Vzdělávací modul je ucelená obsahová jednotka, která je koncipovaná na základě kompetencí, nikoli obsahu vzdělávání. Kombinací modulů mohou vznikat různé vzdělávací programy. Vzdělávací moduly umožňují individualizaci vzdělávání. VZDĚLÁVACÍ MODULY
kurz svařování první pomoc podvojné účetnictví počítačová grafika studená kuchyně pěstování zeleniny pracovní právo PŘÍKLADY
DOBRÉ VLASTNOSTI SAMOSTATNOSTSAMOSTATNOST OBSAHOVÁ KONZISTENCEOBSAHOVÁ KONZISTENCE KONCENTROVANOSTKONCENTROVANOST OBJEKTIVITA (výstupy měřitelné na základě kompetencí)OBJEKTIVITA (výstupy měřitelné na základě kompetencí) MODULY x TÉMATICKÉ CELKY ?
SCHÉMA MODULU A. VSTUPNÍ ČÁST A.1 Název modulu (A.2 Kód modulu) A.3 Typ modulu A.4 Délka modulu (počet hodin) A.5 Platnost modulu (datum, od kterého modul platí) A.6 Vstupní předpoklady (vymezení požadované úrovně vstupních vědomostí a dovedností, které jsou předpokladem úspěšného studia daného modulu) B. JÁDRO MODULU B.1 Charakteristika modulu (stručná anotace popisující obecné cíle a pojetí modulu) B.2 Předpokládané výsledky vzdělávání (výstupní kompetence) B.3 Obsah vzdělávání (rozpis učiva) B.4 Doporučené postupy výuky (strategie výuky) C. VÝSTUPNÍ ČÁST C.1 Kritéria hodnocení (požadavky na ukončení) C.2 Doporučené nebo plánované postupy hodnocení (podmínky, metody) C.3 Popř. doporučená studijní literatura Je vhodné vyčlenit na konci modulu prostor pro poznámky vyučujících k realizaci modulu ve výuce a jeho inovaci.