TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Kdy se to stalo? When did it happen?. Jak dlouho už tady je? How long has he been here?
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
CAN/ CAN´T VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B .32. CAN,CAN´T
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
English grammar next.
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Čtěte a přeložte: Mother is at home. Matka je doma.
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Sporty a aktivity e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní výrazy a fráze na téma Sporty a aktivity. Fráze si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
A Dog‘s Life in Winter Prague
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B.33. Přítomný průběhový čas.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Present Tenses.
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Past Continuous author: Petr Baťa
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Budoucí čas prostý autor: Petr Baťa.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině To be going to VY_22_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Eating at the Restaurant VY_22_INOVACE_12 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_50.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Continuous Practice VY_22_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Ona obvykle píše dopisy ráno. She usually writes letters in the morning.
Označení DUM 14 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
All About Friends
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Future Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
  Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_11  Téma: vyjádření budoucnosti,
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
First Conditional – tvar a použití
GE - Vyšší kvalita výuky
Going to/ will překlad.
Transkript prezentace:

TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa

Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto 3 situacích: 1) Plány do budoucna. 2) Něco se chystáme udělat (máme v úmyslu). 3) Děj je nevyhnutelný.

Takovým příkladem může být následující věta: Příští rok navštívím Paříž. I am going to visit Paris next year. -už jsem o tom přemýšlel a mám to v plánu. I will visit Paris next year. - je to momentální nápad. 1) Plány do budoucna.

2) Něco se chystáme udělat (máme v úmyslu). Takovým příkladem může být následující věta: Přečtu si tu knihu. I am going to read the book. -chystám se na to, tak ji neber pryč. I will read the book. - beru na vědomí, že tu je a někdy si ji přečtu.

3) Děj je nevyhnutelný. Takovým příkladem může být následující věta: Bude pršet. It is going to rain. -obloha je úplně černá. It will rain. - Říkám např., že si myslím, že třeba bude pršet.

What do you think is going to happen? a)They are going to have a bath. b)They are going to do judo. c)They are going to get married

What do you think is going to happen? a)They are going to have a bath. b)They are going to do judo. c)They are going to get married

What do you think is going to happen? a)Santa is going to steal some presents. b)Santa is going to send some presents. c)Santa is going to fight some presents

What do you think is going to happen? a)Santa is going to steal some presents. b)Santa is going to send some presents. c)Santa is going to fight some presents

What do you think is going to happen? a)She is going to eat the mouse. b)She is going to cut her hair. c)The computer is going to fall asleep

What do you think is going to happen? a)She is going to eat the mouse. b)She is going to cut her hair. c)The computer is going to fall asleep

What do you think is going to happen? a)He is going to marry her. b)He is going to tie her shoes. c)He is going to leave the girl

What do you think is going to happen? a)He is going to marry her. b)He is going to tie her shoes. c)He is going to leave the girl

What do you think is going to happen? a)She is going to dance with him. b)She is going to give him a kiss. c)She is going to stand on his foot

What do you think is going to happen? a)She is going to dance with him. b)She is going to give him a kiss. c)She is going to stand on his foot

What do you think is going to happen? a)The electric chair is going to kill him. b)He is going to fall asleep. c)He is going to have a haircut

What do you think is going to happen? a)The electric chair is going to kill him. b)He is going to fall asleep. c)He is going to have a haircut

What do you think is going to happen? a)The monster is going to play football. b)It is going to play with the people. c)The monster is going to catch them

What do you think is going to happen? a)The monster is going to play football. b)It is going to play with the people. c)The monster is going to catch them

What do you think is going to happen? a)He is going to build a house. b)He is going to prepare dinner. c)He is going to win the race

What do you think is going to happen? a)He is going to build a house. b)He is going to prepare dinner. c)He is going to win the race

Translate. 1)Zítra ji o tom řeknu. 2)Zamluvím stůl na šestou hodinu. 3)Zeptáš se jí? 4)Nebude tak líný. 5)Nebudeme zaspávat. 6)Bude mít miminko. I am going to tell her about it tomorrow. I am going to reserve a table for 6 o‘clock. Are you going to ask her? He isn‘t going to be so lazy. We aren‘t going to oversleep. She is going to have a baby.