Workshop - internetové poradenství
Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast Pro nás Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména linky důvěry (Modrá linka v Brně) Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména linky důvěry (Modrá linka v Brně) Byla první Konference v oblasti IP v říjnu 2008 Byla první Konference v oblasti IP v říjnu 2008 (naše informační zdroje + naše zkušenosti) (naše informační zdroje + naše zkušenosti)
Vaše zakázka V praktické části Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Obecný nebo příliš konkrétní dotaz Obecný nebo příliš konkrétní dotaz V teoretické části Etika ového poradenství Etika ového poradenství Uzavírání smlouvy a průběh a plánování služby Uzavírání smlouvy a průběh a plánování služby Na co není prostor: Výklad zákonů Výklad zákonů Specifické oblasti dle vašich porad. témat Specifické oblasti dle vašich porad. témat
Návrh programu 1. teorie - obecně o IP, typologie IP, typologie dotazů - úkol – typologie dotazů - úkol – typologie dotazů - zakázka v IP - poradenský proces v IP (smlouva...) - metodika zpracování odpovědi a vodítka - diskuze - diskuze - disinhibice - příklad, diskuze - příklad, diskuze - Etika IP (triáda, EK a jeho nároky na redaktory) - diskuze - diskuze
Návrh programu 2. praktická část - zkoušení odpovědí a diskuze nad vašimi tématy: Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Komunikace s rodinnými příslušníky osob se ZZ Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Význam odborného a osobního pohledu redaktora v odpovědi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Jak spojit empatii a asertivitu v přístupu ke klientovi Obecný nebo příliš konkrétní dotaz Obecný nebo příliš konkrétní dotaz
Teoretická část – typologie IP Internetové poradenství (IP) = poradenská služba uživatelům, kteří se ocitli v situaci, pro jejíž řešení vyhledávají pomoc odborníků prostřednictvím internetu a zároveň nechtějí nebo nemohou komunikovat s odborníkem prostřednictvím telefonu, nebo osobně. Dělení IP: 1. webovým rozhraním4. audiochatem (Skype, 2. emVOIP) 3. písemným chatem5. videochatem
Teoretická část – typologie dotazů Typologie dotazů (všechny oblasti) 1) informativní 2) testovací 3) naléhavý 4) poradenský
Teoretická část – webové poradenství Webové poradenství (někde uvádí i ové): a) aktivní = uživatel se sám ptá b) pasivní = uživatel čerpá z databáze webu Ad b) Jedná se o veškerý příjem informací návštěvníkem webového prostoru internetové poradny, kdy uživatel sám nevstupuje do aktivního kontaktu s poradnou.
Teoretická část – informativní dotaz 1) informativní
Teoretická část – testovací dotaz 2) testovací
Teoretická část – naléhavý dotaz 3) naléhavý
Teoretická část – poradenský dotaz 4) poradenský
Praktický úkol Zkuste zařadit vybrané dotazy dle typologie (informativní, testovací, poradenský, naléhavý) Zkuste zpracovat odpověď na něj dle vodítek
Teoretická část.... pokračování dle návrhu...
Praktický úkol - závěr Zkuste zpracovat odpověď na dotaz v naprostém kontrastu s vodítky a teorií
Kde nás najdete v Olomouci Krapkova 3 Olomouc patro (v budově je výtah) tramvaj číslo: 7, 2 zastávka Nádraží město
Děkuji vám za pozornost Ivana Herzogová, ředitelka sdružení