Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
Rozdělení úhlů podle velikosti
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – OBDÉLNÍK
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Matematika Lichoběžník.
Množinová symbolika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní věty stereometrické 1.část
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Dvourozměrné geometrické útvary
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
17..
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Elektronická učebnice - I
Vzájemná poloha dvou kružnic
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Bod, přímka, rovina, prostor
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Středová kolineace.
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
Co mají společného tyto obrázky???
25.
Vzájemná poloha dvou rovin
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
RÝSOVÁNÍ? TO JE HRAČKA! Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dvourozměrné geometrické útvary
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
Základní konstrukce Osa úhlu.
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Vzájemná poloha přímky a roviny
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Základní konstrukce Osa úhlu.
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
Dvourozměrné geometrické útvary
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná. Značíme ji písmeny malé psací abecedy. p

Přímky, které mají právě jeden společný bod, se nazývají různoběžky Přímky, které mají právě jeden společný bod, se nazývají různoběžky. Zapisujeme: p r p p q r S S r

Společný bod různoběžných přímek se nazývá průsečík Společný bod různoběžných přímek se nazývá průsečík. Body zapisujeme písmeny velké tiskací abecedy. p S r

Přímky m, n jsou také různoběžné, i když není vyznačen jejich průsečík Přímky m, n jsou také různoběžné, i když není vyznačen jejich průsečík. Můžeme jej najít, pokud přímky dostatečně prodloužíme. p S r

Body A, B, C leží na přímce p, body E, F na ní neleží Body A, B, C leží na přímce p, body E, F na ní neleží. Zapisujeme: A є p E є p E + C A B p F +

Úkol 1: Vyznač bod M a narýsuj dvě přímky, které bodem M procházejí Úkol 1: Vyznač bod M a narýsuj dvě přímky, které bodem M procházejí. Přímky označ p, r. + p M r

Úkol 2: Zapiš dvojice přímek, které jsou různoběžné. G D C N M K L A B E F AB BC AB AD AD DC AD BC DC CB KL LM KL KN LM MN KN NM EF FG EF EG EG FG

Zdroje: