Olympiáda techniky Plzeň 2011 www.olympiadatechniky.zcu.cz Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce (Závěrečná práce) sTUDENT RESPONSE systEm AND ITS USe IN THE TEACHING PROCESS Vypracovala: Bc. Milena Hlůžková Vedoucí práce: Mgr. Jan Krotký Datum: 24.5.2011
Co je to hlasovací zařízení? Hlasovací zařízení (Student Response System (SRS)) je bezdrátový signalizační systém, který umožňuje pokládat studentům otázky a ti na ně mohou odpovídat prostřednictvím tzv. hlasovátka, stisknutím tlačítka zvolené odpovědi. Po stisknutí tlačítka s odpovědí je vyslán signál (buď infračervený, nebo radiový), ten je zaregistrován přijímačem, který je připojen k počítači. Počítač zaznamená odpovědi, případně je zobrazí tak, jak si učitel přeje. (Learning Technology Center, 2006) Technologie: radiová frekvence, infračervený signál, síťový přenos Příklady zařízení: Zdroj: SMART Technologies, product line comparison, 2011 Zdroj: eInstruction® Corporation, Product Collection, 2011 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Vybrané hlasovací zařízení systém Interwrite CPS IR, typ IW CPS IR 32, tedy Classroom Performance System s 32 kusy hlasovátek. Technologie infračerveného záření. Hlasovací stanice (32 kusů) Snímač infračervených signálů (hlavice) Kabel USB (pro propojení snímače s počítačem) 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce Instalace a příprava Doplňkové zařízení: Notebook (PC) Dataprojektor 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Výběr ovládacích prvků Interwrite Response: CPS: Interwrite Workspace CPS PowerPoint: 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Testování a prezentace výsledků 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Využití hlasovacího zařízení základní cíle (dle doktora Horowitze): Aktivita žáků – všichni studenti mají možnost zapojení se, přemýšlení, vyjádření názoru, nápadu, přispění do diskuse. Komunikace – možnost nezávislého hodnocení různých názorů bez předsudků, při zachování anonymity respondenta. Touha po vzdělání a odhodlání – možnost porovnávání výsledků mezi třídami, skupinami, vrstevníky tak, aby byla podpořena zdravá soutěživost. Přizpůsobené vyučování – otázky mohou být vždy příležitostně upraveny tak, aby měli co nejpozitivnější vliv na potřeby žáků. Sběr dat – poskytnutí důležitých demografických přehledů, reportování výsledků apod. 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce Závěr Pomůcka pro zpestření výuky, pro navázání kontaktu s žáky, zapojení všech žáků bez výjimek, k získání okamžité zpětné vazby a v neposlední řadě k podpoření soutěživosti a zvýšení motivace žáků k lepším výsledkům. Usnadňuje učitelům práci s opravováním. 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce
Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce Fotografie Autor fotografií: Mgr. Jan Krotký Děkuji za pozornost. 24.5.2011 Hlasovací zařízení a jeho využití ve výuce