FIPV1 7.2. Jiří Nesveda K07377. Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP 10 000 na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet mzdy - příklady
Advertisements

Výpočet úroku při jednoduchém úrokování
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základy financí hodina.
Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Základy financí 3. hodina.
FIPV 1 příklad 11.2 Markéta Tolarová K Zadání Chcete získat Kč na koupi bytu pomocí hypotéky. Banka A nabízí hypotéku na 35let se sazbou 7,05%
KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1. Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
Základy financí 6. hodina
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Pojistné systémy 6. cvičení.
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Opakování finanční matematiky
Prezentace příkladu 11.3 FIPV1 – skupina A Markéta Ježková, K08B0560P.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prezentace z FIPV1 příklad 12.3 Kabíčková Blanka K08B0548P.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Časová hodnota peněz ..
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Spoření a pravidelné investice
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu č. 8.3 z FIPV1 Ondřej Soukup.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Úrokovací období.
Výpočet úroku. Paní Nováková si na dobu 9 měsíců uložila do banky Kč na termínovaný vklad při úrokové míře 4,5% p.a.  A) vypočítej, kolik Kč úroku.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Seminář o stavebním spoření
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Důchody a renty (současná hodnota anuity)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vypracoval: Petr Majlát
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Ekonomika malých a středních podniků
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ22 Excel – funkce Platba Předmět 
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

FIPV Jiří Nesveda K07377

Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá při nominální úrokové míře 6 % s připisováním úroků 12-krát za rok. Výsledek uveďte v létech.

Řešení Jedná se o jednoduchý polhůtný důchod. Cílem je zjistit dobu, při které se bude rovnat diskontovaná hodnota plateb současné hodnotě.

i 12 =6%=0,060,06:12=0,005 P 0 = R= 100 a n/i =(1-(1+i) -n ):i P 0 =R*a n/i

Výpočet =100*(1-(1+0,005) -n ):0,005 0,5=1-(1+0,005) -n -0,5=-(1,005) -n 0,5=(1,005) -n log(0,5)=log(1,005) -n log(0,5)=-n*log(1,005) -n=log(0,5):log(1,005)

-n=-138,9757 n=138,9757 měsíců n=11,5813 let

Příklad na procvičení Máme v bance našetřeno kč a chceme vybírat stejnou částku na konci roku po dobu 10 let při i 1 =10%. Úkolem je zjistit, jak velkou částku je možno vybírat.

Řešení i 1 =10%=0,1 P 0 = R= ? a n/i =(1-(1+i) -n ):i P 0 =R*a n/i

=R*(1-(1+0,1) -10 ):0, =R*(1-(1+0,1) -10 ) :(1-(1+0,1) -10 )=R R=10 000:0, R=16 274,53Kč