Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci − 3
7. ročník Tlak, tlaková síla
Výpočet tlakové síly ze známého tlaku a obsahu plochy
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Výpočty hmotnosti ze známé gravitační síly a gravitačního zrychlení
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Výpočty gravitační síly ze známé hmotnosti a gravitačního zrychlení
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Gravitační síla a hmotnost tělesa
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Řešená fyzikální úloha gravitační síla. Strategie řešení fyzikálních úloh 1.náčrt 2.zápis 3.výchozí vztahy 4.odhad 5.úprava vztahů a výpočet 6.porovnání.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Gravitační síla a hmotnost tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výpočet tlakové síly ze známého tlaku a obsahu plochy
Chyby jednoho měření když známe
Gravitace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Návod k počítání práce s příklady k procvičení
Návod k počítání výkonu s příklady k procvičení
Hmotnost.
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Soutěž pro dvě družstva. Pravidla Rozdělte třídu na družstva A a B. Družstva střídavě vybírají otázku kliknutím na číslo v pyramidě, zvolené otázky zaznamenávejte.
Síla opakování.
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Výpočet hmotnostního zlomku
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Výpočet hmotnosti, ze známe hustoty a objemu
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_51_GRAVITAČNÍ SÍLA
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
Úvod do algebry (řešení jednoduchých rovnic)
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jednotka síly. Gravitační síla. Vypracoval: Lukáš Karlík
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
SKLÁDÁNÍ SIL.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Sčítání a odčítání desítek do 100
Výpočty z chemických rovnic
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Hydraulická zařízení - početní příklady
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Transkript prezentace:

Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?

Jak mám ve fyzice počítat příklady? Jak postupovat? Tento postup je daný a přesný návod ke správnému řešení příkladů. Zaručuje přehlednost pro počítajícího i pro toho, který daný příklad bude např. číst, nebo dále zpracovávat. Ukazuje, zda řešitel problematice rozumí. V neposlední řadě zvyšuje procento správného vyřešení příkladu a zpětné nalezení chyby. Zde je Základní příklad č. 1, který má za úkol ukázat, jak VŽDY postupovat u jakéhokoli příkladu. Základní příklad č. 1 Určete, jak velkou gravitační silou je přitahován k Zemi muž, který váží 85000g. Fg = m. g Fg = 85. 9,81 = 85 kg Fg = 833,85 Krok č. 1 Krok č. 1 – Napíšu, o jaké těleso se v příkladu jedná. Vypíšu si všechny informace ze zadání do zkráceného zápisu. Včetně jednotek! Popř. doplním veličiny, které sice v zadání nejsou, ale které znám a budu je při výpočtu potřebovat. A takto upravený zkrácený zápis potrhnu Krok č. 3 Krok č. 3 – pod zkrácený zápis uvedu základní vzorec (vztah), který k výpočtu příkladu použiji. A to v obecném tvaru! Tzn. bez konkrétních čísel Krok č. 2 Krok č. 2 – ve zkráceném zápisu převedu všechny hodnoty fyzikálních veličin na základní jednotky (pokud je potřeba). Krok č. 4 Krok č. 4 – nyní dosadím do obecného vzorce za „písmena“ konkrétní čísla ze zkráceného zápisu. Krok č. 5 Krok č. 5 – dopočítám Krok č. 6 Krok č. 6 – výsledek zaokrouhlím dle pokynů ze zadání nebo dle pokynů učitele. Mně obvykle stačí na jedno desetinné místo. A za výsledek přidám jednotku. Výsledek s jednotkou podtrhnu. Měla by následovat i slovní odpověď, kterou však po Vás nevyžaduji. Fg = 833,9 N HOTOVO !