Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
Hodnocení ve výuce dějepisu Přednáška č. 12 AR 2011/2012.
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Textová média v DV AR 2013/2014.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Příprava katechety a učitele náboženství
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Struktura výuky.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Propedeutický seminář k bakalářskému projektu
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
Didaktika přírodopisu 2
Rozhodovací procesy.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Západočeská univerzita v Plzni
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Vyučovací metody v přírodopise
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Školské dokumenty. Osnovy Dříve dány centrálně. Jednotné pro všechny pro všechny školy daného typu. Od roku 2007 si osnovy vytváří každá škola na základě.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Obecná didaktika ÚVOD.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Téma 8. ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Práva dítěte Výchova k občanství
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Vyučovací metody v přírodopise
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu Seminář č. 1 LS AR 2013/2014

Příprava na hodinu D Základ – plánování výuky a didaktická analýza učiva Plánování učiva: Centrální – základní pedagogické dokumenty Individuální – plány zpracované učitelem ročníkový časový plán tematický plán příprava ( plán) na jednotlivé vyučovací hodiny

Didaktická analýza učiva Podstata – promýšlení historické látky , její didaktická modifikace v takové podobě, aby si žáci byli schopni látku osvojit Přístupy k didaktické analýze ve výuce dějepisu: Vratislav Čapek Zahrnuje do didaktické analýzy učiva: analýzu historickou ( rozbor poznatkového obsahu dějepisu a jeho transformaci z hlediska přiměřenosti věku a rozumových schopností žáků) analýzu didaktickou (cílové kompetence) analýzu metodickou (promýšlení vhodných vyučovacích forem, metod, didaktických médií).

DADU ve výuce dějepisu 2. Václav Michovský Rozlišuje pět fází didaktické analýzy učiva: cíle a úkoly ujasnění struktury učiva volba vyučovacích metoda a prostředků motivace volba kontrolních otázek.

Příprava studenta učitelství na vyučování Měla by mít písemnou podobu Měla by obsahovat časový harmonogram, který používá konkrétní čas – tj. ne 3 minuty, ale 8.20 – 8.23 Měla by obsahovat výčet didaktických médií Měla by obsahovat popis průběhu hodiny včetně použitých vyučovacích metod obsah prezentovaného nového učiva stačí uvést v bodech, důležitá je přehlednost Pozornost je třeba věnovat shrnutí učiva Měla by obsahovat strukturu zápisu Měla by obsahovat otázky, které bude učitel klást žákům v jednotlivých fázích hodiny (zkoušení, úvodní opakování, závěrečné opakování, problémové otázky apod.) Uvažuje-li učitel o zadání domácího úkolu, měla by obsahovat i jeho zadání