Management znalostí v medicíně „Znalostní společnost“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Vladimír Přikryl, generální ředitel CompuGroup Medical ČR a SR
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Organisation for Economic Cooperation and Development OECD iLibrary.
Management znalostí v medicíně „Lékařská informatika“ Professor Rudolf Hanka Director, Medical Informatics Unit,University of Cambridge Visiting Profesor,
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Management znalostí Znalostní systémy Professor R. Hanka Director, Medical Informatics Unit,University of Cambridge Visiting Profesor, Fakulta Managementu,
Management znalostí v medicíně „Datamining“ Management znalostí v medicíně „Datamining“ Professor R. Hanka Director, Medical Informatics Unit,University.
Společnost vědění/učící se společnost
Význam informací v podnikání
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Demografie je věda, která se zabývá:
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Vzdělávání a výcvik pro automobilový průmysl 2. ročník odborné konference Kroměříž, 10. března 2005.
Makroekonomie a hospodářství
Učitelé jako architekti vzdělávání – nové metody a formy ve vzdělávání Mgr. Zdeněk Slejška, Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Společenské a hospodářské prostředí
This presentation, including any supporting materials, is owned by Gartner, Inc. and/or its affiliates and is for the sole use of the intended Gartner.
NOKIA POHLEDY DVOU STOLETÍ. Společenský řád ve společnosti n Míra rozvoje a společenský řád –racionalita –iracionální základ n Soutěživost –individuální.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Účast veřejnosti při naplňování Karpatské úmluvy Setkání se zástupci krajů Barbora Šafářová Ústav pro ekopolitiku, o.p.s.
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Douglas McGregor (1906 – 1964).
Ten dělá to a ten zas tohle
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Buďte vítáni na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Celkový a mezní produkt
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Nový obor - počítače v medicíně a biologii  Proč je management informací ústřední otázkou v biomedicínském výzkumu.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
2. Ekonomický růst a hospodářské cykly
Personální plán pro podnikatelský plán
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Hospodářství.
2009 STUDIJNÍ PROGRAM: Ekonomika a management STUDIJNÍ OBOR: PRŮMYSLOVÉ INŽENÝRSTVÍ Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů doc. Ing. David.
VEŘEJNÁ EKONOMIE a VEŘEJNÝ SEKTOR Co je jeho náplní a jak velký má být?
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Soudobý svět Ekonomický pohled
Hospodářství (ekonomika)
Business Inteligence – úvod
Rozhodování jako manažerská funkce
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
SOCIOLOGIE VZDĚLÁNÍ.
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Business intelligence shapes security
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Změny na trhu práce?.
Transkript prezentace:

Management znalostí v medicíně „Znalostní společnost“ Prof. Ing Rudolf Hanka PhD MIEEE FRSM Director, Medical Informatics Unit, University of Cambridge Visiting Profesor, Fakulta Managementu, VŠE

Data, informace, znalost Informace, krevni tlak Znalost, hypertense

Znalosti, informace a data v procesu rozhodování Vzdělání Zkušenosti Data Znalosti Informace Rozhodnutí

Tři fáze informační revoluce “I think there is a world market for about five computers“ Thomas J. Watson, Chairman of the Board of IBM, 1943

Znalosti Znalost je často v informacích skrytá Znalosti se stávají klíčovým zdrojem Schopnost pracování se znalostmi a jejich šíření tvoří základ nové společnosti Znalostní společnost (knowledge society)

Minulé společnosti Vynález tisku – začátek nové společnosti Tištění knih zvýšilo tlak na vzdělávání (schopnost číst) Zakládání škol Postupné zvyšování všeobecného vzdělání Zvyšující se počet vynálezů a objevů Průmyslová společnost Informační společnost.

Informační společnost Založena na schopnosti sdílet informace Ze začátku ne mnoho ke sdílení a proto možnost znát veškeré informace Jak se množství informací zvýšovalo stali jsme se selektivním Dnes vysoký stupeň selektivity.

Znalostní společnost Znalosti jako klíčový zdroj Znalostní pracovníci se stávají klíčovou skupinou Bez hranic Upward mobility Potenciál pro úspěch stejně jako pro zklamání.

Znalostní společnost Vysoce kompetitivní pro jedince i pro organisace Rapidní šíření znalostí díky informační technologii Nutnost být globálně kompetitivní Závislot na lidech se znalostmi (knowledge workers).

Lidé se znalostmi Tradičně lékaři, právníci, učitelé atd. Ve zvyšující se míře computer a software specialisté atd. Lidé jejichž práce závisí na teoretických znalostech které mohou být získány pouze formálním vzděláním a případně i praxí.

Dominantní sociální a politické síly 20. století –dělnící ve výrobních odvětvích 21. století – lidé se znalostmi.

Hroucení tradičních sektorů Zemědělství – začátkem 20. století největší element v HDP, nyní ve vyspělých státech minimální (2% US, UK) Průmyslová výroba v minulých 50ti letech Trojnásobný výstup Poloviční náklady Poloviční zaměstnanost Polovični ceny.

Vzestup sektoru znalostí Ceny produktů znalostního sektoru (zdravotnictví, vzdělání) se ztrojnásobily za minulých 50 let Lidé se znalostmi představují 1/3 pracovních sil v US (dvakrát tolik jako manuální) Lidé se znalostmi (noví kapitalisté) Kolektivně vlastní výrobní prostředky Představují většinu držitelů akcií velkých společností (penzijní fondy).

Znalosti jako surovina Mění se rapidně a nemusí platit věčně Většinou nejsou hierarchické Nedají se zdědit, koupit, darovat Musí se získat od začátku Ve formě která se dá učit Důležitost navazujícího vzdělávání.

Znalostní společnost Dopad informační revoluce Potenciál pro postup je prakticky neomezený Finanční odměna důležitá ale ne vždy rozhodující Zaměstnání nemusí být na doživotí.

Management znalostí Rozhodující faktory úspěchu - schopnost organizací řídit, uschovat a odměnit distribuci znalostí Tyto procesy tvoří management znalostí Organizace ve vyspělých zemích zjišťují, že znalosti představují jejich největší bohatství Toto bohatství je třeba opatrovat.

1980’s 1990’s 2000’s Word processing Document Management Proprietary Benefit: Automation of manual processes. Rapid development of documents. Problem : managing the documents hence => 1990’s WWWeb Web Content Management Benefit: Rapid deployment and availability of content. Problem : large amounts of web content hence => 2000’s Knowledge management Content Networking Benefit: Delivers personalised information to the right people at the right time. Problem : how to deliver essential information anywhere from a variety of authenticated sources hence => Lets your peers have access to a set of files as you complete them, Relevant content bundled together in a book format , cached close to the user based on profiles …… = FAST ! Problem = knowledge ecology, too much info and too much choice Explosion of information therefore the need for RI RP RT increases dramatically Increasing content interconnected to an increasing # people, self perpetuating growth ….

Otázky? Otázky? Otázky? Otázky? Otázky? Otázky? Otázky?