Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Představení projektu a řešitelského týmu Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko – výzkumnou kariéru CZ.1.07/2.3.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Proměny rodiny II. Ohrožující dítě, ohrožující rodina.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Fórum zaměřené na informační a komunikační technologie
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
Prezentace na Vědecké radě Pedagogické fakulty MU 18. ledna 2011.
Pedagogika volného času (VČ)
Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ VÝZKUMNÝ ZÁMĚR MSM Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Začátek řešení: leden 2005 Řešitel: Evžen ŘEHULKA.
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
katedra pedagogiky PedF UK
 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Katedra primární pedagogiky PdF MU v Brně
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
 je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu
PRVOUK – vědecko výzkumné aktivity katedry speciální pedagogiky Praha PedF UK
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Jiří HAVEL - Jana KRATOCHVÍLOVÁ Katedra primární pedagogiky PdF MU
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Výzkumný záměr – zaměření PAS
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Integrativní speciální pedagogika
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Katedra sociální práce a sociální politiky Katedra sociální práce a sociální politiky.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Integrativní speciální pedagogika
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Pracovní skupina Vzdělávání
STUDENTSKÁ MAGISTERSKÁ A DOKTORANDSKÁ KONFERENCE IGA „Fórum mladých výzkumníků“ Vás zve na STUDENTSKOU MAGISTERSKOU A DOKTORANDSKOU KONFERENCI IGA, která.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Asociace speciálních pedagogů ČR
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výzkumný záměr MSM 0021622443 Pedagogická fakulta MU 2007-2013 Speciální potřeby žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

6. rok realizace VZ Zasedání VR PdF MU Marie Vítková 29. 1. 2013

Předmět výzkumného záměru Je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole s důrazem na implementaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a na výuku podle školních vzdělávacích programů

Průběh řešení 2007-2012 do řešení VZ je zapojena značná část kateder PdF MU (15 kateder) ve výzkumných týmech řízených výzkumnými pracovníky (D1) jsou zapojováni na dílčí úkoly další akademičtí pracovníci (D2) a studenti DSP (D4) – vizitky (www.ped.muni.cz/wsedu) řešené výzkumné úkoly se stávají tématy i pro zadávání bakalářských, diplomových a disertačních prací

Seznam D1 doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. doc. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. doc. PhDr. Barbora Bazalová, Ph.D. RNDr. Růžena Blažková, CSc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. PhDr. Hana Filová, Ph.D. doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. doc. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. PaedDr. Ivo Martinec, CSc. PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D. doc. PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Seznam D1 PhDr. Karel Pančocha, B.A. Ph.D. PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. PhDr. Lucie Procházková, Ph.D. doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc. PaedDr. Jan Šťáva, CSc. doc. RNDr. Josef Trna, CSc. RNDr. Eva Trnová, Ph.D. PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D. prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Výzkumné týmy VZ VT VZ 1. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání (Pančocha, Bartoňová, Pipeková, Soyoud Solárová, Vítková) VT VZ 2. Inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního proudu se zaměřením na žáky s poruchami chování a sociálním znevýhodněním (Vojtová, Červenka) VT VZ 3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na sociálně znevýhodněné skupiny (Němec, Gulová) VT VZ 4. Intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním oslabením v základních školách (Opatřilová, Fialová, Nováková Z., Procházková, Přinosilová)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 5. Vzdělávání a výchova nadaných žáků (Šimoník, Šťáva, Trna, Trnová, Střelec) VT VZ 6. Školní kurikulum při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ (Havel, Filová, Kratochvílová) VT VZ 7. Empirický výzkum u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Sieglová) VT VZ 8. Učení a vyučování cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu integrace a inkluze (Janíková, Hanušová, Grenarová, Kyloušková)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 9. Intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání (Klenková, Bočková, Bytešníková, Horáková, Doležalová, Hricová) VT VZ 10. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení strategie ve vzdělávání žáků v ZŠ (Bartoňová) vzdělávání žáků s dyskalkulií a dalšími poruchami učení v matematice (Blažková) VT VZ 11. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávací potřebami ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví - Výchova ke zdraví (Řehulka, Kachlík, Čech)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 12. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (Friedmann) VT VZ 13. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím dramatické výchovy (Pavlovská) VT VZ 14. Edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS) a profesní uplatnění na trhu práce (Bazalová, Nováková, J.)

