Studijní obory a jejich uplatnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
Advertisements

Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině 320, Praha10
Fai.utb.cz
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
LAO - průmyslové systémy s.r.o.
Průmyslová střední škola Letohrad
STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ PLZEŇ
Prezentace bakalářského oboru
Technická dokumentace
Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101 | spstrutnov
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
Informační podpora managementu
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
 zaměření: Silniční vozidla  Tento obor je zařazen mezi technické obory  Je určen pro chlapce i dívky, kteří se zajímají o automobily, jejich konstrukci,
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Miroslav Smyčka Portfolio činností.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
„Vybudování centra vzdělávání pro nové i stávající technické obory“ MIEZB.
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Střední průmyslová škola Vyšší odborná škola Bankovní institut vysoká škola, a.s.
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA Sezimovo Ústí
ELEKTROTECHNIK MATERIÁL VZNIKL VE SPOLUPRÁCI SPŠ OSTROV A ZŠ KARLOVY VARY, TRUHLÁŘSKÁ 19, PŘÍSP.ORG. POUŽITÉ FOTOGRAFIE JSOU VYTVOŘENY PRACOVNÍKY SPŠ OSTROV.
Zaměření ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA (z pohledu studentů)
Ústav automatizace a měřicí techniky
Prezentace pro projektovou výuku na DIDI2
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Jan Procházka vedoucí skladu Hledám stále kvalitní zaměstnáni a je mě jedno jaké bude hlavně slušně placené abych se uživil. Snad ho někdy najdu než odejdu.
Kriminální policie Výjezdová skupina krajského ředitelství Praha
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Grantový projekt OP VK: TECHNIKA JE ZÁBAVA Registrační číslo: CZ.1.07 / / Technik autoservisu Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Elektrotechnik Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Jana A. Komenského 540 Použité fotografie.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Šaratice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Požadavky KOMA-Servis na absolventy pro obor hydrauliky Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ“ Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH.
Výuka Informačních technologií na DFJP
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Programátor CNC strojů
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU Výsledky řešení: Ostrava doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Dobrý den, dovolte, abych se představil Strukturovaný životopis  1. Osobní informace  2. Historie zaměstnání  3. Dosažená vzdělání  4. Počítačové.
RNDr. Jana Matesová Obsluha počítače, tvůrce počítačové grafiky, videa a tvůrce webových stránek Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
Katedra počítačů ČVUT FEL
Grantový projekt OP VK: TECHNIKA JE ZÁBAVA Registrační číslo: CZ.1.07 / / Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ KONEČNÁ Použité.
BHP – el. zařízení Revize a kontrola.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
1. června Příklad dobré praxe Začlenění rozšířeného vstupního školení řidičů do výuky.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
A PLIKACE OZE NA SPŠ A VOŠ, P ÍSEK, K ARLA Č APKA 402 Ing. Jiří Uhlík Ing. Miroslav Paul.
Sekce elektrotechnická Ing. Jaroslav Král SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava.
Studijní obor AUTOMATIZACE a ŘÍDICÍ TECHNIKA Bc.Ing. Bc. a navazujícího Ing. studijního programu Chemické a procesní inženýrství PROČ? Automatizace a řídicí.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Mikropočítačová technika Úvod do mikropočítačové techniky a její aplikací.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
elektrotechnických měření
Centrum odborné přípravy Sezimovo Ústí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Silnoproudá elektrotechnika
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Silnoproudá elektrotechnika
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Aplikovaná elektronika
Transkript prezentace:

Studijní obory a jejich uplatnění

Vítejte! V této prezentaci se vám představí jednotlivé obory, dozvíte se výsledky ankety, na kterou studenti jednotlivých oborů odpovídali, uvidíte, jaké požadavky mají na své budoucí zaměstnance oslovené firmy.

1. Studijní obory Uvidíte Popis oborů převzatý ze školních stránek (www.sosehl.cz) Výsledky ankety, na kterou odpovídaly 3. ročníky (vzor ankety vpravo)

Mechanik silnoproudých zařízení (MS) 4 roky, ukončení maturitou Zaměření: - montáž, seřizování, opravy a zkoušení elektrických zařízení s elektronickým řízením s využitím moderních technologií, měřících a diagnostických metod - výuka projektování na počítači - programovatelné logické automaty pro řízení procesů v průmyslu - instalace a nastavování zabezpečovacích systémů - práce s výpočetní technikou (textové a tabulkové editory, používání internetu a tvorba webových stránek) Uplatnění: obsluha, řízení, nastavování a projektování elektrických zařízení

MS – Anketa část 1: Co bude dál Přes polovinu studentů chce jít na vysokou školu, z těch ostatních si většina už našla práci.

