SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Advertisements

Konstrukce lichoběžníku
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Kruh a jeho částí Mgr. Dalibor Kudela
POZNÁMKY ve formátu PDF
Kružnice opsaná trojúhelníku
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 5 Učivo – Konstrukce trojúhelníku
PLANIMETRIE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
POZNÁMKY ve formátu PDF
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Matematika Rovnoběžníky.
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
POZNÁMKY ve formátu PDF
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník - opakování DUM číslo: 1 0 Trojúhelník - opakování Planimetrie – trojúhelník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Planimetrie TROJÚHELNÍKY.
61.1 Kružnice trojúhelníku vepsaná
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
57.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti II.
O í é n l k b d Obsah: Úvod Co už víme Konstrukce Úhlopříčky
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
Části kruhu – jejich obvody a obsahy
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
11.1 Kružnice trojúhelníku opsaná
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Vyjádření neznámé ze vzorce
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
24..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Povrch hranolu – příklady – 1
PODOBNOST trojúhelníků Mgr. Petra Toboříková VOŠZ A SZŠ Hradec Králové 2013.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
POZNÁMKY ve formátu PDF
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Množina bodů dané vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
obvody a obsahy obrazců © Jitka Mudruňková 2012
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce mnohoúhelníku
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha

Planimetrie Příklad o koze …

Koza se pase na pozemku ve tvaru rovnoramenného trojúhelníka se základnou velikosti 2a a rameny délky b. Je přivázaná ke kůlu zatlučeném uvnitř pozemku tak, aby plocha, na které se může koza pást, byla co největší, ale přitom koza nemohla na sousední pozemek. Jaký je obsah spásané plochy a na jak dlouhém řetízku je koza uvázaná ?

Výpočty – obecné: a a a a  s SS  SkSk bb  S T2T2 T1T1 T3T3 k Známe všechny 3 strany trojúhelníka, takže můžeme vypočítat pomocí Heronova vzorce jeho obsah. Pomocí obsahu  můžeme teď určit poloměr kružnice trojúhelníku vepsané a pak také její obsah. Před každým klepnutím myší zkus hlasitě pojmenovat akci, kterou bylo vidět při tom předchozím klepnutím !! Závěr: koza se pase na řet í zku dlouh é m a sp á s á plochu

V návaznosti numericky vypočítejte jakou plochu má takový „pasínek“, když 2a=10m, b = 15m ? A jak dlouhý řetízek bychom si pro kozu měli připravit ? a a a a  s SS  SkSk bb  S T2T2 T1T1 T3T3 k Závěr: koza se pase na řet í zku dlouh é m a sp á s á plochu

V návaznosti udělejte konstrukci v měřítku 1 : 0,01 (1m  1cm) a rozměry naměřené v konstrukci porovnejte s vypočtenými hodnotami ! a a a a  bb SkSk Jak a KDE nalezneme STŘED kružnice trojúhelníku vepsané ? Přece v průsečíku os jednotlivých vnitřních úhlů trojúhelníka ! Závěr: po změření poloměru  se ukázalo, že konstrukce byla malinko nepřesná – odchylka cca 1,5 m. Před každým klepnutím myší zkus hlasitě pojmenovat akci, kterou bylo vidět při tom předchozím klepnutím !!