Návrh trolejbusové linky 73

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Statutární město Mladá Boleslav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
BUS DOPRAVA S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB. TURECKO - ISTANBUL BRT ©METROBÜS (spojení Evropa – Asie) – 2. nejvytíženější systém BRT na světě: 43 km, 33 zastávek,
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Struktura projektu  Charakteristika oblastí, kterými trasa linky 213 prochází  Historie a současnost linky 213  Preference autobusů v síti městské.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Projekt TROLLEY Dobrý den.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Charakteristické znaky MHD
Dopravní a liniové stavby
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Modernizace záp. části ŽST.
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
Modernizace trati Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a nový model dopravy
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Malá Chuchle – Lahovice
Nitra.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
N ÁVRH DOPRAVNÍHO ŘEŠENÍ OBLASTI L ADOVA KRAJE A Ř ÍČANSKA Jakub Platil, DMŽ2 Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, Praha.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Navrhování tunelových staveb
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Integrace Neratovic a Mělníka
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Prezentace pro OS tramvají
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Návrh trolejbusové linky 73 Trolejbusy v Praze Společnost pro pražskou trolejbusovou dopravu představuje Návrh trolejbusové linky 73

Budoucí postavení trolejbusů v systému MHD a PID v Praze - náhrada frekventovaných autobusových linek elektrickou trakcí Páteřní linky spojující velké obytné celky Krátké časté napáječe k metru Tangenciální linky Linky v kopcovitých terénech Výhledově důležitější příměstské linky

Kritéria výběru vhodné tratě Vhodný rozsah a délka tratě Blízkost servisní a opravárenské základny Dostatečná kapacita – nejlépe páteřní nebo napájecí linka Vhodně členitý terén, kde může trolejbus prokázat svoje přednosti Dobré možnosti preference MHD

Trolejbusová linka 73 varianta - Depo Hostivař Obsluha jižní části města Náhrada stávajících autobusových linek 213, 260, 271 – sloučení v trase Želivského – Spořilov – Opatov - Háje – Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař – Depo Hostivař

Trolejbusová linka 73 okružní varianta Obsluha jižní části města, Petrovice spádují na Skalku Obsluha sídliště Malešice Náhrada stávajících autobusových linek 213, 260, 271 a částečně i 188 a 155 - v trase Želivského – Spořilov – Opatov - Háje – Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař – Skalka – Sídliště Malešice - Želivského

Mapa linky 73 – varianta Depo Hostivař

Mapa linky 73 – okružní varianta

ROZVOJ OSOBNÍ KOLEJOVÉ DOPRAVY „Konkurenční“ návrh Tramvajová trať Želivského – Slavia – Spořilov (– Jižní Město) Zdroj: materiál pro výstavu ROZVOJ OSOBNÍ KOLEJOVÉ DOPRAVY V PRAZE 10 Soubor : Brožura-sir-web.pdf Ke stažení na: http://www.praha10.cz/uzemi-prahy-10/rozvoj-prahy-10/ke-stazeni.aspx

Návrh TRAM trati Želivského – Spořilov severní část

Návrh TRAM trati Želivského – Spořilov jižní část

Sporné stránky TRAM tratě Příliš složité a technicky náročné Dlouhé nákladné podzemní úseky (tunely) Nutnost výkupu pozemků Vedení v odlehlé stopě od obytných čtvrtí (Bohdalec) Nutnost zrušení a přeložky TRAM tratě v Chodovské ulici V původní trase MHD vyklízí pozice a uvolňuje místo IAD

Výhody trolejbusové tratě Trať vedena po existujících komunikacích v tradičním směru Zachování kvality obsluhy Bohdalce Pozitivní vliv preference MHD i na autobusové linky, které zůstanou – 136 Redukce IAD ve prospěch MHD Předpoklady pro budoucí rozvoj - elektrifikace BUS linek 136, 170 apod.

Srovnání nákladů na stavbu tratě Tramvaje: Úsek Slavia – Spořilov Délka : 2,5 km Náklady : 3 miliardy Kč (Zdroj: DP-Kontakt) Trolejbusy: Trať Želivského – Háje – Depo Hostivař Délka: 22 až 27 km (vč. manip. tratí) Náklady: 0,8 až 1,5 miliardy Kč

Náklady na stavbu tratě obecně Trolejbus ... 40 miliónů Kč / km včetně trolejí, měníren, vozovny, kabelů... Tramvaj ... 500 miliónů Kč / km Trať vedená po povrchu v ulici Tunelové vedení tratě je výrazně dražší !

