť světlých čar křižujících černé čtverce, který vytrvá cca 5 -10 sekund a bude se vlnit i když se budeš snažit udržet pohled na bílém čtverečku. Příčinou je skutečnost, že i přes snahu udržet oči v klidu, se vždy trochu pohybují.

Použité zdroje Poznej tajemství svého myšlení, I.Horwath a P.Green, nakladatelství Svojtka&Co.,2001 http://cs.wikipedia.org/wiki/Optick%C3%BD_klam [1], [2] http://www.bolehlav.cz/optickeklamytritvare.php http://www.bolehlav.cz/optickeklamysaxofonista.php http://www.bolehlav.cz/optickeklamyslon.php http://www.bolehlav.cz/optickeklamymiziciokraje.php