Katrin Monczková Ivana Nevěřilová Monika Jonešová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodovědný projekt 2. tříd
Advertisements

Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přijímací řízení na střední školy
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
BIOMY.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Morfologie savců a ptáků Karolína Rezková. T-exkurze jsou skvělou příležitostí pro středoškoláky, kteří si chtějí vyzkoušet něco nad rámec školní výuky.
Informační centrum a Ústřední knihovna MENDELU
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Projekt třídy 4. B – les a lidská obydlí
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
(Tvorba naučné stezky, na které se seznámíte s hlavními druhy našich dřevin)
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Prezentace nového SQL modulu Mzdy a personalistika Pavel Pitaš Miloš Jirčík.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVIII VY_32_INOVACE_18 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Živá a neživá příroda 3. ročník
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
Říjen A-2-4 Burza středoškolských služeb přírodovědných předmětů.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Přijdu, vidím, zamyslím se, pokusím se … environmentální reportáže z Kolína a okolí ENVIRONMENTÁLNÍ PROJEKT naší školy FINANCOVANÝ VE SPOLUPRÁCI S MĚSTEM.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování hmyzu
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Základní škola a Mateřská škola Horní Stropnice Školy pro venkov.
Prosinec A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy.
Práce a výkon zábavnou formou Studentská inovace praxí Jakub Šimek 2. Ročník F-VTEn.
Obratlovci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Naučná stezka Petrovské studánky realizováno v rámci 2. výzvy MAS Šumperský venkov Fiche č.2: Vítá Vás vstupní brána Jeseníků II realizátor projektu: o.s.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Krytosemenné rostliny
nastavení holí účastníkům, rozcvička – zahřátí,
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Ekosystém les Živočichové
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ČISTOTA VODY ZKOUMÁME ČISTOTU VODY.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

Katrin Monczková Ivana Nevěřilová Monika Jonešová Naučná stezka Katrin Monczková Ivana Nevěřilová Monika Jonešová

Cíl projektu zapojit děti do zkoumání oblasti v okolí našeho města zaměřit se na výzkum půdy, rostlin,stromů, ptáků, savců, obojživelníků, hmyzu výstupem je vytvoření informační tabule, s jejím následným postavením na okraj dané oblasti tabule bude sloužit jako informační vývěska

1. hodina Úvodní hodina Seznámení dětí mezi sebou prostřednictvím hry Seznámení dětí s projektem a jeho cílem Výběr oblasti Seznámím děti s průběhem další hodiny Vybídnu děti, aby případně do další hodiny přinesly své příspěvky

2. hodina Studijní hodina – studium půdy a rostlin Na úvod hodiny připravíme pro děti hru Dětem doneseme studijní materiály (knihy, časopisy, atlasy), ze kterých načerpají informace o oblasti Hodinu osvěžíme poznávací soutěží, kde budeme vycházet z nově získaných informací Uvědomíme děti, aby si na další hodinu (konanou venku) vzali patřičné oblečení

3. hodina Praktická hodina – průzkum půdy Seznámení dětí s vybraným místem Cílem je rozbor půdy (druhy hornin, půdní vlhkost, typ půdy) Na konci hodiny připomeneme dětem, že další hodina se koná opět v přírodě

4. hodina Ekologická hodina Formou hry připomeneme dětem základní ekologické principy Vhodnými příklady děti poučíme co je ekologicky správné a co nikoli Pokusíme se s dětmi uklidit námi vybranou oblast Připomene dětem další venkovní hodinu

5. hodina Praktická hodina- průzkum rostlin Cílem hodiny je průzkum místních rostlin (druhy a výskyt rostlin) Během hodiny si opatříme vzorky rostlin, které nám poslouží pro pozdější přesné určení Seznámení dětí s další studijní hodinou

