Návrh trolejbusové linky 73 Trolejbusy v Praze Společnost pro pražskou trolejbusovou dopravu představuje Návrh trolejbusové linky 73
Budoucí postavení trolejbusů v systému MHD a PID v Praze - náhrada frekventovaných autobusových linek elektrickou trakcí Páteřní linky spojující velké obytné celky Krátké časté napáječe k metru Tangenciální linky Linky v kopcovitých terénech Výhledově důležitější příměstské linky
Kritéria výběru vhodné tratě Vhodný rozsah a délka tratě Blízkost servisní a opravárenské základny Dostatečná kapacita – nejlépe páteřní nebo napájecí linka Vhodně členitý terén, kde může trolejbus prokázat svoje přednosti Dobré možnosti preference MHD
Trolejbusová linka 73 varianta - Depo Hostivař Obsluha jižní části města Náhrada stávajících autobusových linek 213, 260, 271 – sloučení v trase Želivského – Spořilov – Opatov - Háje – Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař – Depo Hostivař
Trolejbusová linka 73 okružní varianta Obsluha jižní části města, Petrovice spádují na Skalku Obsluha sídliště Malešice Náhrada stávajících autobusových linek 213, 260, 271 a částečně i 188 a 155 - v trase Želivského – Spořilov – Opatov - Háje – Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař – Skalka – Sídliště Malešice - Želivského
Mapa linky 73 – varianta Depo Hostivař
Mapa linky 73 – okružní varianta
ROZVOJ OSOBNÍ KOLEJOVÉ DOPRAVY „Konkurenční“ návrh Tramvajová trať Želivského – Slavia – Spořilov (– Jižní Město) Zdroj: materiál pro výstavu ROZVOJ OSOBNÍ KOLEJOVÉ DOPRAVY V PRAZE 10 Soubor : Brožura-sir-web.pdf Ke stažení na: http://www.praha10.cz/uzemi-prahy-10/rozvoj-prahy-10/ke-stazeni.aspx
Návrh TRAM trati Želivského – Spořilov severní část
Návrh TRAM trati Želivského – Spořilov jižní část
Sporné stránky TRAM tratě Příliš složité a technicky náročné Dlouhé nákladné podzemní úseky (tunely) Nutnost výkupu pozemků Vedení v odlehlé stopě od obytných čtvrtí (Bohdalec) Nutnost zrušení a přeložky TRAM tratě v Chodovské ulici V původní trase MHD vyklízí pozice a uvolňuje místo IAD
Výhody trolejbusové tratě Trať vedena po existujících komunikacích v tradičním směru Zachování kvality obsluhy Bohdalce Pozitivní vliv preference MHD i na autobusové linky, které zůstanou – 136 Redukce IAD ve prospěch MHD Předpoklady pro budoucí rozvoj - elektrifikace BUS linek 136, 170 apod.
Srovnání nákladů na stavbu tratě Tramvaje: Úsek Slavia – Spořilov Délka : 2,5 km Náklady : 3 miliardy Kč (Zdroj: DP-Kontakt) Trolejbusy: Trať Želivského – Háje – Depo Hostivař Délka: 22 až 27 km (vč. manip. tratí) Náklady: 0,8 až 1,5 miliardy Kč
Náklady na stavbu tratě obecně Trolejbus ... 40 miliónů Kč / km včetně trolejí, měníren, vozovny, kabelů... Tramvaj ... 500 miliónů Kč / km Trať vedená po povrchu v ulici Tunelové vedení tratě je výrazně dražší !
