TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AEROBNÍ A ANAEROBNÍ TRÉNINK
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Mapová technika - práce s buzolou soustředění VD – Nesměř 2012.
Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Michal Botek.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Efektivnost řídící práce
METABOLICKÁ ADAPTACE NA TRÉNINK
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Osnova přednášky:
Trénink atletických skoků
Taktická příprava Michal Lehnert.
Kondiční příprava hráče baseballu
Specifická příprava na závod Aneb jak porazit stavitele a ne sám sebe.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
CESTA VZHŮRU školení trenérů OBhotel Kouty OD ŽÁKŮ K JUNIORŮM ANEB(SNAD)
Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie.
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
Víkendovka Radost 1 - úvodní informace leden 2012, RDD a JRD.
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Teorie motivace Adéla Furiková.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Psychologie koučování
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Přetížení a přetrénování Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Řízení sportovního tréninku
Specifické problémy tréninku a výkonnosti mládeže Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
Psychologie pro sportovní praxi
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
Název a kód: FYZIOLOGIE ASEBS Rozsah: Konzultační hodiny: Ukončení: ???? Mgr. Bernaciková – pouze po domluv ě mailem 8x p ř ednáška + 8x seminá ř za semestr.
PLÁNOVÁNÍ SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Řízení a plánování kariéry
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
jen pro vnitřní potřebu
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
ATLETIKA přednáška.
MOTIVACE Zora Syslová.
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Kondiční příprava ve sportu
Psychologie koučování
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně

dorost 2012  subjektivní pohled:  malé povědomí o tom, co dělám; slabé vnímání konkrétního významu  velké rozdíly ve výkonnosti  chybí rozvaha při rozhodování (náhodná, nepromyšlená navigace, spíše zpětné dohledání aktuální pozice než důsledné dodržování a kontrola předem stanoveného plánu)  absence zpětné vazby, vnímání chyb a následné poučení Všechny tyto vlastnosti jsou naprosto přirozené, společným cílem by měla být minimalizace těchto slabin.

Tréninková jednotka vliv a záběr jedné tréninkové fáze:  fyziologický pohled  psychické hledisko  rozsah TJ - trénink jednotlivých složek výkonu

Faktory výkonu v OB Fyzické/fyziologické - vytrvalost, rychlost, síla, obratnost, pohyblivost, ekonomika běhu... Technicko/taktické - práce s mapou (čtení mapy, volba postupu, generalizace, dohledávka), práce s buzolou (držení a změna směru) Psychické - nervozita, motivace,, sebedůvěra, zkušenosti, adaptace, rozvaha, celková mentální připravenost, …  Ostatní  somatické - výška, hmotnost, skladba svalových vláken  podmínky - zázemí, rodina, finance, povolání, …  věk, zdravotní stav

rozsah činností

TJ – fyziologický pohled

 konečný efekt tréninku se dostaví až po zotavení (systém v tréninku)  trvání jednotlivých fází závisí na – celkové trénovanosti, tělesným funkcím, skladbě tréninků  poznávat reakce těla na zátěž  rozlišovat období: přípravné x závodní x vrcholné (hlavní podstata plánování)

3 fáze TJ – psychické hledisko  komunikace s trenérem  trénuji, abych se zlepšil, chci něčeho dosáhnout …  trénink není jen další zápis do deníčku příprava zátěž analýza

 mentální naladění, sběr informací Co? (mapové okruhy, intervaly na dráze, …) Jak? (forma provedení, intenzita, …) Proč? (význam tréninku)  informovaný trénink přináší nesrovnatelně vyšší efekt, než bezmyšlenkovitě odběhnutá fáze -> urychlí přirozený vývoj => vím co mě čeká, chápu smysl přípravazátěžanalýza

 konkrétní tréninková fáze  pečlivé a správné provedení  zaměřím se na hlavní význam tréninku  vím co mi trénink přinese - efekt tréninku  soustředěnost x nekoncentrace => soustředěnost x nekoncentrace během tréninku přípravazátěžanalýza

 kompletní zhodnocení fáze  splnil trénink mé představy?  co se mi povedlo, co můžu příště zlepšit => zjištění, poučení a následná reakce přípravazátěžanalýza

další principy  pravidelnost  systematičnost, plánování  postupný nárůst  všestrannost x specializace  variabilita  krátkodobé x dlouhodobé cíle

pravidelnost, plánování, systematičnost  stanovení cílů  znalost požadavků na výkon  postupný nárůst (délka, počet, intenzita, …)  přípravné x závodní období  s rostoucí trénovaností se zvyšuje i práce vedoucí k dalšímu rozvoji

specializace  v obecném smyslu pro dorost nevhodná  všestranný fyzický trénink  postupný nárůst specifických činností  získávání zkušeností z nejrůznějších terénů  „Nikdy nebudeš silnější než je tvůj nejslabší článek.“

rozvoj osobnosti – nepřetržitý proces  učíme se z chyb  sebepoznání (přednosti x slabiny, talent x dříč)  fyzické i mentální rozdíly jsou v dorosteneckém věku naprosto přirozené  … Proč běhám? Co chci dokázat? Na vrchol vede spousta cest, jde jen o to, najít si tu svou nejlepší.