Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laswellův komunikační model
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikace Společenská kultura
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikační dovednosti
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Metody sociální pedagogiky
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Vymezení, funkce, zdroje
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Komunikace.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikace a její využití v řízení
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Skupinové interview (Focus group)
Komunikace s rodiči.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Teorie vzdělávání dospělých
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
KOMUNIKACE.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Struktura poradenského procesu
KOMUNIKACE.
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Koučink dětí a mladistvých
Teorie vzdělávání dospělých
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Specifické metody SP LS 16
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar

Co je to verbální komunikace? Slovo komunikace je latinského původu. V podstatě vyjadřuje něco, co je blízké našemu výrazu spojování. mezi komunikátorem a komunikantem( příjemcem) verbální neboli slovní

Druhy neboli styly komunikace záměrná (nezáměrná) vědomá (nevědomá) kognitivní afektivní pozitivní (negativní) shodná asertivní agresivní manipulativní pasivní intropersonální interpersonální skupinová masová mezikulturní

Komunikace je proces není statická zachytíme-li ji na medium, je ochuzená o spoustu informací ( neverbální část, situace apod.) zajímavost: nejvíce vnímáme začátek a konec komuniké...

Základní schéma komunikačního procesu podstatou jsou souvislosti ve zprávách Postupová struktura pravidel pro komunikaci: vnímání dat spojování dat významem vkládání záměru a postoje epizodické uspořádání dat hlavní smlouva soubor předpokladů a pravidel kulturní model

Dialog Základní podmínky dialogu: Úkoly Interakce Vztahy Vzájemná důvěra, otevřenost, respekt

Dialog Cílem není zvítězit nad partnerem, ale hledat a najít pravdu, hledat a najít porozumění a dohodu. Musí být obohacující pro oba účastníky.

Kritika Plná lží, emocí, vyhrocená v konflikty Zobecňování chování kritizovaného, ponižování, urážky, vulgarismy, …

Kritika Zraňuje sebevědomí a lidskou pýchu Konstruktivní, objektivní, smysluplná Kultivovaná forma, konkrétní, předchází ji pozitivní hodnocení, mezi čtyřma očima

Skupinové diskuse Skupinové rozhodování: Uvedení do problému Co od skupiny očekáváme Vývojová fáze – diskuse, prezentace nápadů, hledání alternativ řešení Fáze rozhodnutí – výběr optimální alternativy Konečná fáze – prováděcí – rozhodnutí je realizováno v praxi

Formy diskuse Kulatý stůl Sympózium Odborná diskuse Fórum Diskuse Shromáždění

Děkujeme za pozornost