CESTOVNÍ RUCH A REKREACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

Kulturně-historické památky a kulturní zařízení
Kraj Vysočina.
VY_32_INOVACE_ICT2.5_3-50 Anotace
Geografie cestovního ruchu
Památky UNESCO v České republice 4. ročník
Státní památková péče hrady a zámky PhDr. Vladimíra Lindnerová Centrum informací a statistik kultury NIPOS.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Památky UNESCO v ČR V České republice je do Seznamu
VY_52_INOVACE_ZE.9.40 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Poznámky pro výuku Předmět: Základy práva
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
CESTOVÁNÍ.
ČESKÉ DĚDICTVÍ UNESCO Jan Janeček.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
TERCIÁRNÍ SFÉRA Obslužná sféra.
Kraj Vysočina - procvičování
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
Památky UNESCO v České republice
Krajinou Vysočiny, ZŠ Stonařov
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
ČR – PAMÁTKY UNESCO K/41, M/01
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
Kulturní památky UNESCO České republiky – 1. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
CESTOVNÍ RUCH.
Některé památky Unesco Mgr. Petra Polášková. Seznam otázek: Otázka č. 1 Otázka č.2 Otázka č. 3 Otázka č. 4 Otázka č. 5.
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Znáš Víš, které to jsou ? PAMÁTKY UNESCO V ČR
Základy zeměpisu cestovního ruchu
Kraj Vysočina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Soukromá střední odborná škola Frýdek-Místek, s.r.o. Název materiálu VY_32_INOVACE_375_VES_15 Autor Mgr.
Anglický název: United Nations Organization Český název: Organizace spojených národů.
SLUŽBY Rychle se rozvíjející III. hospodářský sektor Indikátor vyspělosti země.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Památky.
VY_32_INOVACE_Vac_III_12 Památky UNESCO v ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Památky UNESCO v České republice České dědictví UNESCO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Druh učebního materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Kraj Vysočina. Kraj Vysočina Kde leží Česká republika v Evropě?
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
UNESCO Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_02_UNESCO.
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Předmět:Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
Udržitelný turismus v kontextu poznávání regionů ČR
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_VLASTIVĚDA
Transkript prezentace:

CESTOVNÍ RUCH A REKREACE Cestovní ruch řadíme mezi služby, někdy bývá pojímán jako samostatné hospodářské odvětví.

Předpoklady cestovního ruchu (CR) Přírodní (až na velehory a moře se v ČR nachází všechny typy evropské krajiny) Kulturněhistorické Realizační (zázemí pro CR) Další (politická situace, atraktivita atd.)

Cestovní ruch v krajích ČR Zdroj: Novinky.cz

Dělení CR: Aktivní (příjezd zahraničních turistů) x pasivní (cestování našich občanů do zahraničí) Rozložení cestovního ruchu během roku – celoroční, sezónní (letní, zimní) Délka pobytu účastníků – dlouhodobé, krátkodobé (1-3 dny) Cestovní cíl – rekreační, poznávací, sportovní, turistický, léčebný, náboženský Organizace účastníků – neorganizovaný (individuální, volný), organizovaný (kolektivní, hromadný, vázaný, skupinový) Výběr účastníků – volný nebo výběrový (podle předem stanovených podmínek, např. léčba v lázních) Teritoriální rozmístění – domácí (vnitrozemský), zahraniční

Oblasti CR v ČR I. kategorie – krajiny s funkcí převážně mezinárodního případně celostátního významu (Krkonoše, Západočeské lázně). II. kategorie – oblasti s funkcí převážně celostátní a částečně mezinárodní. III. kategorie – oblasti pouze s regionální funkcí. IV. kategorie – oblasti s především krátkodobou regionální funkcí.

Struktura cestovního ruch Kde nejvíc trávíme dovolenou: Chorvatsko (1 000 000) Slovensko (800 000) Itálie (500 000) Řecko Španělsko Francie Německo Rakousko atd. Pořadí zahraničních turistů v ČR: Německo (1 400 000) Velká Británie (400 000) Polsko (350 000) Itálie Slovensko Nizozemsko USA Francie Rakousko atd.

Kulturní a přírodní dědictví Památky UNESCO v ČR Historické jádro Prahy (1992) Historické jádro Českého Krumlova (1992) Historické jádro Telče (1992) Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře u Žďáru nad Sázavou (1994) Historické jádro Kutné Hory s kostelem sv. Barbory a katedrálou Panny Marie v Sedlci (1995) Lednicko-valtický areál (1996) Vesnice Holašovice (1998) Zámek a zahrady v Kroměříži (1998) Zámek v Litomyšli (1999) Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci (2000) Vila Tugendhat v Brně (2001) Židovská čtvrť a Bazilika Svatého Prokopa v Třebíči (2003) Biosférické rezervace UNESCO Křivoklátsko (1977), Třeboňsko (1977), Pálava (1986), Šumava (1990), Krkonoše (1992), Bílé Karpaty (1996)

K obrázkům přidejte jejich název: Velké Losiny, Zelená Hora, Křivoklát, Loket, Trosky, Špilberk, Pustevny, Ještěd, Konopiště, Rabí

Další informace Czech Tourism Statistiky ČSÚ, časové řady CR v ČR http://www.cestovni-ruch.cz/ Kulturní dědictví v ČR Geografie cestovního ruchu České dědictví UNESCO České památky podle krajů