Hudba českého raného baroka (1620 – 1670). Společenská situace násilná katolizace Čech po Bílé hoře znamenala konec veřejného provozování nejrozvinutější.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÁTKY HUDEBNÍCH DĚJIN U NÁS
Advertisements

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
BAROKO V ČECHÁCH.
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Barokní hudba v Čechách
Hudební baroko ( století).
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Oficiální literatura českého baroka
Rozčlenění hudebního vývoje
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ČESKÁ BAROKNÍ LITERATURA
Raný středověk Mgr. Jakub Tomala.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_842_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_345_ Č eské hudební baroko AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
2/ Česká katolická literatura
(v českých zemích od první poloviny 17. st., vrchol v první polovině 18. st.)
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_07 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Ročník: 4. Předmět: Hudební výchova.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_06 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Vrcholná renesance II Mgr. Jakub Tomala.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/11  Název materiálu: Lidová píseň, zlidovělá píseň, umělá píseň  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Adam Václav Michna
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
STŘEDOVĚK STŘEDOVĚK polovina 11. století–15. století RENESANCERENESANCE 16. století BAROKO BAROKO od 20. let 17. století–1750 KLASICISMUS KLASICISMUS.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
ANTONIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Michal Mrňák. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Test k ověření znalostí z HV
Dějiny hudby a její osobnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium Židlochovice kvarta
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Hudební renesance v Čechách
BAROKO významní představitelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Dějiny hudby a její osobnosti
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Hudba českého raného baroka (1620 – 1670)

Společenská situace násilná katolizace Čech po Bílé hoře znamenala konec veřejného provozování nejrozvinutější české písňové kultury – protestantské duchovní písně, českobratrský chorál Rekatolizátoři potřebovali duchovní zpěv v národním jazyce – neměli talentované skladatele Proto měnili jen texty a přejímali nápěvy starších českobratrských i jiných chorálů – získali dostatek písní

Adam Michna z Otradovic Působil v Jindřichově Hradci V rodině již předchozí generace hudebníků Dobře ovládal benátský sloh, dokázal ho v českém prostředí rozvinout Jako básník idealizuje náboženské představy – střídají se líbezné obrazy ráje, plné barvité přírodokresby Dílo: Svatováclavská mše – bohatá nejen melodicky a polyfonně, ale i zvukově Česká mariánská muzika – soubor písní k různým bohoslužebným příležitostem

Ranně barokní skladby Svatoroční muzika aneb Sváteční kancionál – sbírka,sborové zpěvy Loutna česká – sbírka, jednohlasé a dvojhlasé písně s doprovodem 2 až 3 viol Písně získaly značnou popularitu a byly přejímány i do dalších zpěvníků, některé zlidověly Chtíc, aby spal – vánoční koleda, otištěna v České mariánské muzice

Použitá literatura Mazurek,J.: Stručné dějiny české hudby. Ostrava, Ostravská univerzita, ISBN