1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Představení Fichí I. Výzvy (2008/VYZ – 1) MAS sv. Jana z Nepomuku Místní akční skupina sv. Jana z Nepomuku.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
Škola obnovy venkova Třanovice Spolek obnovy venkova Česká republika Moravskoslezský kraj Francie Morbihan.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
GUIDE ME! Projekt mezinárodní spolupráce. Anotace projektu  Moderní technologie pro podporu cestovního ruchu  Propagace cestovního ruchu  Výměna zkušeností.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
MAS Krajina srdce …a péče o krajinu.  Fiche č. 3: Zlepšení estetického vzhledu obcí  Podpořeno 23 projektů v intravilánu obcí  Zaměření projektů: -
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně a každý zvlášť po stezkách Ing. Lenka Klimková MAS – Partnerství Moštěnka, o. s.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Partnerství Moravská brána do Evropy Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Prezentace 13. května 2010 Vzdělávací.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Krušnohorský singletrail. Mladé občanské sdružení působící v oblasti rozvoje cestovního ruchu v centrálním Krušnohoří. Hlavním těžištěm naší práce je.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Prezentace turistické oblasti
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Venkovská turistika podnikatelské minimum
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Sociální zemědělství Nová možnost sociálního podnikání
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_02.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Strategie.
poslání národního pedagogického muzea a knihovny j. a. komenského
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Značka „Českosaské Švýcarsko
Postavení CR v hospodářství
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Výsledky projednávání
Transkript prezentace:

1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“ Spolufinancován Evropskou unií z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova v rámci opatření III.3.1. Vzdělávání a informace Programu rozvoje venkova ČR

2 Využití venkovských památek v turistickém ruchu Zámek v Dřevohosticích

3 Parametry produktu CR: Atraktivita Útlumová vzdálenost Unikátnost Čas

4 Atraktivita: !!! Důvod přijet a zdržet se !!! Např. přitažlivost, zajímavost, poutavá zábava

5 Útlumová vzdálenost: Vychází z předpokladu, že většina lidí jsou racionální zákazníci a jestliže neexistuje nějaký přesvědčivý důvod jet dále, budou volit nejbližší možnost mezi dvěma podobnými zážitky (unikátnostmi). Čím větší vzdálenost, tím klesá zájem navštívit určité místo (určitou atraktivitu).

6 Unikátnost (přístup na trh): jedinečnost, ojedinělost  Unikátnost konkrétní destinace závisí více na počtu přilehlých destinací nabízející podobné zážitky než ona samotná.  Z podobných destinací by ta bližší měla mít větší konkurenční výhodu než ta vzdálenější.

7 Unikátnost vs. Útlumová vzdálenost Útlumová vzdálenost je z pohledu zákazníka - Jak daleko chci cestovat? Unikátnost se posuzuje z pohledu vlastní destinace - Kolem kolika podobných destinací musí potenciální zákazník projet než dorazí do té naší?

8 Turisté x unikátnosti Turista má tendenci vybrat si tu příhodnější !!! Destinace s větší unikátností přitahují krátkodobé turisty, průchozí turisty a zahraniční turisty hledající krátké úniky při pojezdech městy a rodiny s malými dětmi. Destinace s menší unikátností přitahují opakované návštěvníky, bezdětné páry a rodiny, které mají více času.

9 Čas: Čas na dovolenou je většinou fixní a dělí se na:  Čas na dopravu z domova  Čas na návrat  Čas věnovaný vlastní dovolené

10 Zpoplatnění produktů CR: Přímé zpoplatnění – např. přístup do tématického parku, muzea aj. Nepřímé zpoplatnění – pohostinství nebo další služby, které umožňují turistické zážitky Částečné zpoplatnění – tržní vztahy jsou provázány s netržními (turisté platí za ubytování, ale mají stravu formou samostravování (příprava jídla je zajišťována samotnými turisty) Nezpoplatnění – např. vycházka do hor, procházka po lese

