Družicový snímek povrchu oceánu. Žlutá a oranžová barva představují vodu nejteplejší. Energii způsobuje vlnění Zatím se energie oceánů využívá velmi málo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HYDROSFÉRA.
Advertisements

CYKLONA EMMA A JEJÍ PROJEVY V HOŘICÍCH Bc. Radek TOMÁŠEK.
AFRIKA Geografická poloha.
Živelné pohromy Patrik Šmerda, 5 B.
Tsunami Josef Matouš.
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
TSUNAMI.
Tsunami Asie.
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
Vytvořila Šárka Houdková
Světadíly a kontinenty + oceány
Přírodní katastrofy.
TICHÝ OCEÁN (PACIFIK).
Magma je převážně alumino-silikátová tavenina, která obsahuje sopečné plyny. Magma vzniká v oblastech zemského pláště a nebo tavením z hornin spodní zemské.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
PODNEBNÍ ČINITELÉ Šířková pásmovitost Výšková stupňovitost
Pohyb vody na Zemi.
Světový oceán.
ANTARKTIDA.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
video: obří vlny, korálové útesy, Panamský průplav, Suezský průplav
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zpracovali:Renáta Bzirská Kristýna Maloušková Kristýna Maloušková.
HYDROSFÉRA MOŘÍ A OCEÁNŮ
TSUNAMI.
Název Hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Využití energie přílivu
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Hydrosféra Kristýna Kotnová, 8.J.
Hydrosféra (VII. Část) Název školy
2.Kolik % povrchu zabírá světový oceán
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Tsunami.
Zemětřesení a ničivá vlna tsunami v Asii
ANTARKTIDA.
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
Hydrosféra Vodní obal země.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Oceány a moře vlnění útesy život v oceánu.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie Datum vytvoření15.11.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – podpovrchovou – vodou v atmosféře – vodou v živých organismech.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
3. PODNEBÍ AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
TSUNAMI.
Vlastnosti a pohyby mořské vody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_ZEMĚPIS
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_ZE6-08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
EVROPA – povrch a vodstvo VLASTIVĚDA PRO 5.ročník pracovní prezentace
Oceány.
Hydrosféra – vodní obal země.
Práce s atlasem HYDROSFÉRA autor: Mgr.Jana Mikešová
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
TSUNAMI.
Transkript prezentace:

Družicový snímek povrchu oceánu. Žlutá a oranžová barva představují vodu nejteplejší. Energii způsobuje vlnění Zatím se energie oceánů využívá velmi málo Posuny horninových bloků vyvolávají zemětřesení a obrovské vlny tsunami.

Teplé (červeně) a studené (modře) mořské proudy.

Plovoucí vlnová elektrárna, tzv. Cockerellovy plovoucí trámy - pontony. 1) zadní stabilizační část elektrárny 2) střední část se strojovnou, vodním motorem 3) přední nárazová část plavidla.

Vlna tsunami a její následky ! Moře sice může pomáhat ale může i ničit!

 Při haváriích - při vysoké hustotě lodní dopravy v  určitých regionech  (např. Severní a Středozemní moře,  v průlivech) dochází ke srážkám lodí

Zpracovaly: Monika Grymová a Lucie Baroňová