Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Microsoft Silverlight
 Informací se data a vztahy mezi nimi stávají vhodnou interpretací pro uživatele, která odhaluje uspořádání, vztahy, tendence a trendy  Existuje celá.
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Možnost studia na Fakultě stavební a uplatnitelnost stavebních oborů
Ústřední knihovna FSS MU ÚK FSS MU, místnost 1.30, Martin Krčál Sociální sítě sdílejte, komunikujte a spolupracujte online.
Příprava odborného textu pro výuku PAVEL KURFÜRST Ústav cizích jazyků LF UP Konference Cizí jazyky na Univerzitě Palackého Olomouc, 20. dubna 2006.
Vektorový animátor Diplomová práce
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Informace pro uchazeče:
Bc. Vladimíra Kováříková Ústřední knihovna VŠB-TU Ostrava 1. setkání českých uživatelů systému 24. dubna 2008 DSpace na VŠB-TU Ostrava.
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
Tvorba webových aplikací
Microsoft Office PowerPoint
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Dlouhodobá maturitní práce studentů Tomáše Kurce & Jana Kuželky
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Název projektu: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Subjekt.
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Uplatnitelnost absolventů bc. oborů a výhody profesního zaměření Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu,
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Informatika pro ekonomy II přednáška 10
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - prezentační vrstva, aplikační vrstva.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Podpora informačního vzdělávání na ČZU v Praze: výsledky grantu PhDr. Hana Landová SIC ČZU v Praze IVIG 2005, Praha, 22.září.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Tento materiál vznikl v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Office I. Miroslav Lorenc.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
Návrh a implementace algoritmu SLAM pro mobilní robot
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Inovace bakalářského studijního oboru Regenerace a výživa ve sportu Možnosti e-learningových nástrojů.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Projektování elektrických zařízení Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB – TUO Katedra elektrotechniky.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Katedra elektrotechniky
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Děkan Fakulty bezpečnostního inženýrství vyhlašuje
Fakulta bezpečnostního inženýrství Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava vyhlašuje v rámci rozvojového projektu „Analýza studia.
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Vytvoření IS pro správu místností v prostředí WWW
Vytvoření formuláře Access (11).
Název projektu: „NEBOJME SE TECHNIKY" výukové programy pro rozvoj technické gramotnosti žáků ostravských.
Přírodovědecká fakulta UJEP
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Transkript prezentace:

Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga

Výuka na katedře informatiky Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Výuka Prezenční forma Kombinovaná forma

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Bakalářské studium (3 roky) Navazující magisterské studium (2 roky) V roce 2003 do BC studia přijato 80 studentů MGR studia přijato 20 studentů V roce 2004 do BC studia přijato 120 studentů MGR studia přijato 30 studentů

Studijní materiály Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály Textová forma Multimediální forma AnimaceZvukVideo

Studijní materiály - TEXTY Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Textová forma Snadné vytvoření Jednoduchá aktualizace Jednoduché rozšiřování Snadná lokalizace Výhodný materiál pro studenty (mohou si jej vytisknout)

Studijní materiály - VIDEO Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Video přednášky Vytvořeno pro předmět TZD a SWI Synchronizace videa a PowerPointu 14 kompletních přednášek cca minut záznamu (42 hodin)

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Animace Obtížné vytvoření Složitá aktualizace Složité rozšiřování Výhodou pro studenty je vizualizace probírané látky (ve výuce odborných předmětů tato výhoda zastiňuje většinu nevýhod) Studijní materiály - ANIMACE

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Proces vytváření animací Studijní materiály - ANIMACE

Realizace jednotlivých animací Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály - ANIMACE

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Realizace jednotlivých animací Výběr vhodných témat pro zanimování Návrh základního prostředí pro FLASH animace (studenti provedou návrhy prostředí, následně se provede vybrání nejlepších prvků) Výběr studentů pro realizace jednotlivých animací jako bakalářské nebo diplomové práce

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Příprava tvorby animací Důkladná analýza zpracovávané problematiky Definování cílové skupiny Vhodné rozvržení látky na jednotlivé skupiny animací Vytvoření scénáře

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Příprava tvorby animací - scénáře Scénáře vytváří samotný student (v případě, že student animuje jinou oblast než studuje, je autorem scénáře zadavatel autorem) Vhodné rozvržení animace na jednotlivé kroky (jednotlivá kliknutí) Detailní popis animace v každém kroku Nutná následná konzultace scénáře s autorem

Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Studijní materiály – ANIMACE FLASH Příprava tvorby animací Minimalizace textových informací v animacích Textové informace jsou uloženy v samostatných textových souborech Oddělení textů umožňuje snadné vytváření jazykových verzí Systematický přístup k návrhu jednotlivých prvků animace

Vlastní tvorba animací Animátor musí použít předem navržený vzhled a rozložení ovládacích prvků Postupné vytváření knihovny objektů Důsledná konzultace s autorem Úprava scénáře dle skutečné reality Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava

Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Oprava chyb Cílem komunikace v průběhu vytváření animace mezi autorem a animátorem je eliminace tohoto problému Uchování scénáře Pro možnost opravy chyb musí být zachovány zdrojové soubory animací i textů Díky použití stejné technologie pro všechny animace mohou opravy chyb provádět i jiní animátoři

Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Doplňování nových animací Každá animace má svůj scénář Animace jsou děleny na atomické celky Využití již navrženého vzhledu a rozložení grafických prvků

Studijní materiály – ANIMACE FLASH Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava Testy Stejný formát jako animace Testy jsou vytvářeny pro ucelený okruh látky Možnost visuálního testování

Pro kombinovanou formu studia bylo vytvořeno cca 100 animací do různých předmětů Na vytváření animací se v rámci bakalářské nebo diplomové práce podílelo 14 studentů Současný stav Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava

Proškolování autorů tak, aby navrhovali optimální scénáře Vytváření animací i pro jiné katedry nebo instituce v rámci diplomových a bakalářských prací Budoucnost Inovace výuky odborných předmětů VŠB-TU Ostrava

Děkuji za pozornost