Výhody varianty Depo Hostivař Předpoklad využití budoucího terminálu stanice metra A Průmyslová Bezkolizní konstrukce trolejového vedení (bez podjezdů s nízkou světlostí, bez křížení s tramvajovou dráhou) Kapacitně vyhovující terminál Depa Hostivař

Budoucí terminál Průmyslová (výhled) Náhrada stanice Depo Hostivař Prodloužení metra A přímo ze Skalky Návaznost na linky PID

Nevýhody varianty Depo Hostivař Narušování přesnosti provozu kolonami před dopravně přetíženou křižovatkou Černokostelecká – Průmyslová (nákladná a stavebně náročná preference) Prodloužení jízdní doby v úseku Nádraží Hostivař – Skalka o 4-5 minut (včetně jízdy metrem, uvažováno o bezpásmovém provozu)

Výhody okružní varianty Zachovává tradiční spojení na Skalku Alternativa k tramvajové trati Malešice – Želivského – není nutná přeložka káranského vodovodu kvůli bludným proudům od tramvají Zajišťuje bezpřestupové spojení Petrovic a Hostivaře s Malešicemi

Nevýhody okružní varianty Kolize s územním plánem – tramvajová trať Želivského - Malešice Kolizní místo v podjezdu Zahradní Město (časté poškození troleje) Ukončení obou směrů na terminálu Želivského – kapacitní omezení

Délka trolejbusové tratě linky 73 varianta Depo Hostivař provozní délka ............... 21 700 m manipulační tratě ........... 4 200 m manip. trať do ÚDDP ..... 300 - 500 m (dle zvoleného řešení, bez sítě ve vozovně)

Délka trolejbusové tratě linky 73 okružní varianta provozní délka ............... 27 600 m manipulační tratě do ÚDDP .................... 1700 - 2500 m (dle zvoleného řešení, bez sítě ve vozovně)

Výškový profil tratě 73

Výškový profil okružní tratě 73

Návrh jízdního řádu linky 73 Kloubové vozy, lze uvažovat i tříčlánkové Intervaly PD S, N Ráno 4 min 7,5 - 10 min Sedlo 6 min celodenně Odpoledne 4 min Večer 7,5 min

Trolejbusová trať bude vyžadovat Vybudování moderního, funkčního a též esteticky přijatelného trolejového vedení - tahové výhybky a křížení, kompenzované vedení, nové materiály atd. Vybudování měníren a kabelové sítě Úpravu vozovny a opravny v Hostivaři Úpravy komunikací – křižovatek, zastávek, kruhových objezdů, vyznačení BUS pruhů atd.

Následuje několik vizualizací budoucí trolejbusové tratě Jak to bude vypadat? Následuje několik vizualizací budoucí trolejbusové tratě Preferenci MHD lze zřídit i bez trolejbusové dopravy, tedy pro vylepšení současné MHD

Bělocerkevská ulice pohled od křižovatky s Ruskou - stávající stav

Bělocerkevská ulice pohled od křižovatky s Ruskou - navrhovaný stav

Bělocerkevská ulice ve směru Želivského - navrhovaný stav

Bohdalecká ulice ve směru Spořilov, Háje - navrhovaný stav

Chodovská ulice s TRAM tratí ve směru Spořilov, Háje - navrhovaný stav

Zastávka Chodovská tvrz – směr Opatov, Háje

Zastávka Chodovská tvrz – směr Želivského

Zastávka MHD Metodějova pohled směr Háje – stávající stav

Zastávka MHD Metodějova pohled směr Háje – navrhovaný stav

Podjezd Zahradní Město po rekonstrukci – okružní varianta

Úprava Průmyslové ulice Preference MHD na příjezdu ke křižovatce Průmyslová - Černokostelecká BUS-pruh Rabakovská – rampa Čechofracht Využití podjezdu pro zřízení přejezdu vlečky Rampa mezi mosty se napojí na odbočovací pruh

Terminál Depo Hostivař

Terminál Želivského

Terminál Želivského – pro oba směry - okružní varianta

Možná úprava křižovatky Želivského

Návrh napájení trolejbusové tratě

Náklady na napájecí síť měnírny celkem ......... 106 miliónů Kč kabely celkem ........... 40,7 miliónů Kč další náklady (např. kabelové přívody 22 kV, dálkové ovládání apod.) ........... 13,3 mil.Kč Odhad nákladů celkem ..... 160 miliónů Kč

Ukázka moderní měnírny

Výhled ...do roku 2025 ?  Možností je mnoho...

www.trolejbusyvpraze.net Konec bloku. Děkujeme za pozornost. Tyto a mnohé další informace naleznete na stránkách www.trolejbusyvpraze.net a v dohledné době i na našem vlastním webu. Děkujeme za pozornost.