Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje
Charakteristika mikroregionu Úhlava venkovský region cca obyvatel – 300 km 2 1 větší město přes obyvatel sousedí s NP Šumava při hranici se SRN rozvojová strategie regionu
Cíle marketingové značky Posílit atraktivitu regionu Rozvíjet přeshraniční spolupráci a spolupráci mezi místními podnikateli a samosprávou Posílit místní ekonomiku pomocí šetrného cestovního ruchu Marketingová značka byla cíleně vytvořena pro podnikatele v cestovním ruchu
Zásady Značka je deklarací kvality služeb a ekologického chování držitele Držitel musí jednat v souladu s přijatými standardy Držitelé jsou viditelně označeni Mikroregion (samospráva) efektivně propaguje držitele značky
Standardy kvality služeb Schopnost komunikace v anglickém a německém jazyce Jídelní lístky a nabídky služeb v anglickém i německém jazyce Nabídka vegetariánských jídel Nabídka místní speciality Jednotné ceny pro tuzemské i zahraniční návštěvníky Možnost využití nekuřáckého prostoru
Standardy ekologického provozu Třídění odpadů Čisté a upravené okolí restaurace nebo penzionu Efektivní využívání energií
Marketingová značka 18 penzionů a restaurací mělo zájem a obdrželo marketingovou značku Vlastníkem značky je DSO Úhlava DSO Úhlava kontroluje dodržování standardů DSO Úhlava propaguje držitele značky
Propagace Informační materiály v českém i německém jazyce Návštěvnická karta
Děkuji Vám za pozornost. Ivo Moravec Centrum pro komunitní práci – jižní Čechy Dvořákova 21 České Budějovice