CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D. 3.11.2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
2004 Poznání sebe sama …. 2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Jak se uplatnit na trhu práce
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD PhDr. Eva Tomešová, Ph.D.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Motivace, regulace chování
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Pozornost - koncentrace pozornosti
FTK UP Olomouc přednáška č. 9:Motivace
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Didaktické prostředky
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Technická, taktická a psychologická příprava
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Předmět: Řízení podniku 1
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Systém hodnocení v ČSOB
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Plánovací proces a druhy plánování
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Tělesné sebepojetí.
Motivace.
Vůle.
Psychologie koučování
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
PRACOVNÍ MOTIVACE.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Řízení a plánování kariéry
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Strategie.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Příprava reformy - cíle a přínosy PhDr. Marek Ženíšek, Ph.D.
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Management a řízení hotelu
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Psychologie koučování
POSKYTOVÁNÍ A PŘIJÍMÁNÍ ZPĚTNÉ VAZBY
Transkript prezentace:

CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D

2 pohledy na plánování cílů ► přímá, specifická motivační strategie ► rys osobnosti (cílem motivovaná osobnost)

Obecné zaměření cílů ► na proces (na mistrovství, na úkol)  vlastní standard  učení se  kontrola ► na výsledek (závodní orientace, ego- orientace)  motivace výhrou popř. vyhnutí se prohře  zaměření na nekontrolovatelné faktory

Proč si klást cíle? ► Vedou nás po cestě k výkonu ► Pomáhají sportovci podívat se na vlastní sny realisticky, uvědomit si, že existují různé cesty k cíli ► Pomáhají s dlouhodobou motivací ► Umožňují nám zhodnotit, co jsme udělali

JAK CÍL FUNGUJE ► zaměřuje naši pozornost ► mobilizuje a reguluje množství úsilí, které jsme připraveni vložit do konkrétní činnosti teď a tady ► umožňuje vytrvat v dlouhodobém úsilí ► motivuje nás k přemýšlení nad různými alternativami dosažení toho, co chceme

Typy cílů ► dlouhodobé vysněné cíle (kam směřuji) ► dlouhodobé realistické cíle ► krátkodobé cíle (pro dnešní trénink) ► výkonnostní cíle ► technické cíle ► postojové cíle ► cíle zaměřené na kontrolu chování ► strategické cíle

Typy cílů ► kalkulovaný risk ► cíl sebeakceptace ► denní cíl ► týmový cíl

Takže jaké cíle? ► Těžší cíle vedou k lepšímu výkonu než cíle snadné ► Jasně formulované jsou lepší než obecné ► Cíle musí být přijaty tím, kdo je bude plnit ► Cíle budou k ničemu bez zpětné vazby

SVOMD ► S - specifické cíle ► V – výzva ► O - osobní cíle ► M - měřitelnost, větší množství ► D - dosažitelnost

Jak naplánovat postup k cíli ► 1. Určete jeden aspekt výkonu (jeden typ cíle) který chcete zlepšit. ► 2. položte si postupně tyto otázky:  Jaké dovednosti/schopnosti je třeba vyvinout, aby jste tohoto zlepšení dosáhli?  Jaká činnost/cvičení vám pomůže zlepšit tuto dovednost/schopnost?  Jak můžete změřit nebo kvantifikovat tuto dovednost/schopnost?  Jaká je vaše současná úroveň této dovednosti/schopnosti?  Jaké úrovně výkonu by jste chtěli dosáhnout do určitého data?

Jak naplánovat postup k cíli ► 3. Přehledně si naplánujte (napište, připravte si rozvrh)  jaké cíle chcete dosáhnout do určitého data,  jaké tréninkové prostředky musíte použít, aby jste těchto cílů dosáhli a  jak budete měřit svůj výkon.  Nikdy nezapomínejte na to, že rozvrh můžete upravit podle měnících se okolností, např. onemocnění, zranění či jiných problémů.

Děkuji za pozornost!