Antický dům - Pompeje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
typologie obytné stavby 1.roč.APS FAST 4. Přednáška ČLÁNKY NORMY
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Románská kultura.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Kuchyně a kompletní interiéry na zakázku
R a k o u s k o MELK s klášterem I automatický posun !!
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Antický Řím Architektura.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
P o m p e j e Itálie 2009 Klikej jak chceš.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby STA34 Studie rodinného domu
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
VILA TUGENDHAT JEDEN DŮM JEDNA RODINA JEDNO STOLETÍ
MLADÁ BOLESLAV ARCHEOLOGICKÝ AREÁL NEBO PARKOVACÍ DŮM ?
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Obydlí Číslo DUM: VY_52_INOVACE_75_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova Tematická oblast:
ZVU VÁS DO TEPLIC informace výletyzajímavostiubytovánízávěr.
Komín v běhu času Ing Jan Mareček.
Sluneční hodiny Zajímavost
Středověk, gotický sloh
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Toskánsko – Florencie I.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec Anotace ICT 2 _ 1/59 Prezentace seznamuje žáka s principy zdravého bydlení a vlivem.
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Toskánská architektura - Siena
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
STUŽKONOSKAIII - areál asistenční péče Zadání DP 2005.
Římský dům Michaela Psíková.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
STUŽKONOSKA 1- internát areál asistenční péče Zadání DP 2005.
NBU2A LS2015 / RODINNÉ DOMY Petr LÉDL / Petr ŠIKOLA KATEDRA ARCHITEKTURY KONCEPT A DISPOZICE RODINNÉHO DOMU.
2012 …… VÁNOCE- VÁNOČNÍ TRHY VE MĚSTĚ PROBÍHAJÍ NA NĚKOLIKA MÍSTECH OD do NA NÁMĚSTÍ SVOBODY NA ZELNÉM TRHU NA MORAVSKÉM NÁMĚSTÍ Vánoce.
Domov (bydlení).
Studie: Podnikové domy
KONCEPCE NAVRHOVÁNÍ NÍZKOENERGETICKÝCH A PASIVNÍCH BUDOV Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Rekonstrukce historického areálu FF MU Druhá etapa 2013 –
SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY ŠKOLY ZŠ Želechovice nad Dřevnicí 4. Května 336, Želechovice nad Dřevnicí.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad podlahových krytin, druhy dlažeb.
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace STAVBA DOMU/ DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 015 Autor:
Shibam Jemen Manhattan pouště Shibam je historické město v Jemenu. Nachází se ve středu vádi Hadramaut a má obyvatel. Staré město se rozkládá na.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.
Římská obydlí ve městech - domus Ondřej Turek, 2A.
VY_32_INOVACE_14_08_bezpečnost a hygiena provozu domácnosti, údržba, úklid.
BRNO – VILA TUGENDHAT vila se nachází v městské části Brno-sever
MLADÁ BOLESLAV ARCHEOLOGICKÝ AREÁL NEBO PARKOVACÍ DŮM ?
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice
Země se mírně otřásla při krátkém a slabém zemětřesení, která jsou v jižní Itálii tak běžným jevem, že jim jen málokdo věnuje větší pozornost, a nejsou.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Záchranný výzkum v Osoblaze (okr. Bruntál) 2014
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Jak se žilo ve vrcholném středověku?
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
Střední Itálie – Pompeje a Vesuv
EGYPTSKÁ ARCHITEKTURA
ženy: jedno jméno např.: Cornelia st.
Státní regulační komise
Transkript prezentace:

Antický dům - Pompeje

Mapa Vesuvu a blízkého okolí

Kráter Vesuvu

Pohled z Vesuvu směrem na Pompeje (dnešní Neapol a blízké okolí)

Oběti sopečné erupce Jakým způsobem archeologové zachovali těla obětí?

Plánek antických Pompejí Všimněte si urbanistického řešení města.

Typická ulice s pozůstatky domů Proč jsou na ulici umístěny velké kameny?

Pompejské ulice byly rušné, obklopovaly je domy s obchody, krámky, „bufety“. K str. 5: Archeologové vlili sádru do dutin, které vznikly po tělech v místě vykopávek. K str.7: Lidé se pohybovali po chodníku, ale často byly vyhazo- vány odpadky okny (hromadily se na ulici), proto byly do vozovky zasazovány nášlapné kameny.

Rohový dům

Bohatí Římané měli pohodlné domy, které byly stavěny podle plánů z kamene, cementu a dřeva. „Domus“ zajišťoval svým obyvatelům soukromí a v létě potřebný chlad. Domy mohly být přízemní i zčásti patrové. Centrem byla hala – atrium (zde byli přijímáni hosté), Většinou zde také byla umístěna svatyně s božstvy domu - lararium. Pod stropním otvorem se nacházela nádrž na vodu – impluvium. Kolem atria se rozkládaly další místnosti domu: pracovna, jídelna, kuchyně (u bohatších lidí), komora, v patře ložnice. Přízemní prostory směrem do ulice byly využity obchodníky.

Atrium obytného domu Bohatí občané měli domy se zasklenými okny (chudí používali zvířecí kůže), záchodem i tekoucí vodou. Uměli také využít ústředního topení (od pece v suterénu).

Vnitřní dispozice domu

Impluvium

V pozadí lararium

Součást pekárny, mlýny

Prodejna hotových pokrmů

Součástí domu byla zdí ohraničená zahrada – peristyl. Často byla osázena ozdobnými stromy a keři, doplněná fontánami, soškami, rybníčky. Poskytovala stín, klid a plné soukromí.

Pohled do soukromé zahrady

Interiéry domu byly (na rozdíl od vnějšího řešení) nákladně vyzdobené. Hladké omítky byly doplněny freskami, podlahy zdobily mozaiky (hlína, sklo), případně byla dlažba kamenná.

Vnitřní výzdoba domu

Děkuji za pozornost! Zdroje: Materiály použity z archivu autorky.