Pedagogika I/5 Obsah vzdělávání: Požadavky ke společné části maturitní zkoušky 31.10.20111.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
Advertisements

NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
IV. Dětský sněm Krajský parlament dětí a mládeže Zlínského kraje
GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
Maturitní zkouška v roce 2012 Přehled hlavních legislativních změn.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
C O NOVÉHO V ECDL. RVP – vzdělávací oblast IKT Je zmíněn koncept ECDL jako vzor pro konstrukci obsahu vzdělávací oblasti.
Nová podoba maturitní zkoušky Obchodní akademie, Vyšší odborná škola cestovního ruchu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o. Dr. Eva.
Vzdělávání a jeho kategorie
Maturitní zkoušky ve školním roce Společná část maturitní zkoušky Definuje ministerstvo školství (MŠMT) MŠMT zadává ve stejném termínu MŠMT.
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Maturita září Legislativa Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Model maturitní zkoušky po změně od roku 2010 Pro 3. ročníky Podle platné legislativy ke dni
Palackého 211, Mladá Boleslav
Volitelné předměty ve 3. ročníku
Model reformní maturity (Změna vyhrazena)
Státní maturita otázky a odpovědi.
Maturita 2015.
Obor informační technologie
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA MODEL REFORMNÍ MATURITY. NOVÝ MODEL MATURITNÍ ZKOUŠKY LEGISLATIVNÍ PODKLAD 1. 1.Základní legislativní normou nové maturitní zkoušky.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Legislativní prostředí
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
Model maturitní zkoušky po změně od roku 2010 Pro 1. ročníky Podle platné legislativy ke dni
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
Maturitní zkouška v roce 2011
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Státní maturity. Podoba MZ Upravena školským zákonem § 77 – 80, Vyhláška č. 177 ze dne 10. června 2009 Společná a profilová část Společná část – 3 povinné.
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
(komentovaný přehled)
Maturita listopadu
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Maturity – jaro 2014.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Nová (státní) maturita
NOVÁ MATURITA 2011 Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost od Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost.
3 zkoušky ve společné - státní části + 3 nepovinné 2 zkoušky v profilové – školní části + 2 nepovinné.
SPOLEČNÁ (STÁTNÍ) ČÁST MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 ZAČÍNÁ Od 2.5. do 7.6. probíhá jarní zkušební termín MZ.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2012 Ing. Dana Štěpánová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
UŽITEČNÁ, PROVEDITELNÁ A BEZPEČNÁ MATURITA Návrh změn architektury reformní maturity MŠMT/CERMAT – říjen 2007.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
UKONČOVÁNÍ STUDIA NA SŠ
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Maturity – jaro 2013.
Maturity – jaro 2017.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Maturity 2018/2019 listopad 2018 L. Jíša.
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona
Transkript prezentace:

Pedagogika I/5 Obsah vzdělávání: Požadavky ke společné části maturitní zkoušky

Struktura maturitní zkoušky Maturitní zkouška se skládá ze dvou částí – společné (státní) a profilové (školní). Aby žák uspěl u maturity, musí úspěšně složit povinné zkoušky obou těchto částí. Předmět informatika není obsažen v předmětovém portfoliu pro rok Povinné zkoušky koná žák buď v základní, nebo vyšší úrovni obtížnosti dle svého svobodného rozhodnutí. Úroveň volí pro každou zkoušku zvlášť. V případě komplexní zkoušky z českého jazyka a literatury a cizího jazyka se zvolená úroveň vztahuje na všechny tři její dílčí zkoušky (dílčí ústní zkoušku, didaktický test i písemnou práci) SPOLEČNÁ ČÁSTPROFILOVÁ ČÁST povinné zkoušky: 1. český jazyk a literatura 2. cizí jazyk nebo matematika 2–3 povinné zkoušky - stanovuje RVP/ ředitel školy max. 3 nepovinné zkoušky - z nabídky: cizí jazyk, matematika, občanský a společenskovědní základ, biologie, fyzika, chemie, dějepis, zeměpis, dějiny umění max. 2 nepovinné zkoušky - nabídku stanovuje ředitel školy

Oficiální dokumenty: Katalogy požadavků ke zkouškám společné části maturitní zkoušky Vycházejí z pedagogických dokumentů, podle nichž se maturanti vzdělávali (v současné době: učební osnovy a standardy vzdělávání, s přihlédnutím k rámcovým vzdělávacím programům, od Musí být zveřejněny nejméně 24 měsíců před konáním zkoušky Týkají se společné části MZ; požadavky pro profilovou část stanoví škola

Struktura požadavků k maturitě: dimenze:TémaTéma …… DovednostKonkrétní požadavek na žáka Dovednost …….Konkrétní požadavek na žáka Konkrétní požadavek na žáka ……..

Příklad: Informatika, základní úroveň obtížnosti Základní specifikace zkoušky z informatiky: Zkouška z informatiky bude trvat celkem 120 minut a bude tvořena didaktickým testem. Didaktický test sestává ze dvou částí – teoretického subtestu a praktického subtestu. Teoretický subtest bude trvat 45 minut a praktický subtest 75 minut. Praktický subtest budou žáci řešit s využitím počítače; tato část bude vyžadovat aktivní práci v operačním systému a v aplikačních programech. Váha každé části je 50 %. Teoretický subtest obsahuje uzavřené testové úlohy. Praktický subtest : V praktickém subtestu budou zahrnuty úlohy z více tematických celků tak, aby tato část zkoušky měla charakter průřezové úlohy.

Tematické celky Základy informatiky a teorie informace Technické vybavení počítačů a počítačových sítí Programové vybavení počítačů Člověk, společnost a počítačové technologie Využívání služeb Internetu Počítačové zpracování textů a tvorba sdíleného obsahu Počítačová grafika, prezentace informací a multimédia Hromadné zpracování dat a číselných údajů Algoritmizace a základy programování

Dovednosti a vědomosti Požadavky k maturitní zkoušce jsou souborem vědomostí a dovedností, které by si měl žák osvojit, aby mohl v současném digitálním věku úspěšně studovat, žít produktivní život a nalézt uplatnění ve společnosti. Rozdělení do šesti hlavních kategorií: Vyhledávání, zkoumání a práce s informacemi: Žák používá digitální nástroje ke shromažďování, zpracování, hodnocení a využívání informací. Technologické procesy a koncepty: Žák demonstruje jasné porozumění technologickým konceptům, systémům a operacím. Komunikace a spolupráce: Žák používá digitální média a digitální prostředí ke komunikaci a on-line spolupráci pro vlastní vzdělávání, přispívá ke vzdělávání ostatních

Dovednosti a vědomosti (pokrač.) Výchova k občanství v digitálním věku: Žák rozumí lidským, kulturním a společenským problémům, které souvisejí s technologiemi, chová se v souladu s etickými pravidly a zákonnými normami. Kritické myšlení, řešení problémů, rozhodování: Žák využívá dovednosti kritického myšlení při plánování a řízení výzkumu, práci na projektech, řešení problémů, rozhodování na základě podložených informací s využitím vhodných digitálních nástrojů a zdrojů. Tvořivost a inovace: Žák si při práci s technologiemi osvojuje nové vědomosti a dovednosti, navrhuje inovativní postupy, myslí tvůrčím způsobem, navrhuje a vytváří originální díla

Konkrétní požadavky na žáka pozadavku html pozadavku html

Příklady testových úloh pozadavku html pozadavku html