MS – Anketa část 2: Cizí jazyky Skoro čtvrtina studentů v anketě napsalo, že umí dva cizí jazyky, což je víc než u ostatních ročníků. Zajímavé… Většina studentů si myslí, že budou potřebovat znát více cizích jazyků.

MS – Anketa část 3: Moje budoucí práce Nástupní plat si představují ze všech oborů nejvyšší. Nechtějí pracovat na směny. Oproti ostatním oborům má menší část studentů řidičák na motorku, který se ovšem v zaměstnání stejně neuplatní. Stejně jako ostatní obory má většina řidičák alespoň na auto, možná proto, že si ho mohli udělat v rámci školy.

Mechanik elektronik (ME) 4 roky, ukončení maturitou Zaměření: - spotřební elektronika - číslicová a řídící technika - mikroprocesorová technika a řídící automaty - jednočipové mikropočítače - programovatelné logické automaty pro řízení procesů v průmyslu - práce s výpočetní technikou (textové a tabulkové editory, používání internetu a tvorba webových stránek) Uplatnění: obsluha, seřizování a servis elektronických řídících systémů v oblasti automatizace měření a přenosu dat

ME – Anketa část 1: Co bude dál Z této třídy chce jít na vysokou školu polovina studentů, z ostatních ovšem většina ještě nemá zajištěnou práci a bude ji hledat přes Úřad práce.

ME – Anketa část 2: Cizí jazyky U třídy ME převládá němčina, kterou si studenti zvolili, protože ji měli na základce. Polovina studentů si myslí, že bude potřebovat více jazyků.

ME – Anketa část 3: Moje budoucí práce Tato třída je poměrně skromná. Nástupní plat předpokládá kolem 12 tisíc, čtvrtina je ochotná pracovat na směny. Řidičáky jsou podobné jako u ostatních oborů.

Elektronické počítačové systémy (EP) 4 roky, ukončení maturitou Zaměření: - číslicová technika - elektronika - programové vybavení - základy programování - správa a nastavování počítačových sítí Od třetího ročníku možnost volby zaměření: - počítačové sítě (certifikát Cisco) - programování - programování jednočipů Uplatnění: - správci počítačových sítí - programátoři - pracovníci zajišťující provoz, prodej a servis výpočetní techniky

EP – Anketa část 1: Co bude dál Většina studentů EP chce po maturitě jít na vysokou školu, ostatní už mají zajištěnou práci.

EP – Anketa část 2: Cizí jazyky V této třídě má větší část němčinu a žádný student neumí žádný další cizí jazyk. Většina studentů si myslí, že jim bude stačit ten jazyk, co už umí.

EP – Anketa část 3: Moje budoucí práce Studenti EP mají vysoké nároky na plat, které se jim můžou vyplnit, pokud udělají vysokou školu. Nechtějí pracovat na směny, chtěli by 8hodinovou pracovní dobu, stejně jako ostatní obory.

2. Požadavky na vzdělání Uvidíte výsledky ankety, kterou jsme dali vyplnit několika firmám z elektronických a počítačových odvětví

Požadavky firem na vzdělání Všem ze sedmi navštívených firem postačuje středoškolské vzdělání Na druhém grafu vidíte, jak preferují firmy jednotlivé obory Zkoušky, které si lze v naší škole udělat, jsou pro zaměstnavatele zajímavé

Možnosti pracovního růstu Studenty čeká v budoucím zaměstnání řada školení a dalšího vzdělávání Všechny firmy uvedly možnost růstu pracovní pozice, přičemž přednost mají vysokoškoláci Během zaměstnání můžete u většiny firem také studovat (když to budete stíhat)

Platové podmínky Průměrný nástupní plat (čistou mzdu) vidíte na grafu Všechny firmy měly stejný systém mezd a to základní mzda + příplatky podle produktivity

Řidičský průkaz Většina firem vyžaduje řidičský průkaz skupiny B, jedna firma požadovala i skupinu C (nákladní automobil)

Pracovní doba Firmy vyžadují po zaměstnancích, aby si udělali volný čas, kdy bude potřeba. Čtvrtina oslovených firem pracuje na směny. Práci na částečný úvazek podporují jen některé firmy.

(za chvíli poběží znovu) Konec prezentace (za chvíli poběží znovu) Ankety: třída EP 4 Prezentace: Lukáš Čanda, EP 4