Globální oteplovaní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzikální aspekty zátěží životního prostředí
Advertisements

Narušení ozónové vrstvy
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Rozložení a toky uhlíku v biosféře
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY
XX. ODBORNÝ SEMINÁŘ ENERGETIKŮ Dopady energetiky na životní prostředí, obnovitelné zdroje energie JELENOVSKÁ Valašské Klobouky 26. – 28. ledna 2010 Ing.
Přírodní a civilizační rizika
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Globální oteplování.
Kácení deštných lesů.
Kyselý déšť.
OZONOVÁ VRSTVA, SKLENÍKOVÝ EFEKT
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Vzduch Vytvořili: Jakub Zeman,Adam Obrtel Vyučující: Ludvík Kašpar
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Anotace DUM slouží jako doprovodný vizuální materiál při výuce o globálních problémech.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Tereza Černá Globální oteplování.
Eva Slováčková, Ondřej Smékal, Jana Mlatečková
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
Ohrožování základních složek biosféry
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Vypracovávání nové mezinárodní dohody EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Změna klimatu.
Přírodní a civilizační rizika
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Narušení ozónové vrstvy
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Globální problémy.
Skleníkový efekt.
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana ovzduší – globální oteplování Globální oteplování.
Hydrosféra Vodní obal země.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ (Global Warming) ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová Přírodovědný seminář-chemie – 9. ročník.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální ekologické = ekonomické problémy Jiří Šafránek.
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Granici Olga Pařík Radim. Klimatické změny - změny v klimatické charakteristice jako je teplota, srážky, atmosférický tlak, nebo vítr.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Znečištění vzduchu dopravou
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Martina Červenková.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Fakta o klimatických změnách
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Globální oteplovaní

Co to je „globální oteplování“ Termín popisující průměrný nárůst globální teploty v atmosféře a v oceanech Vede k zcedání hladin moří a větším srážkám Zapříčiňuje povodně, sucha, vlny veder, změny v zemědělských výnosech, globální stmívání, vymíraní biologických druhů a další věci

Příčiny globálního oteplování Klimatický systém se mění jak přírodními procesy, lidským zásahem, sluneční aktivitou, tak také vulkanickýma emisema skleníkových plynů Neni jednotné tvrzení proč se země ohřívá, jestli to zapříčiňuje lidstvo nebo se sama planeta zahřívá

Skleníkové plyny v atmosféře Zvíšení výskytu oxidu uhličitého a CH4 o 31% a 149% od roku 175 Po zkoumání ledu bylo zjištěno, že takto vysoke hodnoty byly naposled naměřené před 40 miliony led Obsah oxidu uhličitého by měl stále stoupat díky používání fosilních paliv Stranou tkay stojí emise vodní pary, která ovlivňuje dění v klimatu trochu jinak než oxid uhličitý

Negativní důsledky Vliv na ekosystém Vliv na ledovce Destabilizace oceanských proudů Vliv na zdravý Šíření nemocí

Obrana Jako primární světová dohoda je Kjótský protokol s dodatkem „United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC)“- Rámcové konvenci OSN o změně klimatu Státy, které souhlasily s omezením svých emisí oxidu uhličitého a pěti dalších skleníkových plynů nebo se zavázaly k obchodu s emisemi v případě, že nesníží své emise těchto plynů

Obrana útlum globálního oteplení zahrnuje: vývoj nových technologií, využití větrné energie, jaderné energie, obnovitelných zdrojů energie, bionafty, elektromobilů nebo hybridních automobilů, palivových článků, úspor energie, uhlíkových daní sekvestraci uhlíku

Pohledy a nazory na příčiny globálního oteplování Od 19. stoleti teplota vzrostla o 0,6 ± 0,2 °C a že „většinu oteplování pozorovaného během posledních 50 let lze připsat lidským aktivitám“ Lidstvo přispívá k oteplování zvětšováním množství oxidu uhličitého (CO2) a jiných skleníkových plynů, uvolňovaných při spalování fosilních paliv, mýcením lesů a dalšími aktivitami. Přirozený skleníkový efekt udržuje atmosféru asi o 33 °C teplejší, než by byla bez přítomnosti uvedených plynů v atmosféře

Pohledy a nazory na příčiny globálního oteplování Studie odhadují že globální teplota v roce 2100 by mohla být o 1,4 až 5,8 °C vyšší než v roce 1990 Toto mínění se zcela jistě nedá říc jelikož nevíme jake bude vydávání oxidu uhličitého v příštích letech Při "aféra Climategate„bylo zjištěno že si IPCC upravovala, případně zcela vymýšlela údaje podporující tezi, že globální oteplování je způsobeno člověkem

Zdroje http://www.stopglobalwarming.org http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming http://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD http://www.oteplovani.cz/ http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2004092115