Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lesní obratlovci – savci
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky v lese.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Význam hub a mechů v ekosystému
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
HOUBY.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková. Je to pravda nebo ne? Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá ze zábavní vědomostní hry, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají formou hry potvrdit tvrzení, či vyvrátit. O uvedeném organismu pohovořit a předat své znalosti ostatním žákům. Lze použít jako soutěž družstev. Je zde možnost i odpovědi časově omezit. Formou zábavy si zde žáci prověřují své znalosti. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma : environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: základní charakteristika Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin, hub a živočichů, určuje jejich význačné zástupce Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: ekosystém, houby, rostliny, živočichové Druh učebního materiálu: prezentace, poznávací hra Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Řasa zrněnka tvoří jednu jedinou samostatnou 1. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Řasa zrněnka tvoří jednu jedinou samostatnou buňku, nebo to vůbec není možné, protože každý organismus je složený z několika buněk.

2. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Nahosemenné rostliny v lese žádné nenajdeme, protože žádné takové rostliny neexistují.

Pojem slova ekosystém, je naprosto stejný s pojmem společenstvo. 3. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Pojem slova ekosystém, je naprosto stejný s pojmem společenstvo.

4. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Borovice a smrk mají naprosto stejnou stavbu kořenů, rozlišují se pouze ve velikostí jehlic a šišky.

5. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Houby s lupeny naspodu se nazývají lupenaté, mezi takové houby patří například ryzce a pečárky.

6. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Mezi lesními organismy jsou parazité.Myslí se tím pouze klíště?

Mají něco společného hniložijné bakterie s hniložijnými houbami ? 7. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Mají něco společného hniložijné bakterie s hniložijnými houbami ?

Mezi lesní organismy nepatří dravci. 8. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Mezi lesní organismy nepatří dravci.

Fotosyntéza je, když se fotí dva snímky za sebou velkou rychlostí. 9. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Fotosyntéza je, když se fotí dva snímky za sebou velkou rychlostí.

10. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Lišejník je velmi citlivý na znečistěné ovzduší, tam kde není čisté ovzduší roste bujně, a proto je nazýván indikátor čistoty ovzduší.

11. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Sudokopytníci a lichokopytníci jsou rozdílní pouze barvou svého těla a velikostí lebky.

12. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Lišejníky a přesličky byly v dávných dobách velkými vzrostlými stromy, ze kterých je dnes uhlí.

Lesní keře jsou všechny jedlé, můžeme bezpečně všechny konzumovat. 13. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Lesní keře jsou všechny jedlé, můžeme bezpečně všechny konzumovat.

14. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Na kmenech stromů v lesní půdě, listech stromů či keřů žije živočich, který se jmenuje slimák popelavý, má šedou nebo pruhovanou svalnatou část těla (nohu).

15. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Stinka obecná má na svrchní části svého těla článkovaný krunýř šedohnědé barvy.