Integrovaný plán rozvoje Města Bruntál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
IX. Celostátní finanční konference Finance pro města a obce z evropských fondů v letech Praha Integrovaný plán rozvoje města.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní.
Integrovaný plán rozvoje města (IPRM) Integrovaný plán rozvoje města („IPRM“) Sekce regionální politiky a cestovního ruchu Integrovaný plán rozvoje města.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Technologické platformy a dopravní výzkum
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
Volnočasové projekty a EU financování
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech
Měkké projekty a obce, případová studie. 01 MEPCO – Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha 6 Projekt je spolufinancován.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Úvod do regionální politiky EU v ČR Eurocentrum Praha,
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Regionální operační program regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad Irena Ptáčková, odbor regionálního rozvoje Krajský úřad Karlovarského kraje.
Měkké projekty a obce, případová studie 01 MEPCO – Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha 6 Projekt je spolufinancován.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
FONDY EU Programové období
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
FONDY EU Programové období
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrované projekty měst
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Integrovaný plán rozvoje Města Bruntál Ing. Zdeněk Hušek MEPCO Thakurova 1 169 00 Praha 6 www.mepco.cz 01

Obsah Představení zpracovatele a jeho týmu Strukturální fondy 2007 – 2013 Rozdíly mezi strategickým plánem a Integrovaným plánem rozvoje Návrh dalšího postupu Závěry

MEPCO – vybrané reference Člen konsorcia Národní rozvojový plán Člen konsorcia Evaluace SROP Strategie Vsetín metodou BSC Fondová strategie Chomutov Člen konsorcia ROP Jihozápad Konzultant VIP Chomutov/Most Technologická centra Vsetín, Hradec Králové, Jihlava Integrovaný plán Zlín

Tým Zdeněk Hušek – team leader Petr Czekaj – ekonomika a implementace Zdeněk Fischer – lidské zdroje Jiřina Bergatt Jackson – urbanista Zdeněk Výborný, cestovní ruch, infrastruktura Martina Šlapáková – analýzy, rešerše, bezpečné město, finalizace

Strukturální fondy po 2007 Nařízení ERDF Čl. 8 Udržitelný rozvoj měst Vedle činností uvedených v článcích 4 a 5 tohoto nařízení může EFRR, v případě opatření týkajících se udržitelného rozvoje měst podle čl. 36 odst. 4 písm. a) nařízení (ES) č. (…),ve vhodných případech podpořit rozvoj účastnických, integrovaných a udržitelných strategií za účelem řešení vysoké koncentrace hospodářských, environmentálních a sociálních problémů, s nimiž se potýkají městské oblasti Tato činnost může kombinovat obnovu fyzického prostředí, asanaci starých průmyslových areálů a zachování a rozvoj historického a kulturního dědictví s opatřeními na podporu podnikavosti, místní zaměstnanosti a rozvoj společenství, jakož i poskytování služeb obyvatelstvu s ohledem na měnící se demografické struktury.

Pracovní návrh na koordinaci cílů politiky HSS EU MF(Platební orgán) MMR (koordinátor NSR) Evropská komise Konvergence (Cíl1) Region. Konkurencesch. a zaměstnanost (Cíl 2) Evropská územ. spolupráce (Cíl 3) OP ŽP (MŽP) OP Praha (ERDF) Meziregionální spolupráce OP Doprava (MD) OP Praha (ESF) Nadnárodní spolupráce OP Vzdělávání (MŠMT) CBCX CBC2 CBC OP Zaměstnanost (MPSV) OP Podnik. konkurencesch. (MPO) Pracovní návrh na koordinaci cílů politiky HSS EU Uspořádání operačních programů (včetně regionálních) je pouze orientační OP VaV, znalost ekon. (MŠMT, UV) ROPX ROP2 ROP1 IOP (MMR) OP TP NSR (MMR)

Hlavní šance Integrované projekty udržitelného rozvoje „Chytrá administrativa“ Komplexní dopravní řešení Lisabonská strategie Uplatnění principu revolvingu Mezinárodní projekty Města jako implementační agentury??

