1 AOV - 9.4.2013 „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Advertisements

Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
• Sanitární technika, topení a klimatizace v Německu • Kongres AOV, 14. března 2012 v Praze • Achim Gurke, Německý Svaz velkoobchodních prodejců sanitární.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
CK – činnosti touroperátora
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Place – místo prodeje (distribuce)
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Distribuční strategie
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Základy marketingu šestá přednáška
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Sběr dat o drogách na regionální/místní úrovni MUDr. Viktor Mravčík.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Transkript prezentace:

1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal Kolda, MBA

2 Sanitec – pozice na klíčových trzích

3 Sanitec - pozice v ČR Sanitec Hlavní konkurent Ostatní „2“

4 Distribuce celkem v ČR výrobce velkoobchod DIY odborný prodejce odborný řemeslník spotřebitel nebytová výstavba bytová výstavba novostavby bytová výstavba rekonstrukce

5 Hypotéza a její potvrzení či vyvrácení a) Distribuční řetězec mezi výrobcem a spotřebitelem v oblasti produktů zdravotně technické instalace bude z hlediska kvality i efektivity nejúčinnější v rovinně třístupňové distribuční cesty: Výrobce → Odborný velkoobchod → Odborný distributor → Spotřebitel √

6 Hypotéza a její potvrzení či vyvrácení b) Odborným distributorem bude i nadále v majoritní míře odborná montážní firma, ale i maloprodejce. √

7 Hypotéza a její potvrzení či vyvrácení c) Nezbytným faktorem v rozhodovacím procesu při nákupu zboží v jednotlivých částech řetězce bude stále více úroveň poskytované služby vhodné pro konkrétní část distribučního řetězce. √

8 Je rozdíl v tvorbě přidané hodnoty mezi velkoobchodem a odborným distributorem? Co každý z nich přináší za výhody zejména ve finále spotřebiteli (co přidává k výrobku navíc)? Odlišnost a náskok

9 Odborný velkoobchod ● logistika ● až skladových položek ● šíře vlastní sítě (až 100 sale outlets) ● znalost a vlastnictví trhu ● finanční zázemí ● práce s cenou (dnes však často skladová pružnost přenášená na výrobce (tlak na dodávky just in time), často je smázáván „rozdíl“ mezi retailerem, instalatérem či dokonce e-commerce) Odlišnost a náskok

10 Odborný distributor ● odbornost ● místo prodeje ● užší specializace ● reference ● dostupnost ● servis (grafický návrh, poradenství, kontakt u klienta, užší kooperace s instalatérem,…) (stále více je problémem cena i boj přímo s VO, instalatérem či e-commerce) (e-commerce – vlastní analýza s +/-, instalatér – „může“ těžit z odbornosti, kontaktu s klientem i partnerství s VO či MO, ale…) Odlišnost a náskok

11 Proč pracovat s limitovaným počtem přímých partnerských velkoobchodů? Odlišnost a náskok

12 Menší počet přímých distributorů ● výběr pouze kvalitních x limitovaný trh ● vztahový marketing ● marže partner ● kapacita Sanitec ● partnerská vlastní infrastruktura Větší počet přímých distributorů ● opak výše uvedeného při stejném výkonu trhu (naopak lepší „pasivní marketing“) Odlišnost a náskok

13 Jak spolupracovat s odbornou distribuční sítí? Odlišnost a náskok

14 „Síťový marketing“? – ano, ale přes odborníka! Odlišnost a náskok

15 ● střednědobé plánování --- ● zachování a rozvoj třístupňového distribučního systému systémovou podporou především: ● odborný distributor ● odborný montážník --- ● architekt a projektant ● odborný novinář --- ● maximální koncentrace na klíčový produkt (sanitární keramika) ● důrazný rozvoj vedlejších produktů (B&S) ● aplikace především exkluzivních produktů, limitovaně private labels ● oborová diversifikace --- ● koncentrace na klíčové brandy a jejich individuální rozvoj Business strategie Sanitec

16 Diferenciace nákupnho chování je jeden z nejvýraznějších trendů českého obchodu posledních let. Pro reklamu, marketing a strategii to znamená jediné: Děkuji za pozornost