OZON.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Ozonová díra & Skleníkové plyny
Ozón Ozónová vrstva Ozónová díra
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Abiotické podmínky života
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Kyslík – prvek nezbytný pro život
Ozon – ochránce a zabiják
Vypracovala Barbora Rechtoriková
Ozon a vše kolem něho Jan Bajaja.
VZÁCNÉ PLYNY & HALOGENY
Ozonová vrstva.
Kyslík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE Pokyny Odpovídejte pouze přeškrtnutím okénka se správnou odpovědí 1. otázka abcd.
chemické složení organismů
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
ZEMĚ výjimečná? ...nebo jen jedna z mnoha?.
Alternativní zdroje energie
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Vypracovala: Nikola Mináriková kvinta A
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
KYSLÍK.
Kyslík.
Kyslík.
K Y S L Í KK Y S L Í KK Y S L Í KK Y S L Í K. K Y S L Í K O 16 O 17 O 18 O 16 O (99,76%), 17 O (0,04%), 18 O (0,2%) 2s 2 2p 4 Fyzikální vlastnosti:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_135_Kyslík AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8.,
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
Atmosféra.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vznik a vývoj atmosféry Země
Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída: 2.L Předmět: BiologieŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Kašpar LudvíkDatum vypracování:
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_10_Vodík Téma: Chemie 8.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
VY_32_INOVACE_Slo_I_08 Ozon ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_34_KYSLÍK TÉMA: KYSLÍK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
UV ZÁŘENÍ našlo cestu - - OZONOVÉ DÍRY
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VZÁCNÉ PLYNY, PRVKY VIII.A SKUPINY, 18.SKUPINA
Problémy Ozónové vrstvy.
CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Kristián Petr Šulista, Jan Stejskal, Šimon Kubeš
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

OZON

Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. pravda nepravda

Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. pravda nepravda

Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. nepravda Ozonová vrstva chrání organismy před nebezpečným UV zářením. pravda nepravda

Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. nepravda Ozonová vrstva chrání organismy před nebezpečným UV zářením. pravda Ozon se v atmosféře vyskytuje jen při bouřkách, kdy vzniká působením elektrických výbojů. pravda nepravda

Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. nepravda Ozonová vrstva chrání organismy před nebezpečným UV zářením. pravda Ozon se v atmosféře vyskytuje jen při bouřkách, kdy vzniká působením elektrických výbojů. nepravda Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. pravda nepravda

Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. nepravda Ozonová vrstva chrání organismy před nebezpečným UV zářením. pravda Ozon se v atmosféře vyskytuje jen při bouřkách, kdy vzniká působením elektrických výbojů. nepravda Jednoatomový radikál kyslíku je stálý plyn. Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. pravda nepravda nepravda

Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. nepravda Ozonová vrstva chrání organismy před nebezpečným UV zářením. pravda Ozon se v atmosféře vyskytuje jen při bouřkách, kdy vzniká působením elektrických výbojů. nepravda Jednoatomový radikál kyslíku je stálý plyn. Ozon se skládá pouze z atomů kyslíku, má proto stejné vlastnosti jako kyslík. Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. nepravda pravda nepravda nepravda

Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. Úloha 1: Pomocí textu rozhodni, které z následujících výroku jsou pravdivé a které nepravdivé. Nepravdivé výroky oprav. Ozon řadíme mezi stálé plyny, neboť se snadno rozkládá a uvolňuje atomový kyslík. Kromě obvyklých dvouatomových molekul O2 se kyslík vyskytuje i ve formě tříatomové molekuly jako ozon O3. Za normálních podmínek je to vysoce reaktivní plyn modré barvy a charakteristického zápachu s mimořádně silnými oxidačními účinky. Molekuly ozonu se stávají ze tří atomů kyslíku namísto dvou, které tvoří molekuly stabilního běžného kyslíku. Ozon vzniká působením elektrických výbojů nebo krátkovlnného ultrafialového záření na molekuly obyčejného kyslíku, přičemž tato reakce probíhá ve dvou stupních. V prvním dodaná energie rozštěpí dvouatomovou molekulu dikyslíku na dva atomy, tedy na dva vysoce reaktivní jednoatomové radikály, které se okamžitě spojí s další molekulou dikyslíku za vzniku ozonu. Mimořádně významnou roli pro pozemský život hraje ozonová vrstva atmosféry, která chrání planetu před ultrafialovým zářením. Je to část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. nepravda Ozon je silné redukční činidlo, používá se proto jako desinfekce nebo bělicí prostředek. nepravda Ozonová vrstva chrání organismy před nebezpečným UV zářením. pravda Ozon se v atmosféře vyskytuje jen při bouřkách, kdy vzniká působením elektrických výbojů. nepravda Jednoatomový radikál kyslíku je stálý plyn. Ozon se skládá pouze z atomů kyslíku, má proto stejné vlastnosti jako kyslík. Ozon je tvořen dvěma dvouatomovými molekulami kyslíku. nepravda nepravda nepravda úloha 2

