Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové záměry na železnici
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Strategie dopravy MD ČR
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ČR – Pardubický kraj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.15 Mgr. Kosík Lukáš
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Pardubický kraj Anotace
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Modernizace trati Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a nový model dopravy
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Cestování po Česku – Pardubický kraj (orientace na mapě) VY_32_INOVACE_19 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka,
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Rozvojové záměry na železnici
Problematika dopravy na Rychnovsku
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
PŘÍSTUPNOST DOPRAVY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V PARDUBICKÉM KRAJI
v mikroregionu Dačicko
Integrace Neratovic a Mělníka
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Transkript prezentace:

Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012 Příloha č. 2 Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012 5/2011

010: úsek (Kolín -) Kojice - Pardubice Stávající stav: Osobní vlaky Intenzivní dálková doprava (R, IC/EC) Návrh: Mezi Pardubicemi a Přeloučí zrychlit část vlaků projetím zastávek s minimálním využitím Odůvodnění: Konkurenceschopné spojení Přelouč – Pardubice bude cestujícím nabídnuto každých 30 minut Zastavení by mohlo způsobit rozvázání přípojů v Pardubicích Ve špičce nastupuje ve Svítkově a Opočínku do 4 osob/hod., celková obsazenost vlaků přitom činí asi 150 os./hod. s potenciálem dalšího růstu Zastávka Opočínek se nachází mimo osídlení, oblast je dobře obsloužena MHD směr Pardubice Spojení do Přelouče bude v pracovní dny zajištěno posilovými vlaky, o víkendu autobusy MHD

010: úsek Pardubice – Česká Třebová Stávající stav: Zastávkové osobní vlaky Málo spěšných vlaků Intenzivní dálková doprava Návrh: Osobní vlaky v přiměřeném rozsahu Zrychlení a zvýšení počtu Sp vlaků zast. Bezpráví nahradit autobusy přes obec Orlické Podhůří (rekreační doprava bude zachována) Odůvodnění: Silný přepravní potenciál v dopravní ose měst Pardubice – Choceň – Ústí n. Orlicí – Česká Třebová Potřeba kvalitnějšího napojení Králicka, Letohradska, i ve směru do Polska Obtížné trasování pomalých vlaků vzhledem k vysokému počtu vlaků na koridorové trati Ve špičce v Bezpráví obvykle 1 cestující (za celý den celkem asi 15), zastávka mimo osídlení Využití zastávky Bezpráví:

015: úsek Přelouč – Prachovice 017: úsek Heřmanův Městec – Chrudim město Stávající stav: Chrudim – Heřmanův Městec: doprava neobjednávána již od prosince 2010 Prachovice – Heřmanův Městec: omezený provoz od prosince 2010 Heřmanův Městec – Přelouč: Osobní vlaky denně Návrh: náhrada autobusy Heřmanův Městec - Prachovice Odůvodnění: do Prachovic souběh s autobusy, nízké využití všech vlaků spojení lze velmi kvalitně zajistit výrazně levnější autobusovou dopravou (přestupy na vlaky v Heřmanově Městci)

016: Chrudim – Moravany – Holice - Borohrádek Stávající stav: Osobní vlaky Návrh: Chrudim – Moravany stávající koncepce, průjezd zastávkou Tuněchody Moravany – Holice postupné posilování provozu a dle možností rozvoj přímých vlaků z Pardubic Holice – Borohrádek náhrada autobusy Odůvodnění: Chrudim – Moravany: Úsek je celkově málo vytížen cestujícími, nelze odůvodnit další rozšiřování provozu. Zároveň je však jeden pár školních spojů obsazen velmi silně a je obtížné jej nahradit autobusy. Zast. Tuněchody leží mimo osídlení, a není proto využívána. Bude nahrazena autobusy. Moravany – Holice: Kvalitní umístění zastávek, silný potenciál růstu počtu cestujících. V cílovém stavu přímé vlaky z Pardubic (nyní 200 os./den, potenciál dalšího růstu díky možnostem zrychlení dopravy), odlehčení autobusové dopravě. To je však podmíněno nasazením moderních vozidel. Holice – Borohrádek: vynechaná sídla, pouze asi 50 cestujících za celý den

018: úsek Choceň – Litomyšl Stávající stav: Osobní vlaky Choceň – Vysoké Mýto město s přestupy do Litomyšle Návrh: Průjezd zast. Dvořisko (mimo osídlení) s výjimkou „dělnických“ spojů Vys. Mýto město – Litomyšl: omezení provozu Odůvodnění: Spoje v období 6. a 14. hodiny vykazují silnější využití do/z zast. Dvořisko (10-15 osob), ostatní vlaky zastavují většinou pro 0-2 cestující Samotná místní část Dvořisko se nachází mimo železnici, a je obsloužena autobusy Autobusové zastávky v Litomyšli i Vys. Mýtě umístěny lépe z hlediska dostupnosti Celková obsazenost Vys. Mýto – Litomyšl mimo špičkové hodiny je v nahrazovaném úseku pouze cca 15 osob/spoj. V omezovaném úseku lze nahradit železnici výrazně levnější autobusovou dopravou Náhrada páteřní linkou Svitavy – Litomyšl – Vysoké Mýto – Hr. Králové a obslužnými autobusy pro menší sídla (z Litomyšle se navíc připravují rychlé autobusové přípoje k dálkovým vlakům do Chocně a České Třebové)

020: úsek Choceň - Borohrádek Stávající stav: Os i Sp vlaky, převážně dle požadavků Královéhradeckého kraje Návrh: Stávající koncepce, průjezd žst. Újezd u Chocně v pracovní dny Odůvodnění: Minimálně využitá stanice Újezd u Chocně se nachází zcela mimo osídlení a v blízkosti zast. Plchůvky Obsluha obce Újezd bude zajištěna pravidelnou autobusovou linkou Choceň – Horní Jelení – Holice O víkendech zastaví 4 páry osobních vlaků Zastávka Plchůvky je také velmi málo využívána, nicméně autobusová obsluha by zde byla značně komplikovaná (nevyhovující silniční síť)

021: úsek (Hr. Králové -) Potštejn – Letohrad Stávající stav: Kombinace spěšných vlaků přímo z Hr. Králové a osobních vlaků s přestupy Od prosince 2010 návrat přímých spojů Hr. Králové - Letohrad Návrh: Redukce osobních vlaků Průjezdy zastávek Sopotnice a Lukavice v Čechách Odůvodnění: Zastávky Sopotnice a Lukavice v Čechách minimálně využity, budou nahrazeny autobusem v centru osídlení Spojení autobusem Letohrad – Žamberk (pro obec Lukavice) stejně jako Ústí nad Orlicí – Potštejn – Vamberk (pro obec Sopotnice) je zajištěno celotýdenně páteřními linkami se značným počtem spojů, počet cest z Lukavice do jiných měst je minimální

024: úsek Ústí nad Orlicí – Letohrad - Lichkov Stávající stav: Převážně zastávkové vlaky Návrh: Posílení počtu přímých spěšných vlaků z Pardubic Zachování osobních vlaků s návazností na rychlíky v Ústí nad Orlicí Odůvodnění: Potřeba kvalitnějšího napojení Králicka a Letohradska do centra regionu Spěšné vlaky budou mít v Pardubicích přípoje na vlaky IC/EC směr Praha Osobní vlaky zajistí spojení pro mezilehlé obce a místní části za současného posílení počtu spojů pro města Jablonné nad Orlicí a Letohrad V Letohradě budou zajištěny přípoje ze směru Lichkov na spěšné vlaky směr Hradec Králové Část spěšných vlaků zajistí spojení z Pardubického kraje (a s přestupem též z Prahy) do Polska

024: úsek Lichkov - Králíky – Štíty 025: úsek Dolní Lipka - Hanušovice Stávající stav: Osobní vlaky, do Hanušovic s přestupy v Dolní Lipce Návrh: Náhrada vlaků v úseku Moravský Karlov - Štíty a Dolní Lipka – Hanušovice autobusovou dopravou Odůvodnění: Počty cestujících z Králík směr Štíty prudce klesají z nejvýše 120 os. za celý den až na pouhých 40 (stanice Štíty je mimo město, nutný souběh autobusů po silnici I.třídy) Do Hanušovic asi 40 osob/den, trať míjí („objíždí“) místní spádové centrum Králíky Doprava v úsecích Králíky – Štíty resp. Hanušovice bude kvalitně nahrazena mnohem levnější autobusovou dopravou (přímé autobusy do Lanškrouna, ski-/cyklobusy) V Lichkově bude zajištěna návaznost autobusů na spěšné vlaky z Pardubic

