Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové pohledy na péči o dítě a rodinu v Dětském centru Čtyřlístek
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Sanace rodiny Alena Svobodová, vedoucí sociální služby, koordinátorka projektů.
Farní charita Litomyšl
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Sociálně právní ochrana dětí
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Působnosti a mezioborová spolupráce v rámci náhradní rodinné péče Mgr
Sociální patologie SCPT SCPA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Děti starší 18 let ve školském zařízení – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Bystřice nad Pernštejnem, 30.října 2012.
Rodinné právo II Milana Reichlová.
Centrum sociálních služeb Ostrava, o. p. s
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV)
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Náhradní rodinná péče -NRP
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Kazuistiky Problém Nejslabší místo Prvotní Intervence.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Sociálně právní ochrana dětí Úvod do SP ZS 2015 M. Vorlová Úvod do SP ZS 2015 M. Vorlová.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Domy na půli cesty. pobytové služby zpravidla pro osoby do 26 let věku, které po dosažení zletilosti opouštějí školská zařízení pro výkon ústavní nebo.
OB 21 – OBN NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE. ÚKOL ● ZKUSTE VLASTNÍMI SLOVY VYSVĚTLIT POJEM NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Možnosti a činnost kurátora pro děti a mládež, výchovná opatření TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Současnost ÚSTAVNÍ VÝCHOVY V ČESKÉ REPUBLICE
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Tisková konference
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sociální práce s rodinou 9
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou

Školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy Zakázka a služba státu

Školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy diagnostické ústavy dětské domovy dětské domovy se školou výchovné ústavy

Co předchází příchodu klienta do zařízení OSPOD Diagnostický ústav (6 – 8 týdnů) Dětský domov se školou Výchovný ústav Rozsudek soudu

Odchod klienta ze zařízení původní rodina dům na půli cesty

DDŠ Hrochův Týnec kapacita 36 dětí 5 rodinných skupin, 5 tříd ZŠ poruchy chování průměrná doba umístění dítěte 1, 5 roku

DDŠ Hrochův Týnec VLO Přestavlky kapacita 36 dětí 6 rodinných skupin, 6 tříd ZŠ přechodná nebo trvalá psychická oslabení průměrná doba umístění dítěte 3,5 roku

Personál zařízení Speciální pedagogové - učitelé - vychovatelé - asistenti - etoped Sociální pracovnice Technické zázemí - kuchařky - pradlena, švadlena - uklízečky - údržbář

Další možné působení Psychoterapie Arteterapie Muzikoterapie Léčebně pedagogicko psychologické ježdění na koni Canisterapie

Aktuální nastavení rodiny po umístění dítěte do zařízení rezignace opozice nutné stejnosměrné působení pracovníků OSPODu a zařízení

Současné možnosti spolupráce s rodinou aktuální předávání informací možnost navštívit dítě v zařízení dny otevřených dveří písemné podávání informací rodičům o chování a prospěchu dítěte

Současné možnosti spolupráce se sociálními pracovníky OSPODu aktuální předávání informací o rodině a o dítěti návštěva sociální pracovnice dítěte v zařízení souhlas sociální pracovnice k odjezdu dítěte domů

Možnosti další spolupráce s rodinou případové konference (spolu s pracovníky OSPODu, dalšími odborníky) společné programy – zážitkové, zátěžové hostitelské rodiny pěstounské rodiny

Kazuistiky co předchází nástupu dítěte do DDŠ které preventivní služby rodina využila spolupráce rodiny se zařízením, zařízení s rodinou jak se projevuje dítě v zařízení návrat dítěte do rodiny úspěchy X neúspěchy a jejich příčiny

PhDr. Lenka Kábelová DDŠ, SVP, ZŠ a ŠJ Hrochův Týnec Tel: