Direct marketing (stručně úvodem)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Distribuční politika Petra Krajníková.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Komunikační politika.
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Prezentation Development life cycle (DADI). 2 Description - popis prostředí a záměrů –popis firemního prostředí –definice cílů a předpokládaných přínosů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Marketingové techniky
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Charakteristika, základné formy
Marketing farmářských produktů
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Direct marketing (stručně úvodem) Marek Matějka Direct marketing (stručně úvodem) www.matejkam.com

Direct marketing Marketingová komunikace se realizuje pomocí pěti standardních nástrojů: Nadlinkové nástroje – reklama Podlinkové nástroje – ostatní…, podnik si je zajistí sám www.matejkam.com

Direct marketing www.matejkam.com

Direct marketing Nástroje MK Nástroje MK Reklama Osobní prodej veřejná prezentace – osloví široké publikum pronikavost (umožňuje zopakovat zprávu několikrát za sebou) znásobená působivost (umělecké využití tisku, zvuku a barev) neosobní charakter (inzerát je pouhým monologem přednášeným před publikem) Osobní prodej osobní styk (každá strana je schopna pozorovat potřeby druhé strany a jejich charakteristika a bezprostředně na ně reagovat) kultivace vztahů (umožňuje kultivovat všechny druhy vztahů počínaje od prostého prodeje až po hluboké přátelské vztahy) odezva (vytváří určitou povinnost kupujícího vyslechnout sdělení prodávajícího) www.matejkam.com

Direct marketing Nástroje MK Nástroje Mk Podpora prodeje přitahuje pozornost spotřebitele je motivem k rychlé koupi pro zákazníka představuje ústupek ze strany prodejce nebo výrobce a je zdrojem spotřebitelovi výhody Přímý marketing adresný (určen určité osobě) zákaznicky orientovaný (formulováno tak, aby bylo pro příjemce přitažlivé) aktuální (odráží nejnovější stav věcí) interaktivní (sdělení rychle modifikována v závislosti na odezvě respondenta) www.matejkam.com

Direct marketing Nástroje MK Vztahy s veřejností Public relations je řada programů pro zlepšení, udržení nebo ochranu image firmy nebo výrobku. Budování vzájemných vztahů mezi organizací a veřejností. Vzájemné porozumění.   „Marketing je starý kašpárek v nových šatech.“ (Svaz německých podnikatelů) www.matejkam.com

Direct marketing V počátcích vzniku byl přímý marketing chápán jako typ přímé distribuce prostřednictvím různých kanálů (např. zásilkový prodej). Změna nastala až v 70. letech 20. století, kdy se změnilo chápání přímého marketingu. Začal být kladen výrazně větší důraz na marketingovou komunikaci a hlavně na její zpětnou vazbu. www.matejkam.com

Direct marketing Jedná s o zacílený, přímý (relační) marketing vycházející z co nejpřesnější segmentace trhu a jasně deklarovaného sdělení. Představuje interaktivní komunikační systém využívající jeden nebo více komunikačních nástrojů k efektivní (měřitelné) reakci v libovolné lokalitě, v jakémkoliv místě. www.matejkam.com

Direct marketing Direct mail – jedná se o adresnou komunikaci s cílovou skupinou. Neadresná distribuce – je spojována s roznáškou tiskovin do poštovních schránek. Telemarketing – jakákoli měřitelná činnost využívající telefon, jejímž cílem je pomoci nalézt, získat a rozvíjet vztah se zákazníkem. Teleshopping – předvedení výrobku v krátkých televizních šotech. Katalogy – seznam výrobků a služeb ve vizuální a verbální podobě nebo uložený v elektronické formě na disku, CD-Romu či v databázi. On-line marketing – jedná se o využívání a nakupování prostřednictvím internetu. Kioskové nakupování – v ČR rozšířené málo, jde o nákup v prodejně prostřednictvím katalogu a následné zaslání zboží ze skladu k zákazníkovi. Vkládaná inzerce do novin a časopisů – další forma přímého oslovení potenciální zákazníka s účelem zaujmout a přimět jej k návštěvě prodejny (např. mimořádné slevy). [SVĚTLÍK, 2005, s. 307]   www.matejkam.com

Direct marketing Rozlišujeme: Základem direct marketingu je komplexní databáze informací o zákaznících (osobní údaje, předchozí nákupy, reakce na nabídky…). Rozlišujeme: DM adresný – konkrétní adresát přímo na jméno DM neadresný – letáky, tiskoviny doručované do schránek či rozdávané zdarma www.matejkam.com

Direct marketing DM na rozdíl od běžné reklamy přesněji a kvantifikovaně vyjadřuje reakci zákazníků, počet odpovědí a tím lépe vyhodnocuje efektivitu akce. V praxi bývá vždy komplexní záležitostí, využívá a vzájemně kombinuje růstné postupy. (např. ochutnávka nových vzorků = podpora prodeje , současně informace formou inzerátu, PR, direct (mailovým) letákem či telemarketingovým sdělením). www.matejkam.com

Výhody direct marketingu: Zacílenost na jasně vymezený a smysluplný segment. Efektivnost zacílené a oboustranné komunikace, umožňující vytvořit osobnější vztah se zákazníkem. Možnost kontrolovatelné, měřitelné reakce na naši nabídku. Operativnost realizované komunikace. Názornost předvedení produktu. www.matejkam.com

Direct marketing obecně „Direct marketing je interaktivní systém, který používá jedno nebo více reklamních médií pro vytváření měřitelné odezvy nebo transakce v jakémkoliv místě“. Jedná se o určitou formu filosofie, která je založena na vybudování trvalé a pevné vazby mezi firmou a zákazníky – stávajícími i potenciálními. www.matejkam.com