Jiří Kohout předseda Klubu strany Věci veřejné v Přerově Situace Věcí veřejných.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 OBČANSKÁ DOHODA - NOVÁ FORMA KOORDINAČNÍ CENTRUM.
Advertisements

KDU-ČSL 1 Financování politických stran a regulace politických kampaní Pavel Bělobrádek předseda KDU-ČSL.
Veřejná moc a veřejná správa
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
ÚZEMNÍ ČLENĚNÍ ČR Více ZDE.
Konference Analýza venkova: nové otazníky a výzvy Olomoucké vysoké školství partnerem moravského venkova reg. č.: CZ.1.07/2.4.00/ ,
Problémy a řešení stranické struktury Kateřina Klasnová místopředsedkyně strany VV.
O samosprávě Pohádkový příběh tak, jak jsem je odposlechl z bájných vyprávění starců a vykoukal z prachem zapadaných kronik, doprovázený různými kejklemi.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Struktura strany + stanovy Jiří Lameš Předseda klubu Praha 21.
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
DEMOKRACIE ZA PRVNÍ REPUBLIKY
Volební systém České republiky
Ideologie strany Lenka Brotánková, předsedkyně klubu Praha 20.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Veřejná správa – úvod.
PŘÍMÁ DEMOKRACIE V PRAXI Jana Pařízková Místostarostka Prahy 1, poslankyně.
Miluše Horská KOALICE NEVLÁDEK PARDUBICKA, o.s. Historie.
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
1. Ideologie strany Jiří Krutílek předseda strany Věci veřejně Vyškov.
Územní uspořádání ČR Česká republika se člení na
Volební výsledky roku 2010 a rezignace na volebního manažera Vít Bárta Ministr dopravy.
O. s. Fórum 50 % Usiluje o společnost s vyrovnaným zastoupením mužů a žen ve veřejném životě.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. VOLBY V ČESKÉ.
POV 2008 Navrhovaná podoba Programu obnovy venkova Olomouckého kraje V roce 2008.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
Kontrola veřejné správy
Členění a organizace veřejné správy
SITUACE V ODPADECH Z POHLEDU SVAZU MĚST A OBCÍ ČR Bc. Marek Sýkora člen Komise životního prostředí Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky XII.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Parlamentní volby 1946 Poválečná politická situace
Naši sou č asní politici Ivana Pavlí č ková 7A/
Současní ministři ČR Od 13. července 2010.
POSTAVENÍ OBCÍ PO ROCE 1989 Mgr. Radko Martínek Senátor PČR Mgr. Radko Martínek Senátor PČR Mezinárodní konference k meziobecní spolupráci 28.
Územní samospráva Kraje
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Politika Pavel Šuranský.
Vliv změny volebního obvodu na volební výsledek (případová studie)
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
Ústavní vývoj 1918-?.
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Soudní ochrana práva veřejnosti na účast ve veřejné správě 28. dubna 2010.
Volby , Brno Připravily: Martina Gecová Dominika Prokešová
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Hlavní orgány v EU Monika Matysová.
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
SLAVKOV Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Členská schůze MAS Opavsko.
Nástroje na podporu vyrovnaného zastoupení žen a mužů v politice: zkušenost České republiky Radan Šafařík Odd. rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva.
Organizace, řízení a struktura města Mgr. František L U K L, MPA Předseda SMO ČR starosta města Kyjova.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
Místní demokracie a participace na veřejném životě
ZÁKONODÁRNÁ MOC Jana Karásková.
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
volby Volební systémy v demokratických zemích
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Komunální politika: teorie a praxe. Hlavní město Praha
Kooperativní hry s více hráči Koaliční hry Hlasovací hry
Česká republika Srdce Evropy.
Transkript prezentace:

Jiří Kohout předseda Klubu strany Věci veřejné v Přerově Situace Věcí veřejných

Úvod MOTTO: Pro VV jsou mnohem důležitější podzimní komunální volby, než blížící se volby parlamentní… VV jsou historicky především stranou komunální (Josef Dobeš, ideová konference VV podzim 2009) Skutečně? Jaká je realita? V Přerově vnímáme VV více jako pražskou stranu … stranu, kterou její vlastní chyby, odsouvají na okraj samé volitelnosti. Bohužel, do strany s celorepublikovou působností, jak se sluší na stranu parlamentní, ji ještě mnohé schází.

Chyby strany VV od voleb do PS Vstup do koalice s ODS a TOP09 VV = boj s KORUPCÍ ≠ Miroslav Kalousek = zbrojařská a hazardní lobby Nezkušenost vyjednávacích týmů, tím i špatně vyjednaná koaliční smlouva, která v konečném důsledku poškozuje obraz VV a velmi straně svazuje ruce. Vertikální nekomunikace uvnitř strany VV Nefunkčnost pracovních komisí VV, které mají zabezpečit odbornost a využít odborníky ve vlastní straně! Dovozování názoru stranické základny špičkami strany, manipulativní komentování a zasílání pouze silně pozitivistických a nekritických příspěvků strany v rámci mailingu Malá podpora komunální politiky

