Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014+ Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ladislav Němec náměstek ministra
Dopravní stavby na střední Moravě
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Dopravní politika ČR pro léta
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
podmínky a předpoklady –
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014+ Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo dopravy Moravské dopravní fórum 7. 4. 2014 Olomouc

Dopravní politika pro období 2014 – 2020 vrcholový strategický dokument vlády pro sektor doprava určuje hlavní zásady rozvoje schválena usnesením vlády č. 449 ze dne 12. 6. 2013 včetně souhlasného stanoviska SEA Analytická část – Vyhodnocení Dopravní politiky pro léta 2005 – 2013 v roce 2012 – předloženo vládě pro informaci 4.7.2012 Návrhová část - priority a opatření: určení gestora, způsobu financování a termínů Implementační část - finanční nástroje, legislativní nástroje, návazné strategické dokumenty, monitoring – indikátory rozpracování zásad a podrobného financování je dle jednotlivých oblastí řešeno v návazných sektorových dokumentech.

Návazné strategické dokumenty Pro oblast dopravní infrastruktury a její financování (Dopravní sektorové strategie – dokončeno) Pro oblast dopravní obslužnosti (Koncepce veřejné dopravy – v přípravě) Pro oblast bezpečnosti silničního provozu (Národní strategie BESIP - dokončeno ) Pro oblast telematiky a moderních technologií (Akční plán zavádění inteligentních dopravních systémů v ČR – v přípravě) Pro oblast nákladní dopravy a logistiky (Strategie podpory logistiky z veřejných zdrojů - dokončeno ) Pro oblast zpoplatnění provozu a internalizaci externalit (v přípravě) Pro oblast letecké dopravy (Koncepce letecké dopravy – zpracovává se) Pro oblast vodní dopravy (Koncepce vodní dopravy – zpracovává se) Pro oblast cyklistické dopravy (Národní strategie cyklistické dopravy - dokončeno) Pro oblast přípravy výstavby tratí Rychlých spojení (v přípravě) Pro oblast kosmických technologií (Národní kosmický plán - dokončeno) Pro oblast energií v dopravě (Národní akční plán čisté mobility – zpracovává se) 3

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Schváleno UV č. 850 z 13.11.2013 Souhlasné stanovisko SEA z 25.10.2013 (včetně mezistátního posouzení, konzultace i se SR) Akční plán k DSS2 - Rozpracování stanovených úkolů do realizační fáze na základě požadavků EK jako součást kondicionality pro OPD II. 2016 – vyhodnocení a aktualizace DSS2 Průměrná roční potřeba ve výši nejméně 70 mld. Kč

Národní kofinancování Rozdělení disponibilních zdrojů na investice dle dopravních módů v období 2014 – 2020 dle DSS2 Dopravní mód Celkem [mld. Kč] OPD I (EU podíl) CEF kohezní OPD II-FS OPD II-ERDF Národní kofinancování Národní akce Silnice a dálnice 157,8 11 6,5 27,2 8 31,6 73,5 Železnice 127,1 19,3 16,2 22,8 - 28,3 40,5 Vodní cesty 10,3 0,2 2,6 0,9 3,2 1,7 5

Projekty do roku 2030 – železniční síť 6

Železniční infrastruktura – výhled realizace Brno – Přerov vysoce prioritní projekt určený dle DSS2 k realizaci 2019-2023 do poloviny tohoto roku je zpracovávána studie proveditelnosti Přerov 2. stavba prioritní projekt určený dle DSS2 k realizaci 2016 (I. etapa) – 2028 (II. etapa – přesmyk) probíhá zpracování studie proveditelnosti (teoreticky CEF) Otrokovice – Zlín – Vizovice středně prioritní projekt dle DSS2 (OPDII) probíhá zpracování studie proveditelnosti, nutno prosadit realizovatelnou variantu – vydané ÚR z pohledu odborných složek problematické Olomouc – Uničov (– Šumperk) v DSS2 vedeno jako náhradní projekt pro OPDII probíhá zpracování studie proveditelnosti Olomouc – Prostějov – Nezamyslice možný náhradní projekt pro OPD II Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí

Projekty do roku 2030 – silniční síť 8

Silniční infrastruktura – D+R Mirošovice – Kývalka – modernizace 4 úseků probíhá, 3 další úseky předpoklad zahájení tendrů v Q2/2014 Přerov – Lipník - předpokládané zahájení tendru v Q2/2014, dokončení v 2017 Říkovice – Přerov - 2015 – 2018 (dle postupu majetkoprávní přípravy) R35 Na celý úsek Opatovice – Mohelnice dokončena studie proveditelnosti, bude schvalovat CK MD, následně DÚR Ostrov – Staré Město a dokončení EIA Staré Město – Mohelnice) MÚK Opatovice – v realizaci, ukončení 12/2015, OPD I Opatovice – Časy – Ostrov – 2015-2018 (dle postupu majetkoprávní přípravy) Křelov – Slavonín, 2. etapa (zpracovává se DÚR a probíhá IČ) R49 Hulín – Fryšták – zahájeno 2008, spor s o.s. => zastavení stavby, znovuzahájení 2014 dle postupu vydávání stavebních povolení Zbytek trasy R49 prověřován tahovou studií, vstup do nové EIA R55 Otrokovice obchvat JV – zahájení 2016 (nutnost dílčí změny ÚR, majetkoprávní příprava) Všechny další části R55 ve Zlínském kraji v přípravě (HDM-4, rozhodnutí o variantě křížení s II. TŽK, aktualizace dokumentací, majetkoprávní příprava)

Silniční infrastruktura – I. třídy I/11 + I/68 – obchvat Třince Nebory - Oldřichovice – Bystřice – probíhá soutěž na zhotovitele stavby, jmenovány hodnotící komise (2014 – 2017) Třanovice – Nebory – předpokládané zahájení 2015 I/35 Palačovská spojka a související I/57 změna ÚR po změně ÚP obcí, klíčová priorita dle DSS2 probíhá realizace ValMez – Lešná, II. a III. etapa úpravy křižovatek na I/35 směr Slovensko (dokončena příprava, zahájení tendrů) I/57 ValMez - Jarcová – opětovně vrácená dokumentace EIA I/57 Semetín – Bystřička (příprava po změně ÚR pokračuje) I/44 Vlachov – Rájec (v realizaci) Červenohorské sedlo jih (příprava k vyhlášení VZ v Q2/2014) Bludov, obchvat (ZP schválen vč. HDM-4, příprava DÚR a IČ pro ÚR) I/46 Olomouc – Šternberk aktualizace dokumentací pro možnost žádat o ÚR na ekonomicky efektivní variantu

Projekty do roku 2030 – vodní síť Nezobrazeno: Rekreační plavba (např. Baťův kanál – financování z ERDF v rámci IROP) 11

Závěr MD hledá způsoby, jak zefektivnit procesy projektové a majetkoprávní přípravy (vazba na výkupy), nutno respektovat EIA infringement Příprava velkého počtu tendrů na realizaci, zejména SŽDC (tlak na investorské kapacity) Příprava na rozpočet 2015, výhled 2016 a 2017, vyjednávání s MF Dokončování textu OPD 2, nutné schvalovací procesy na úrovni vlády ČR a EK, Dohoda o partnerství

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy ludek.sosna@mdcr.cz