031: úsek Pardubice – Hradec Králové Stávající stav: Rychlé i zastávkové vlaky převážně každou hodinu Navrhovaný stav: Dílčí omezení zastávkových vlaků Navýšení rozsahu provozu Zvýšení podílu spěšných vlaků Zlepšení přípojů v Pardubicích Odůvodnění: Přivedení MHD Pardubice k nádraží v Rosicích (zkrácení cesty směr Polabiny) znamená potenciál dalšího zvýšení atraktivity spojení pro cestující Z technologických důvodů může být nutné částečně omezit obsluhu žst. Stéblová, která se však nachází mimo stejnojmennou obec. Ta bude (stejně jako lokalita u stanice) obsloužena autobusy. Omezení (ostatních) souběžných autobusů Pardubice – Hradec Králové V budoucnu (postupně podle zdvojkolejňování) další zkracování intervalů Od roku 2012 postupné posilování role zrychlených spojů při zachování obsluhy zastávek Dosažením přestupních vazeb současně v Hradci Králové i Pardubicích dochází ke zrychlení dopravy

236: úsek Třemošnice – Žleby (- Čáslav) Stávající stav: Osobní vlaky souběžně s autobusy, spíše dle požadavků Středočeského kraje Návrh: Nyní zachování stávajícího rozsahu a podoby provozu Odůvodnění: Nutnost souběžného vedení autobusové linky z Pardubického kraje - trať až na výjimky špatně obsluhuje obce, je velmi pomalá (delší než vhodným autobusem) Středočeský kraj má zájem trať nadále provozovat

238: úsek Pardubice - Chrudim - Hlinsko Stávající stav: Převážně osobní vlaky, částečně zrychlené (malý počet Sp a R) Návrh: Posílení železniční dopravy Využití potenciálu Hlinecka a Skutečska zvýšením počtu spěšných vlaků Zachování rychlíků Pardubice - Jihlava Odůvodnění: Vysoké využití cestujícími zejména do Chrudimi, nekvalitní silniční síť na Hlinecku Pardubice – Chrudim (- Slatiňany) vyšší hustota spojů (příměstská doprava) Přestupy na návazné autobusy do více směrů v Chrasti, Žďárci a Hlinsku Dojde k výraznému zatraktivnění relace Pardubice – Chrudim - Hlinsko páteřními spěšnými vlaky, na které budou navazovat autobusové linky Sp vlaky také umožní rychlé spojení z Poličska na západ (Chrudim, Chotěboř) i přes náhradu vlaků Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice autobusy Nový koncept na trati je prvním krokem ke zkvalitnění nabídky dopravního spojení, které bude dále řešeno v souvislosti s pořizováním nových železničních vozidel Nedochází k nesouladu v regionální dopravě Pardubické kraje a Vysočiny

260: úsek Česká Třebová - Svitavy - Letovice Stávající stav: Stabilní počet R, několik Os vlaků bez pravidelných intervalů Návrh: Zastávkami z Březové do Svitav převážně projíždět (pouze vlaky Sp/R) Svitavy – Č. Třebová mírná redukce počtu zastávkových spojů (kompromis) Zvýšení počtu přímých osobních vlaků z Březové nad Svitavou do Brna. Odůvodnění: Bez navrženého zrychlení nelze stihnout všechny potřebné přestupy (vlaky i autobusy) Obsluha obcí autobusovou linkou v souběhu s tratí, výrazné zrychlení vlaků pro Svitavy Je vhodné další zkrácení intervalů (podmínkou je však shoda s Jihomoravským krajem) Autobusové linky v okolí trati je nutné vést v každém případě (zastávky mimo osídlení)

261: úsek Svitavy – Polička – Pustá Kamenice Stávající stav: Převážně zastávkové osobní vlaky, souběh s autobusy Návrh: Zastávkami Vendolí, Květná, Květná zast., Pomezí a Pomezí zast. projíždět Výrazně zlepšit přestupy ve Svitavách Odůvodnění: Nutnost zajistit přípoje na vlaky a autobusy současně v Poličce i Svitavách a zároveň efektivní obraty vozidel znamená jízdní doby z Poličky oběma směry do 26 minut Autobusy, obsluhující obce Pomezí, Květná a Vendolí, jsou nutné vzhledem k umístění železničních zastávek mimo osídlení V průběhu špičkové hodiny nastupuje v dotčených zastávkách průměrně 0,5-3 osoby Nahrazení autobusovou dopravou nebude znamenat prodloužení cestovní doby Ve Svitavách jsou autobusové zastávky umístěny lépe než železniční stanice Ztráta přípojů by ohrozila další existenci regionálních vlaků (ostatní úlohy by vyřešily autobusy)

