Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu
Představení portálu I Portál praha.eu představuje jeden z nejdůležitějších nástrojů MHMP při realizaci cílů spojených s vybudováním moderní veřejné správy, která vychází z koncepce eGovernmentu. Portál tvoří robustní informačně-technologickou infrastrukturu, která zajišťuje provoz internetových, intranetových a extranetových aplikací hl. m. Prahy. Je tedy určena nejen široké veřejnosti (internetová část), ale také zaměstnancům MHMP (intranetová část) i dalším subjektům, ke kterým patří městské části a městské organizace (extranetová část). 2
Představení portálu II Virtuální brána do webových prezentací městských částí, organizací a spolků. Cílem portálu je vytvořit prostředí, které občanům Prahy: nabídne kvalitně tříděné a snadno dostupné informace a on-line služby, zjednoduší jejich komunikaci s úřadem a politickými představiteli města. Co lze na portálu nalézt: elektronické služby a aplikace (dopravní kamery, InterSpis …) praktické informace (poplatky, krizové řízení, informace z MHMP…) Atraktivní obsah (aktuální informace z kulturního a společenského dění v metropoli). 3
Portál v roce 2007 (homepage)
Portál v roce 2007 Portál praha.eu byl při svém spuštění pouhou designově upravenou verzí tehdejších webových stránek MHMP. Od samého počátku se posouval směrem k modernímu všestrannému portálu, který je schopen nabízet praktické informace a služby obyvatelům i návštěvníkům Prahy. Cílem portálu v tomto období bylo vytvořit: dostatečně flexibilní IT prostředí pro zavádění nových on-line služeb, alternativu k oficiálním "úřednickým" webovým stránkám, které budou občany informovat o dění v metropoli. Mezi hlavní problémy patřila nízká návštěvnost stránek, která byla způsobena relativně malým obsahem a neexistencí moderních on-line služeb.
Portál v roce 2008–2009 (homepage)
Portál v roce Silná podpora vedení města při budování moderní elektronické prezentace, která se vyznačovala: zaváděním nových on-line služeb s vysokou přidanou hodnotou pro občany (dopravní kamery; Vím, jak řídím; Sdílený web; ), snahou o maximální integraci portálu a dalších celoměstských projektů (Pražské kontaktní centrum, Virtuální Praha, mapový portál apod.), vytvářením atraktivního obsahu z dění v metropoli. Mezi hlavní cíle pro toto období patřilo: posílit pozici portálu jako hlavní vstupní brány do webových prezentací městských částí a organizací, dosáhnout větší míry spolupráce portálu, městských částí a městských organizací (sdílení novinek, společná propagace zajímavých služeb, kalendář kulturních akcí apod.),
Portál v roce zavést komunitní služby pro občany a zapojit je do dění v Praze (on-line rozhovory a průzkumy, ankety, diskusní fóra apod.), dosáhnout větší transparentnosti veřejné správy a zefektivnit činnost úřadů města. Zhodnocení tohoto období: 15 místo v celosvětovém srovnání Digital Governance in Municipalities Worldwide za rok 2007 a 2 místo za rok 2009, 3 místo v soutěži Zlatý erb za rok 2009, dosažení významného nárůstu počtu uživatelů. MetrikaRok 2007Rok 2008Rok 2009 Počet návštěv Počet zobrazených stránek Počet stránek za návštěvu1,694,53,50
Portál v roce (homepage)
Portál v roce Mezi hlavní cíle portálu v tomto období patří: nabídnout občanům, turistům, podnikatelům a organizacím kvalitně tříděné a snadno dostupné informace a služby, zjednodušit komunikaci výše uvedených cílových skupin s úřadem, vytvořit podmínky pro účinný dialog politické reprezentace s občany a rozvoj moderní občanské společnosti participující na správě města, napomáhat ke zvýšení kvality, efektivnosti a transparentnosti veřejné správy, činnosti úřadů a organizací města, zkvalitnit vnitřní strukturu a komunikaci MHMP, městských částí a organizací, vytvořit podmínky pro řízení vztahů s uživateli a pro rozvoj služeb prostřednictvím dalších komunikačních platforem (PKC, mobilní technologie, kontaktní místa veřejné správy apod.).
Děkuji za pozornost …