Úloha 2: Správně pojmenuj: ......... dvouatomová molekula kyslíku ......... ozon úloha 3

Úloha 3: Představ si, že máš strýčka, který již dávno zapomněl nějaké chemické názvosloví a odborné přírodovědné pojmy. Přesto mu chceš vysvětlit, že existuje ozon, který planetu Zemi chrání před nebezpečným slunečním zářením. S pomocí obrázků se ti to jistě povede. Pozn. Tvé vysvětlení by mělo obsahovat pojmy: UV záření, atom, molekula, ozon (pramen: PISA) ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ úloha 4

Úloha 4: Pro potřeby strýčka tvé vysvětlení stačí Úloha 4: Pro potřeby strýčka tvé vysvětlení stačí. Nicméně, co kdyby chtěla vysvětlit proces vzniku ozonu tetička z ciziny, která nerozumí česky? K tomuto účelu hravě poslouží zápis chemickou rovnicí. Doplň: úloha 5

Úloha 5: Zakroužkuj správnou odpověď: a) Množství ozonu ve výšce 5 km nad zemským povrchem je větší než ve výšce 20 km nad zemským povrchem. b) Větší množství ozonu se nachází ve stratosféře než v troposféře. c) Ve výšce 10 – 20 km nad zemským povrchem množství ozonu s rostoucí výškou klesá. Doplň: Maximální množství ozonu se nachází ve výšce: ……………………………..................... Nejméně ozonu se nachází ve výšce kolem : ……………………………................................ d) Množství ozonu ve výšce 1 km nad zemským povrchem je větší než ve výšce 5 km nad zemským povrchem. správné odpovědi

Úloha 5: Zakroužkuj správnou odpověď: a) Množství ozonu ve výšce 5 km nad zemským povrchem je větší než ve výšce 20 km nad zemským povrchem. b) Větší množství ozonu se nachází ve stratosféře než v troposféře. c) Ve výšce 10 – 20 km nad zemským povrchem množství ozonu s rostoucí výškou klesá. Doplň: Maximální množství ozonu se nachází ve výšce: ……………………………..................... Nejméně ozonu se nachází ve výšce kolem : ……………………………................................ d) Množství ozonu ve výšce 1 km nad zemským povrchem je větší než ve výšce 5 km nad zemským povrchem. úloha 6

Úloha 6: Se znalostmi z úlohy 5 vysvětli, proč právě v Tibetu je ve srovnání s jinými zeměmi poměr nevidomých a zrakově postižených osob ke zdravým osobám velmi vysoký. Se svým zjištěním seznam ostatní studenty. UV záření je zhoubné pro živé organizmy. Jeho energie je schopná rozkládat nebo narušovat bílkoviny nebo jiné životně důležité organické sloučeniny s vážnými následky pro metabolismus postihnutého jedince, často dochází ke vzniku rakoviny. Např. zvýšení intenzity UV záření o každá 2 % může znamenat zvýšení výskytu rakoviny kůže o 3-6 %. Kromě kůže má UV největší dopad i na oči (potažmo zrak) - takto tvrdé záření dokáže poničit až zcela spálit tyčinky a čípky, gangliové buňky a nervová zakončení v rohovce (tzv. „sněžná slepota“). ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... úloha 7

Úloha 7: V novinách jsi našel články s předpovědí počasí na dnešní a následující den. Která předpověď je bezpečnější ke strávení odpoledne na sluníčku u vody? ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................