Realizované konference 2012 – Přechod škola – povolání u žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním (Friedmann, Pipeková) 12.9.2012

Plánovaná závěrečná konference 2013 – Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ (Pančocha, Procházková, Pipeková) 10. 9. – 11.9 2013

Program závěrečné konference Úterý 10.9. 2013 Moderátor (Pančocha, Procházková - IVIV) Zahájení konference (ve 14.00 hodin, uč. 50 PdF MU) Vystoupení zahraničních hostů (Anglie, Rakousko) Vystoupení akademických pracovníků (ČR a Slovensko) Panelová diskuze Diskuzní posezení (aula 1 PdF MU)

Program závěrečné konference Středa 11.9. 2013 Moderátor (Pipeková - katedra spec. ped.) Zahájení konference v 9.00 hodin (uč. 50 PdF MU) Prezentace VZ (Vítková) Vstupní referát k inkluzi (zahraniční host) Workshopy I. a II. (dle rozpisu) Závěr konference (Vítková)

Galerie publikací

Sborník anotací VÍTKOVÁ, M., FRIEDMANN, Z. (eds.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník anotací. 1. vyd., Brno: Paido, 2012. 78 s. ISBN 978-80-7315-231-4.

Sborník příspěvků VÍTKOVÁ, M., FRIEDMANN, Z. (eds.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: MU, 2012. 607 s. ISBN 978-80-210-5941-2.

Sborník příspěvků KACHLÍK, P. (ed.) Kalokagathie. Fórum výchovy ke zdraví XIV. Sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: MU, 2012. ISBN 978- 80-210-5800-2.

Monografie FRIEDMANN, Z. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. 1. vyd., Brno: Paido, MU, 2012. 232 s. ISBN 978-80-7315- 236-9 (Paido).

Monografie BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. 1. vyd., Brno: Paido, 2012. 327 s. ISBN 978-80-7315-235-2 (Paido).

Monografie BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 272 s. ISBN 978-80-210-6044-9.

Monografie BAZALOVÁ, B. Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 278 s. ISBN 978-80-210-5930-6.

Monografie OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 321 s. ISBN 978-80-210- 5880-4.

Monografie v AJ/NJ PANČOCHA, K., PROCHÁZKOVÁ, L. Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung. 1. vyd. Brno: MU, 2012. 116 s. ISBN 978-80-210-5848-4.

Monografie v AJ/NJ PROCHÁZKOVÁ, L., PANČOCHA, K. et al. Towards Inclusive Society through Education and Support Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 116 s. ISBN 978-80-210- 5848-4.

KRATOCHVÍLOVÁ, J. , HAVEL, J KRATOCHVÍLOVÁ, J., HAVEL, J. Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research. 1. vyd. Brno: MU, 2012. 124 s. ISBN 978-80-210-5931-3

GRENAROVÁ, R. , VÍTKOVÁ. M. (eds GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ. M. (eds.) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 210 s. ISBN 978-80-210- 6024-1.

Monografie SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 201 s. ISBN 978-80-210-6053-1.

Monografie OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. 1. vyd. Brno: MU, 2012. 298 s. ISBN 978-80-210-5995-5.

Monografie OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: MU, 2012. 266 s. ISBN 978-80-210-5996-2.

Monografie SYCHROVÁ, P. Podpůrná opatření a poradenské služby pro žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole. 1. vyd. Brno: MU, 2012. 185 s. ISBN 978-80- 210-5860-6.

Monografie DOLEŽALOVÁ, L. Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 199 s. ISBN 978-80-210-5993-1.

Monografie FRANKOVÁ, A. Podmienky úspešného vzdelávania žiakov s vývinovými poruchami učenia v inkluzívnej škole v Slovenskej republike. 1. vyd., Brno: MU, 2012. 197 s. ISBN 978-80-210- 6022-7.

Děkuji za pozornost