Dopravně geografická charakteristika kraje Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Markéta Horňáková Michaela Konrádová Prezentaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
9 CELÁ ČÍSLA
Matematika a její využití v geografii
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Cvičení 1: Využití ploch. Zadání  Ve zvoleném území zhodnoťte změny vybraných typů využití ploch mezi lety 1896 a 2007  Ve zvoleném území zhodnoťte.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Josef Keder Hana Škáchová
Dopravní informace Plzeňského kraje Martin Schejbal Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
OBYVATELSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož.
Josef Keder Hana Škáchová
Přepravní výkony na železniční síti ČR v roce 2010 Ing. Richard Baxa.
Jaroslav Novotný 9.třída
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
DIGITÁLNÍ POVODŇOVÉ PLÁNY (dPP) SBĚR DAT Plzeň strana 1 Digitální povodňový plán Plzeňského kraje a obcí s rozšířenou působností Krajský úřad.
Dostupné tištěné mapy pro území ČR
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Perspektivy rozvoje venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
El Niño/Southern Oscillation Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Prezentaci naleznete na:
ČESKÁ REPUBLIKA – DOPRAVA
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tomáš Kafka & Jan Jelínek Ge – ka, 2.ročník PRAHA 2004.
Středočeský kraj.
Teorie grafů → kvantitativní metody analýzy sítí:
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal
Dopravní síť České Republiky
VÝKRES V GIS Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Prezentaci naleznete na:
KARTODIAGRAM je mapa s dílčími územními celky, do kterých jsou diagramy znázorněna statistická data (absolutní hodnoty!), většinou geografického charakteru.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silniční doprava.
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY Filip Chvátal. Obr. 2.5: Regionální diferenciace stupně automobilizace v ČR v roce 2004 Pramen: D. Halásek, J. Maryáš, I.
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Kladruby.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP JIHLAVA Jihlava.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Problematika dopravy na Rychnovsku
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY
Transkript prezentace:

Dopravně geografická charakteristika kraje Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Markéta Horňáková Michaela Konrádová Prezentaci naleznete na:

Plzeňský kraj OSNOVA Obecná charakteristika Použité metody Výsledky Zajímavosti Zdroje Zdroj:

Obecná charakteristika kraje velmi malý podíl silnic 1. třídy v porovnání s ostatními kraji v České republice plošná hustota silnic je mírně podprůměrná nejdůležitějším dopravním spojením je dálnice D5 spojující Prahu s Plzní a německými hranicemi u Rozvadova poslední úsek této dálnice – obchvat Plzně – dokončen teprve nedávno největším dopravní uzel – Plzeň – dobrá dostupnost díky radiální silniční i železniční síti třetina železnic – elektrifikovaná přes Plzeň vede 5 tratí celostátního charakteru stav silniční sítě se postupně zlepšuje v návaznosti na finanční prostředky vynakládané Plzeňským krajem

Metody - popis Bodovací metoda: Danému sídlu přiřazeny body podle výskytu dálnice, silnice 1, a 2. třídy, železnice s rychlíkovým a nerychlíkovým provozem Dálnice 3 body, silnice 1. tř. 2 body, 2. tř. 1 bod Železnice R 2 body, ostatní 1 bod Hodnocení intenzit: Dle sčítání dopravy v roce 2000 (2005) sčítány jednotlivé intenzity na vstupních komunikacích do vybraných sídel Sčítání spojů: Hodnocení počtu dopravních spojů HD

Metody - problémy Bodovací metoda: Při změně počtu bodů pro danou kategorii změna pořadí Vzdálenost exitu od sídla 5 km Sídlem může procházet rychlíková trať, ale vlak. souprava nemusí stavět (Stod) Hodnocení intenzit: Se vzrůstající vnitřní složitostí sítě komunikací roste počet přejezdů přes měřené úseky U velkých měst nejednoznačnost součtu Frekvence HD: Hodnocení pro středu je vhodné akorát pro vzájemné porovnání, pro bližší šetření je třeba hodnotit v rámci celého týdne

Výsledky - kraj SídloΣ bodůPořadí Plzeň331 Stříbro162 Klatovy153 Nepomuk134-6 Horažďovice134-6 Domažlice134-6 Nýřany127-8 Rokycany127-8 Stod119 Přeštice Horšovský Týn Kralovice912 Sušice813 Blovice714 Tachov515 Hodnocení: Plzeň je centrem kraje, těží z výhodné polohy, radiální sbíhavost komunikací Ústřední tepna dálnice D5 Směrem od Plzně se vzdálenost od silnic 1. třídy zvyšuje V pohraničních oblastech horší dopravní spojení (FG podmínky) Pořadí ovlivněno bodováním

Výsledky - kraj Sídlo ORP Intenzita (2005) Pořadí 2005 Intenzita (2000) Plzeň Klatovy Rokycany Domažlice Přeštice Nepomuk Tachov Horažďovice HoršovskýTýn Stod Sušice Stříbro Nýřany Kralovice Blovice Hodnocení: Intenzita řádově vyšší v Plzni D5 výrazně přispívá k intenzitě Intenzita je závislá na počtu obyvatel Pořadí odpovídá bodování, výjimky Tachov…

Výsledky - ORP Obec počet vlakových spojů počet autobusových spojů celkem spojůpořadídostupnost Blížejov dobrá Čermná špatná Hlohová dobrá Hlohovčice špatná Křenovy dobrá Meclov dobrá Mezholezy03317.špatná Mířkov dobrá Močerady špatná Osvračín dobrá Poděvousy špatná Puclice špatná Semněvice špatná Srby dobrá Staňkov dobrá Velký Malahov04416.špatná Vidice dobrá

Zajímavosti Je zajímavé, že ačkoli je tam obec blízko obce ORP a poměrně velká tak má strašně málo spojů a že když se na to koukne člověk podrobněji tak zjistí, že to jezdí přes takovou díru, kde ty autobusy nemají přípoj.....nebo z nějakých vesnic to trvá 1 hodinu, i když je to od sebe 5 km U migračních proudů je uvedena jen hodnota nad 10osob

Seznam použitých zdrojů Freytag & Berndt. Česká Republika: 1: vydání. Praha: Freytag & Berndt, autoatlas. ISBN Seznam.cz. Mapy.cz - mapa Evropy, České republiky, plány měst a obcí v ČR [online].[citováno dne ]. // Ředitelství silnic a dálnic ČR. Intenzita dopravy v Plzeňském kraji [online] [citováno dne ]. Český statistický úřad. Dojížďka za prací a do škol v Plzeňském kraji (na základě výsledků SLDB 2001) za rok 2004 [online]. [citováno dne ]. /p/ České dráhy. Mapa sítě českých drah [online]. [citováno dne ]. action=section&id=187 CHAPS. IDOS – jízdní žády [online]. [citováno dne ].