261: úsek Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice Stávající stav: Osobní vlaky v celé trati ze Svitav Dlouhé jízdní doby Návrh: Neobjednání osobní dopravy v prac. dny (mimo prázdniny) Zachována rekreační doprava, obnoven přímý vlak z Pardubic Odůvodnění: Nízké využití cestujícími (ve špičce jen méně než 10 os./hod.), dlouhé jízdní doby, nevýhodná poloha žel. stanic Výhodnější poloha autobusových zastávek, kratší cestovní doby z centra osídlení (Skuteč i další obce), spádovost vedle Skutče také směr Hlinsko, kam vlak nejede Významný rekreační potenciál, je proto vhodné zachovat turistickou dopravu Zkvalitněno spojení Polička – Chotěboř (Chrudim) autobusy po silnici I/34, navazujícími na spěšné vlaky v Hlinsku Polička - Pardubice: bus/vlak přes Choceň Přestupní vazby bus/vlak pro obce v okolí Skutče ve Žďárci u Skutče

262: úsek Česká Třebová – Moravská Třebová Stávající stav: Osobní vlaky, částečně spojované mezi Čes. Třebovou a Třebovicemi s jinými linkami Návrh: Zachování stávající koncepce Samostatné vedení všech vlaků až do České Třebové resp. zpět Odůvodnění: Vlak může sloužit jako dopravní páteř Očekává se nasazení rekonstruovaných vozidel Důsledné provážení souprav až do České Třebové bez spojování vlaků a zavedení pravidelných intervalů mezi spoji může atraktivitu linky dále zvýšit Zajištění návazností v České Třebové

262: úsek Mor. Třebová – Chornice – Velké Opatovice 271: úsek Chornice – Konice Stávající stav: Několik párů málo využívaných osobních vlaků s přestupy Návrh: Náhrada autobusovou dopravou Odůvodnění: Trať je vedena zcela mimo osídlení, velmi nízké počty cestujících (asi 50 osob za celý den, v průměrné špičkové hodině do 10 osob celkem) Stanice umístěny skoro vždy mimo osídlení (např. Jevíčko 1,5 km), je tak nutné vedení souběžných autobusů Spojení bude výrazně kvalitněji zajištěno mnohem levnější autobusovou dopravou, vzniknou zcela nová nebo budou posílena dnes velmi omezená spojení (Jevíčko – Konice, Moravská Třebová – Mohelnice)

270: úsek Česká Třebová – Zábřeh na Moravě Stávající stav: Několik párů Os vlaků Dálková doprava Návrh: Zachování stávající koncepce Odůvodnění: Trať je sice rychlá, avšak mimo Krasíkov velmi špatně napojuje sídla a nevede v hlavním směru přirozené dojížďky (Lanškroun, popř. Moravská Třebová, mimo trať 270) Je nutná obsluha obcí autobusovými linkami směr Lanškroun (Mor. Třebová) Spojení České Třebové se Zábřehem by bylo dostačující dálkovou dopravou jednou za hodinu, avšak stávající jízdní řád rychlíků stále zachovává nerovnoměrné rozložení spojů Regionálními vlaky tak jezdí stále ještě významné množství cestujících, a při dojížďce do České Třebové je vlak výrazně rychlejší Regionální doprava tedy bude zachována

272: úsek Česká Třebová – Lanškroun Stávající stav: Pouze osobní vlaky Částečně přestupy, někdy přímo či spojené vlaky směr Zábřeh/Lanškroun Návrh: Zvýšit počet spojů Důsledně vést přímé vlaky Projíždět touto linkou stanici Třebovice v Čechách Odůvodnění: Toto spojení má vysoký potenciál nárůstu poptávky po přepravě (zejména s ohledem na budoucí nasazení moderních vozidel nebo v případě zlepšení přestupů na autobusy v Lanškrouně) Trať bude sloužit jako dopravní páteř, na kterou budou dále navazovat obslužné linky Průjezd žst. Třebovice v Č. je nutný z důvodu obratů soupravy a přípojů v Č. Třebové Třebovice budou plně obslouženy linkami směr Moravská Třebová, resp. Zábřeh, směr Rudoltice (z toho jen část Lanškroun) jezdí z Třebovic cca 10 osob za celý den - bude možné využít linku směr Zábřeh na Moravě stejně jako přímé autobusy Očekává se zkrácení jízdní doby v případě úprav infrastruktury v Lanškrouně