11 Zpoplatňování produktů CR: Zdroje příjmů: Vstupné – např. zrekonstruovaný kulturní objekt s pasivní expozicí (skanzen). Příjmy nepokryjí ani základní provoz. Prodej místních produktů, suvenýrů – Aktivita může vydělat na provoz, mzdové náklady výrobce a částečně i na drobnou údržbu. Doplňkové služby, stravování, ubytování - nejlépe zajistí dostatek příjmů pro více pracovníků, náklady na provoz a běžnou opravu a údržbu atraktivity a objektů v obci, které jsou na turistickou atrakci napojeni. Prodej suvenýrů Doplňkové služby, stravování, ubytování Vstupné

12 Partnerství v CR: Výhodou partnerství je zvýšení konkurenceschopnosti, růstu ekonomiky, možnosti zpětné vazby a zaměření se na kooperaci a inovace, a proto reprezentují cenný model pro trvale udržitelný rozvoj podnikání ve venkovské turistice.

13 Partnerství v CR: K čemu má PARTNERSTVÍ sloužit?  podpora inovací produktů CR  výměna informací o turistech, fungování produktů CR  vzájemné doporučování, předávání si turistů

14 Tvorba produktu CR – aneb Jaké jsou možnosti rozvoje cestovního ruchu v obci?  musí existovat důvod město, obec, oblast navštívit (unikátní místní atraktivita)  vybrané lákadlo je nutné vhodně zpeněžit  musí existovat důvod, proč by se v místě měli turisté zdržet (prodloužit svůj pobyt) a utratit zde své peníze

15 Co je to ECONOMUSEUM ® ? Jde o nový termín kombinující ekonomiku a kulturu a je charakterizován jako: -podnikatelská aktivita, která využívá tradiční řemesla v oblasti turistiky a prezentuje široké veřejnosti tradiční přístupy a znalostí našich předků Economuzea jsou díky prodeji svých produktů finančně soběstačná a přispívají tak i inovaci kulturní turistiky.

16 Součástí ECONOMUSEA jsou: expozice tradičních výrobků ukázky tradiční výroby dokumentační centrum, knihovna

17 Typický příklad zážitkové turistiky je: Scotch Whisky Heritage Centre Program celodenního kurzu nabízí: -ukázku výroby sladové whisky -poznávání smyslových podnětů -srovnávací ochutnávka -prodej místní Whisky jako suvenýru

18 Období turistické sezóny (nepříznivé počasí) a období mimo turistickou sezónu: Vytvořit ucelený agroprogram vycházející z hlavního zaměření farmáře s možností aktivní účasti návštěvníků. Např. -bezodpadové hospodářství – obilí, plevy (izolace), sláma (ošatky, stelivo), hnůj (hnojivo) -sečení sena (proč ráno, proč obracet, kopit atd.) Doprovodný program: Vycházkové trasy po okolí s programem: -trasa odborná (ukázky místní lidové architektury) -trasa venkovská (hospodářův rok) -trasa ekologická (ekologické vztahy k přírodě) -trasa historická (po historických událostech oblasti)

19 Principy Zážitkové turistiky v oblasti kulturního a historického dědictví: -nabídka tradice jako specifika a konkurenční výhody oproti jiným destinacím -nabídka bezprostředního kontaktu s minulostí formou aktivního poznání a hry -nabídka „živých“ ukázek tradiční výroby a technologie (podpora prodeje tradičních výrobků) -nabídka zážitkových dílen pro zájemce o tradiční dovednosti a výrobky

20 POZOR – DŮLEŽITÉ ! Spolupráce s výzkumnými institucemi a odborníky na jednotlivé tradice a materiály Systém bezpečnosti práce při workshopech, při používání didaktických pomůcek i při sledování řemeslníků při práci Průběžné vzdělávání v oblasti pedagogicky a psychologie

21 Děkuji za pozornost Lenka Baďurová