Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Christina Bočáková 3. ročník
Gymnázium, Jablonec nad Nisou, U Balvanu 16
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Doba trvání : březen 2013 – únor 2015 Počet zapojených zemí: 9 Počet pilotních škol z ČR: 5 Počet asociovaných škol v ČR: 16 Finančně podpořeno z grantu.
Kouzelný den v laboratoři na SOŠ ve Veselí nad Lužnicí
Představení zajímavých projektů OPVK
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Modul Xperimania RNDr. Jarmila Čeperová
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
Mgr. Jana Palanská.
CHEMICKÝ KROUŽEK ve školním roce 2013/2014 proběhlo v rámci tohoto projektu celkem deset čtyřhodinových kroužků všechny měly svou teoretickou a praktickou.
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Struktura výuky.
Leden A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy s rozmetadly hnojiv.
Místo je tam, kde žijeme Petr Machala.
Konference Inovace ve vzdělávání a vzdělávání o inovacích Praha, Technologické centrum AV ČR Centrum pro transfer technologií CeTT.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
4. září jsme poprvé vkročili do naší třídy, kde nás přivítal pan ředitel a především naše paní učitelka, na kterou jsme byli všichni moc zvědaví… Poprvé.
Prosinec A-2-3 Kroužek přírodovědných předmětů I.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU. Co Vás dnes čeká? Představení realizátora a partnera projektu Představení projektu a jeho aktivit Možnosti mobilních technologií.
Prosinec A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy.
Mik. Program :00Zahájení (doc. Mazal, prof. Potáček) 10:15Obsah projektu a výsledky jeho plnění v oblasti KA 01 Inovace základních kurzů.
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Únor A-2-1 Školení pro moderní zemědělskou techniku – využití IT při práci s moderní zemědělskou technikou.
Říjen A-2-3 Kroužek přírodovědných předmětů I.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Únor A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy pro práci s pluhy.
Bez zkažených zubů, mám fakt príma hubu!!!
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Leden A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy pro práci s pluhy.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
1 Sektorová dohoda pro chemii „Dorost pro chemický průmysl“ Setkání zástupců škol a podniků v oblasti chemického průmyslu Ladislav Novák ředitel.
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
P1 Střední škola a Základní škola Tišnov. Projektový záměr vytvořit síť základních škol, které budou spolupracovat s naší střední školou zvýšit zájem.
Listopad A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy.
ACH/PVCH – Projektová výuka v chemii. Název projektu: Co oko v řece nevidí? realizace: Střední průmyslová škola mlékárenská v Kroměříži maturitní ročník,
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Purkyňovo gymnázium Strážnice
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce.
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
Příjemce podpory: TRIALOG
elektrotechnických měření
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Š A B L O N Y II.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Transkript prezentace:

Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová

 je zaměřen na žáky 8. ročníku (2 třídy) 8. ročníku (2 třídy)  Přednáška (8. ročník)  Práce v laboratoři (8. ročník) (8. ročník)  Exkurze (9. ročník) Snížení rizik ohrožení zdraví člověka a ŽP podporou výuky chemie na ZŠ

Přednáška  se konala na naší ZŠ a délka trvání byla 2 vyučovací hodiny  přednášky se zúčastnila buď každá třída zvlášť nebo mohla být společná  bylo nutné ji absolvovat před návštěvou laboratoří (část byla věnována bezpečnosti práce)

Témata přednášky:  E- learning  Historie chemie  Chemie pro každodenní život  Ovzduší, voda

 Každý žák obdržel CD, na kterém jsou prezentace z přednášky, pracovní listy a videa k pokusům v laboratoři

E-learning  Implementace e-learningových technologií do ŠVP

E-learning  Implementace e-learningových technologií do výuky v chemických a biologických laboratoří v chemických a biologických laboratoří

Historie chemie

Chemie pro každodenní život

Ovzduší, voda

Laboratorní cvičení  každá třída prováděla zvlášť (3 vyučovací hodiny)  před vstupem do laboratoří byli žáci nejdříve v učebně seznámeni s úkoly, které je čekaly  byli jim zapůjčeny brýle a plášť  žáci byli rozděleni do 2 skupin (v každé max. 16 dětí), po přestávce se vyměnili

Spotřeba HCl /ml 1.titrace průměrná hodnota

 děti absolvují 2 laboratorní cvičení (vždy 1 v každém pololetí 8. ročníku)  cvičení ve 2. pololetí se budou týkat analýzy potravin (stanovení dusičnanů, fosforečnanů, měření pH indikátorovým papírkem a pH metrem) a zábavných pokusů  v 9. ročníku se zúčastní exkurze

Hodnocení projektu  Projekt se u žáků setkal s velmi pozitivním ohlasem. Líbila se jim práce v laboratoři i přednáška (obzvlášť Historie chemie a Chemie pro každodenní život).  I když se všechna témata netýkala právě probíraného učiva, žáci získali o dané problematice povědomí a jak s prezentacemi, tak s pracovními listy budeme později pracovat.  Tento projekt je pro žáky velkým přínosem. Získávají k chemii lepší vztah, jelikož mají možnost ji vidět i jinak než pouze ze školních lavic.

Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost