Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 10: 8. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Kontrola exportu vojenského materiálu a ručních zbraní pro civilní použití – role MZV.
Politický systém. PhDr. Petr Kaniok, Ph.D. „Úvod do institucí EU“ „Předsednictví a Rady…“
Konverzace Které sporty hrajeme v každém ročním období?
Expressions of Time II Construct phrases based on the following pattern. Vzor: On Monday ne v pondělí, ale v úterý *Taken from Lesson 11, pg. 139, ex.
Informace pro studenty kombinovaneho studia - AJ
KGG – Kapitoly z Generativní Gramatiky Lucie Medová Pátek 9:45 – 11:20 S3.
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podnikové informační systémy Úvod
Jan Máca FJFI ČVUT v Praze Fyzikální seminář LS 2009
Přednáška P7 Božena Bednaříková
MORFOLOGIE ČEŠTINY přednáška P5
MORFOLOGIE ČEŠTINY P 9 Božena Bednaříková.
Integrační služby MS SQL Server a BIDS.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 2: 16. října 2009 Pátek 9:45 – 11:20 S3.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 11: 15. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
Vybrané kapitoly z české morfologie a syntaxe iii.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 3: 20. října 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
Vybrané kapitoly z české morfologie a syntaxe i.
Občanská nauka Ústava ČR; VY_32_INOVACE_D2_10 Interaktivní výklad: Ústava ČR Mgr. Ludmila Muchová.
Průzkum stavu projektového řízení v organizacích a státní správě Odpovědný řešitel Doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Katedra informatiky EF TUL.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 8/9: 24. listopadu / 1. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
, Porada IT-SDRUK, Olomouc Portál STM: stav a výhled Martin Svoboda Státní technická knihovna, Praha
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_50.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE 17. prosince 2008.
Vysokoškolské práce: současný stav, hlavní problémy, trendy elektronizace a digitalizace, legislativní souvislosti Celostátní porada vysokoškolských knihoven,
Vědecká spolupráce se zeměmi mimo EU Vladislav Čadil, Daniel Frank, Miloš Chvojka, Zdeněk Kučera, Michal Pazour, Tomáš Vondrák.
Nehmotné statky a průmyslová práva: jejich ochrana, oceňování a komerční využití European Commission Enterprise and Industry.
obsah zpět TABULKY obsah zpět DALŠÍ.
Learning English during summer? Martina Guzova 12 May 2011.
Autor materiálu: RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření: září 2012
Reklamní kampaň pro ……… Nejlepší taneční songy od světových DJ´s Zdroj: Dance Radio, Play.cz, v tis. Internetová poslechovost na FM v Praze.
VY_32_INOVACE_3.2.Ch2N,1.11/Žž Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Pavlína Kochová CZ.1.07/1.5.00/ Autor materiálu:RNDr.
Překlad slovníku ISO 14050: 2009 Úkol slovníku Pořadí slovníku Struktura slovníku Poznámky k překladu.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
TEST 17. POLITOLOGIE
Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí 27. listopadu 2008 Důchodová reforma.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Struktura maturitní zkoušky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_102.
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Hodnocení úrovně likvidity.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Poslechneme píseň: Mně se zdá. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA 3.Krok Výběr analýzy.
FUTURE SIMPLE QUESTION_16 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Vertikální struktura porostu lužního lesa Stanovení biomasy výškových vrstev bylinného patra.
FUTURE SIMPLE NEGATIVE_12 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Inovace bakalářského studijního oboru Regenerace a výživa ve sportu Možnosti e-learningových nástrojů.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková Datum: VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_22 Téma: vedlejší věty.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
#.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc
FUTURE SIMPLE AFFIRMATIVE_08
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Kognitivní psychologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Podzimní setkání zástupců CKP 7. listopadu 2017 Hotel Prokopka, Praha
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
(Přítomný čas průběhový)
Jméno autora výukového materiálu
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 10: 8. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10

Kauzativa a malé v i.  co je ?P vztah mezi V a ? je kauzalita Emily caused Benjamin to see himself in the mirror

Malé v ii. Pú ukázal Íjáčkovi sebe v zrcadle

Malé v iii.  Pú mange 3.SG.PRES  Íjáček fait 3.SG.PRES manger INF.1 Pú t 1

Malé v (Chichewa) iv.

Malé v: VP-shell analysis v. malé / lehké v stopy (traces)

Dekompozice VP: Ramchand (2008)  Initiator Pú poslouchá rádio  Process Pú slyší rádio  Result Pú hodil boty do kouta Boty jsou hozený v koutě

Move! (posun) c-selekční rysy jsou specifikovány na lexikální hlavě do bar-úrovní se dostanou projekcí... a co v?

...a co tedy v? 1. v c-selektuje VP  ale selekce je vázána na θ-role 2. specifická Hierarchie projekcí  v prostě vždycky selektuje VP  v > V  proč?  sloučení  binární struktura  posun ...a prozkoumáme důsledky našeho rozhodnutí

Spojování (Linking) Nathan showed it to Benjamin Nathan showed to Benjamin it jak zaručit pořadí pro ověřování c-rysů

Jak zaručit pořadí pro ověřování c-rysů?  tranzitiva  ditranzitiva NP Nathan V’V’ VP V sežral NP bodláky