6. hodina Studijní hodina – studium stromů, hmyzu Dětem doneseme studijní materiály (knihy, časopisy, atlasy) Získáme informace o stromech a keřích, které se nacházejí v oblasti Na základě znalostí místní půdy a rostlin, se děti pokusí odhadnout, jaké druhy hmyzu se v oblasti vyskytují Seznámíme děti s další venkovní hodinou

7. hodina Praktická hodina – průzkum dřevin Děti si v praxi získají informace o druzích stromů, keřů; zaměří se na kůru, listy, květy, plody, tvar atd. Pokusíme se určit stáří dřevin

8. hodina Praktická hodina – průzkum hmyzu Děti se vydají do terénu zkoumat hmyz Pro lepší orientaci mohou mít s sebou obrázky s názvy hmyzu Budou chodit po oblasti a pozorovat veškerý hmyz (na zemi, stromech, květech…) a zapisovat, které druhy se zde vyskytují

9. hodina Studijní hodina – studium ptáků a savců Prostudujeme s dětmi literaturu na téma ptáci a savci Ukážeme jim obrázky s některými druhy ptáků a savců, které by se mohly vyskytovat ve vybrané oblasti Dále mají děti k dispozici internet pro bližší upřesnění Seznámíme je s těmito druhy trochu podrobněji (potrava, spánek atd.)

10. hodina Praktická hodina – průzkum ptáků Děti se vydají do terénu zkoumat ptáky; sebou si vezmou obrázky ptáků, které jim pomohou ptáky lépe rozeznat Při pozorování ptactva, musí být tišší, aby ptáky nevyplašili. Všechny ptáky, které děti zpozorují, také zapíší

11. hodina Praktická hodina – průzkum savců Děti se vydají do terénu zkoumat savce a opět sebou budou mít k dispozici obrázky, pro jejich lepší rozpoznání Budou poznávat veškeré savce v oblasti a zapisovat je Důležitá je opatrnost a tichost.

12. hodina Studijní hodina – studium obojživelníků a plazů Prostudujeme s dětmi literaturu na téma obojživelníci a plazi Děti si prohlédnou obrázky se jmény obojživelníků a plazů, kteří by se mohly vyskytovat v dané oblasti To, co je bude zajímat, si mohou najít i na internetu Dále jim uděláme menší přednášku na toto téma, aby se s těmito druhy seznámili trochu blíže

13. hodina Praktická hodina – průzkum obojživelníků Děti se vydají do terénu zkoumat obojživelníky Budou vyhledávat všechny obojživelníky, kteří se zde vyskytují a zapisovat je Pomoci jim opět mohou obrázky, které budou mít s sebou

14. hodina Praktická hodina – průzkum plazů Děti se vydají do terénu zkoumat plazy Budou chodit po oblasti a vyhledávat veškeré plazy, kteří zde žijí, a podle obrázků nebo vlastních znalostí je poznávat a zapisovat.

15. hodina Praktická hodina – návštěva stolaře, kováře Děti navštíví stolaře, se kterým se domluví na výrobě dřevěné tabule. Dále navštíví kováře, u kterého objednají železnou konstrukci na tabuli.

16. hodina Uspořádání materiálu Děti se věnují vyhledávání obrázků, doplňků, třídění získaného materiálu. Vybírají důležité informace, které následně zpracují na tabuli.

17. – 18. hodina Zpracování tabule Po dobu 2 hodin budou děti pracovat na vytváření papírové tabule. Vypíší vybrané informace, doplní malbami, obrázky a připraví tabuli k laminátování.

19. hodina Laminátování tabule Připravenou papírovou tabuli zalaminátují do fólie. Vyzvednou hotovou dřevěnou tabuli a kovovou konstrukci.

20. hodina Závěrečná hodina Jednotlivé části konstrukce sestavíme dohromady a společně zavezeme na určené místo. Pokusíme se domluvit se zástupcem úřadu a s rodiči, aby přišli na závěrečné zasazení konstrukce a své děti ohodnotili a pochválili za výbornou práci.