Výhody varianty Depo Hostivař Předpoklad využití budoucího terminálu stanice metra A Průmyslová Bezkolizní konstrukce trolejového vedení (bez podjezdů s nízkou světlostí, bez křížení s tramvajovou dráhou) Kapacitně vyhovující terminál Depa Hostivař
Budoucí terminál Průmyslová (výhled) Náhrada stanice Depo Hostivař Prodloužení metra A přímo ze Skalky Návaznost na linky PID
Nevýhody varianty Depo Hostivař Narušování přesnosti provozu kolonami před dopravně přetíženou křižovatkou Černokostelecká – Průmyslová (nákladná a stavebně náročná preference) Prodloužení jízdní doby v úseku Nádraží Hostivař – Skalka o 4-5 minut (včetně jízdy metrem, uvažováno o bezpásmovém provozu)
Výhody okružní varianty Zachovává tradiční spojení na Skalku Alternativa k tramvajové trati Malešice – Želivského – není nutná přeložka káranského vodovodu kvůli bludným proudům od tramvají Zajišťuje bezpřestupové spojení Petrovic a Hostivaře s Malešicemi
Nevýhody okružní varianty Kolize s územním plánem – tramvajová trať Želivského - Malešice Kolizní místo v podjezdu Zahradní Město (časté poškození troleje) Ukončení obou směrů na terminálu Želivského – kapacitní omezení
Délka trolejbusové tratě linky 73 varianta Depo Hostivař provozní délka ............... 21 700 m manipulační tratě ........... 4 200 m manip. trať do ÚDDP ..... 300 - 500 m (dle zvoleného řešení, bez sítě ve vozovně)
Délka trolejbusové tratě linky 73 okružní varianta provozní délka ............... 27 600 m manipulační tratě do ÚDDP .................... 1700 - 2500 m (dle zvoleného řešení, bez sítě ve vozovně)
Výškový profil tratě 73
Výškový profil okružní tratě 73
Návrh jízdního řádu linky 73 Kloubové vozy, lze uvažovat i tříčlánkové Intervaly PD S, N Ráno 4 min 7,5 - 10 min Sedlo 6 min celodenně Odpoledne 4 min Večer 7,5 min
Trolejbusová trať bude vyžadovat Vybudování moderního, funkčního a též esteticky přijatelného trolejového vedení - tahové výhybky a křížení, kompenzované vedení, nové materiály atd. Vybudování měníren a kabelové sítě Úpravu vozovny a opravny v Hostivaři Úpravy komunikací – křižovatek, zastávek, kruhových objezdů, vyznačení BUS pruhů atd.
Následuje několik vizualizací budoucí trolejbusové tratě Jak to bude vypadat? Následuje několik vizualizací budoucí trolejbusové tratě Preferenci MHD lze zřídit i bez trolejbusové dopravy, tedy pro vylepšení současné MHD
Bělocerkevská ulice pohled od křižovatky s Ruskou - stávající stav
Bělocerkevská ulice pohled od křižovatky s Ruskou - navrhovaný stav
Bělocerkevská ulice ve směru Želivského - navrhovaný stav
Bohdalecká ulice ve směru Spořilov, Háje - navrhovaný stav
Chodovská ulice s TRAM tratí ve směru Spořilov, Háje - navrhovaný stav
Zastávka Chodovská tvrz – směr Opatov, Háje
Zastávka Chodovská tvrz – směr Želivského
Zastávka MHD Metodějova pohled směr Háje – stávající stav
Zastávka MHD Metodějova pohled směr Háje – navrhovaný stav
Podjezd Zahradní Město po rekonstrukci – okružní varianta
Úprava Průmyslové ulice Preference MHD na příjezdu ke křižovatce Průmyslová - Černokostelecká BUS-pruh Rabakovská – rampa Čechofracht Využití podjezdu pro zřízení přejezdu vlečky Rampa mezi mosty se napojí na odbočovací pruh
Terminál Depo Hostivař
Terminál Želivského
Terminál Želivského – pro oba směry - okružní varianta
Možná úprava křižovatky Želivského
Návrh napájení trolejbusové tratě
Náklady na napájecí síť měnírny celkem ......... 106 miliónů Kč kabely celkem ........... 40,7 miliónů Kč další náklady (např. kabelové přívody 22 kV, dálkové ovládání apod.) ........... 13,3 mil.Kč Odhad nákladů celkem ..... 160 miliónů Kč
Ukázka moderní měnírny
Výhled ...do roku 2025 ? Možností je mnoho...
www.trolejbusyvpraze.net Konec bloku. Děkujeme za pozornost. Tyto a mnohé další informace naleznete na stránkách www.trolejbusyvpraze.net a v dohledné době i na našem vlastním webu. Děkujeme za pozornost.