Co to je integrovaný plán Komplexní rozvojový nástroj logicky propojených a vzájemně podmíněných projektů zpravidla investiční a neinvestiční povahy Při podpoře ze SF – vyžadují kombinované financování z více fondů nebo programů (OP) Strategická povaha IP Velikost, tj.spíše velké, zásadní projekty

Základní požadavky vychází ze strategického dokumentu města předkládá se řídícímu orgánu ROP ke schválení představuje věcný a finanční závazek města realizovat obsažené akce/projekty v období 2007-2013 aktualizace každé 2 roky příjemci: město, kraj, zřizované organizace, NNO partnerství při zpracování může kombinovat financování ze všech priorit ROP křížové financování, kombinace „měkkých“ a „tvrdých“ aktivit stanoví výstupy, výsledky a dopady, které budou realizací plánu dosaženy vzhledem k poměrné části indikátorů za celý ROP pro předkládání, schvalování a financování jednotlivých projektů na bázi Integrovaného plánu platí zjednodušená procedura

Zásady zpracování východiska - analýzy dokumenty a politiky (Lisabon, Göteborg, Národní plán priorit, oblasti financování pro města strategický dokument města - SWOT a hlavní problémy města popis jednotlivých intervencí a jejich vzájemných vazeb finanční plán harmonogram čerpání struktura výdajů na intervence, projekty závazné celkové minimální prahy pro čerpání v jednotlivých letech popis implementace

Vymezená území pro revitalizaci v rámci VIP Chomutov/Most Městské centrum jako rozvojový pól, kvalita života pro mladé profesionály (pracovní síly pro strategickou průmyslovou zónu Triangl) Rozšíření rekreačních a turistických atrakcí Zoopark a Kamencové jezero o areál starých kasáren(revitalizace brownfield a rozvoj cestovních ruchu, posílení rekreační hodnoty města Řešení sociální struktury a občanské vybavenosti sídlišt Kamená a Liščí Vrch

Chytrá administrativa Manažerské metody řízení měst – BSC, CAF Benchmarking E-government, elektronicky dostupné služby, informatizace měst včetně tvorby obsahu. Schopnost čerpat fondy, příprava projektových manažerů Zapojování partnerů, včetně dalších obcí! Posílení role měst jako regionálních center

Princip revolvingu Investice do projektů které přinesou vložené peníze zpět do městského rozpočtu Komercionalizace brownfields, např.Technologické parky s budoucím komerčním výnosem Využít fondy, kde to lze – fondová strategie

Nadnárodní spolupráce Zdroj nápadů, myšlenek,postupů Zdroj financí na přípravu projektů Zdroj kontaktů pro investice Zdroj pro financování PR a propagace města Nefinancujte z vlastního, co lze financovat odjinud! www.laratoolbox.net

Akční plány - implementace Struktura dokumentu Mise Vize Strategická část Klíčové oblasti - globální cíl, SWOT, - generická strategie, - ukazatelé Opatření Specifické cíle - ukazatelé Akční plány - implementace

Podklady pro práci Profil města/území (kapacita) SWOT analýza celková SWOT analýza oblastí Trendy rozvoje a modelování scénářů Průzkumy (podnikatelské prostředí, veřejnost, NNO) Oborové a skupinové strategie A další dle situace

Struktura 1.Situační analýza, tj. odkazy na související dokumenty, určení dokumentů které chybí pro přípravu budoucích projektů. 2.Odůvodnění zvolených priorit IPR v rámci Strategické vize Zlína s ohledem na priority EU fondů, tj. Obecné strategické zásady Společenství, Národní strategický referenční rámec a Program rozvoje Kraje. 3.Popis priorit a jejich specifických cílů;tyto cíle budou kvantifikovány pomocí omezeného počtu ukazatelů pro provádění, výsledky a dopad, s uvážením zásady proporcionality.

Struktura 4.Plán financování obsahující zahrnující krajské a národní kofinancování, včetně dalších možností jako je EIB apod. 5.Prováděcí opatření pro IPR, tj. návrh implementační struktury. 6.Akce pro meziregionální spolupráci

Další postup Doplnění analytických dat – zřízení dataroomu na úřadě (existující projekty) SWOT analýza Vize rozvoje města, specifické cíle. Popisy vazeb globálního cíle a priorit na nadřazené dokumenty Popisy priorit, plán financování, implementace (projektové fiše, organizace aj.) Prezentace pro vedení města

Pracovní skupiny 1.Schůzka – SWOT analýza, kritická témata a oblasti 2.Schůzka - Cíle a priority 3.Schůzka - Výběr projektů do priorit

Řídící skupina 1.Schůzka – Vize Bruntálu 2.Schůzka – systém řízení projektů vedením radnice 3.Schůzka – integrace vybraných projektů do IPRM

Další kroky - termíny Pracovní skupiny Řídící skupina

Děkuji za pozornost Zdeněk Hušek Tel: 731 44 55 52 MEPCO - Mezinárodní poradenské centrum obcí Tel: 731 44 55 52 Email: zdenek.husek@mepco.cz