Vládní politika Neviditelnost vládní politiky VV i většiny poslanců VV doprovázené vazalstvím a podřízeností jak ODS tak TOP09 Nulová sebereflexe vedení VV Kontroverzní retroaktivita v přijatých zákonných normách oslabuje víru občana v právní systém ČR a tím i dlouhodobou stabilitu důchodového a jiných sociálních systémů Ministři Bárta a Dobeš - malé světlo na konci tunelu? Rajská hudba v podobě medializovaného názoru VV na podobu důchodového systému

Vládní politika VV Co je nutno změnit? Změna politiky strany = hledání ztracených voličů Pomoc ministrů při prosazování smysluplných regionálních projektů pod značkou VV Funkčnost odborných komisí strany, zlepšování odbornosti Efektivní vertikální komunikace ve straně Konzistentní a promyšlená politika Akutní potřeba nové volby členů Rady a Grémia VV Aktivní mediální politika

Komunální a krajská politika VV Komunální volby 2010 – Česká republika Podíl na získaných mandátech Sdruž. nezávislých kandidátů69,15% ODS7,40% ČSSD6,83% KDU-ČSL6,11% KSČM5,07% TOP 091,96% SNK ED0,90% Věci veřejné0,50%

Komunální a krajská politika VV Komunální volby 2010 – Olomoucký krajPočet obyvatel Volební výsledek VV Přerov ,20% Mohelnice ,82% Hranice ,43% Konice2 9007,11% Kojetín6 5006,10% Olomouc ,82% Uničov ,79% Prostějov ,60% Zábřeh ,58% Jeseník ,43% Šumperk ,11% Mezisoučet ,20%

Komunální a krajská politika VV Komunální volby 2010 – Olomoucký krajPočet obyvatel Volební výsledek VV Šternberk ,00% Litovel ,00% Lipník nad Bečvou8 4000,00% Hlubočky4 4000,00% Zlaté Hory4 2000,00% Hanušovice3 4000,00% Javorník3 0000,00% Němčice nad Hanou % Mezisoučet ,00% Olomoucký kraj celkem ??? %

Neúspěch v komunálních volbách Jedinou referenční hodnotou pro voliče strany je vládní politika – komunální volby lze považovat za referendum o politice strany Velký vliv celostátní politiky, především ve větších územních celcích Minimální podpora ministrů ve prospěch komunální politiky Strana neumí a svojí nevypočitatelností vlastně ani nechce přitáhnout odborníky do svých řad Nerespektování specifik jednotlivých regionů vedením strany Komunální a krajská politika VV

Úspěch Přerova má racionální odůvodnění: Neupřednostnili jsme marketingovou značku VV na úkor reálné komunální politiky Občanská platforma Společně pro Přerov, která je formální trojkoalicí VV, SZ a NV, má více než desetiletou komunální historii s dostatečným počtem vyprofilovaných a veřejnosti naprosto čitelných osobností

Komunální a krajská politika VV Jak dál s VV na komunální, resp. krajské úrovni? Politika = moudré usilování o obecné dobro Trpělivá opoziční práce a nekompromisní kritika excesů při vedení města Silná podpora komunální politiky exekutivou státu v „rukou“ ministrů za VV a nutnost poslaneckého lobbingu v ostatních resortech za zájmy jednotlivých klubů VV nemá prozatím sílu na samostatné kandidátky – budou nutné koalice a import osobností

Komunální a krajská politika VV Možné řešení pro VV na komunální/krajské úrovni: Potlačit na místních úrovních stranickost VV, nadřadit zájem občanů o dobrou správu jejich města/obce Nezbývá než preferovat dostatečnou odbornost před kvantitou, rozdíl od ČSSD a ODS. Strana je jinak nečitelná a stává se klonem jiných politických subjektů Rozšířit co nejrychleji základny VV (občanské platformy Společně pro...) o nezávislé osobnosti, o členy mimoparlamentních politických stran a vytvořit tak podmínky pro přirozené a různorodé krajské koalice

Komunální a krajská politika VV Navrhované principy komunální politiky zaštiťované stranou : Přímá volba starosty Zastupitelstvo je ústavní orgánem, proto musí být vybaveno relevantními pravomocemi garantovanými zákony Je nutné učinit ze zastupitelstva a jeho orgánů střed, centrum rozhodování ve věcech veřejné správy, při řešení místních záležitostí a chránit ho před přemírou vlivu většinové rady VV by mohly být nositeli narovnání pokřiveného a neústavního stavu postavení zastupitelstva obcí vůči radám měst

Závěrem Momentální politika VV viděna nepražskou optikou je velice nekonzistentní a nevyzpytatelná. Kotrmelec, který strana vykonala v tzv. „státotvorné“ koaliční snaze, ji s přehledem zbavil většiny voličů Způsob vyhlášení legislativní nouze a přijetí kontroverzních Kalouskových zákonů spolehlivě vymetl ten zbytek Zhrzený volič se zpátky vrací pouze obtížně. Dle výsledku voleb má VV zhrzených voličů velmi mnoho. Pokud toto stále ještě nejsou důvody k radikální změně politiky, pak mi nezbývá nic jiného než na ideové konferenci strany Věci Veřejné prohlásit : Vítejte ve straně zelených…!

Děkuji za pozornost