Vývoj matematiky Zuzana Kroupová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diofantos z Alexandrie
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Pravidla pro počítání s mocninami
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Pythagoras 6.století př. n. l..
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.
Základy infinitezimálního počtu
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z osmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Gottfried Wilhelm von Leibniz
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
Historie matematiky Petr Földeš.
Daniel Nevole IX.B ZŠ Velké Březno
IV/ Geometrie - historie
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Historie počítačů.
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Pythagorova věta.
2.2 Kvadratické rovnice.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Počítání, vývoj matematiky,... Asi milion let uplynulo od doby, kdy se na naší planetě objevil člověk. Během této doby se naučil poznávat tvary a směry,
PYTHAGOROVA VĚTA PŘÍKLADY
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Metodické pokyny Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia. Výklad slouží k odvození vět, které platí pro pravoúhlý trojúhelník.
Pythagorova věta – historie
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Opakování Víš, co je to druhá mocnina ? Je to součin dvou sobě rovných činitelů. a 2 = a.a.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tabulkový procesor – příklad 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
MŮJ OBLÍBENÝ PŘEDMĚT DITA KAŠPEROVÁ 2.A SŠDVS. Matematika (V matematice se lze jen dohadovat, kdo a kde přišel s tou či onou teorií, jelikož se vývoj.
Goniometrie jako oblast matematiky (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
VY_42_INOVACE_33_Významní matematici Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
PYTHAGORAS ŘECKÝ MATEMATIK PYTHAGORŮV ŽIVOT Pythagoras ze Samu, okolo 570 př. n. l. ostrov Samos – po 510 př. n. l. 570 př. n. l.Samos510 př. n. l. o.
FUNKCE – nelineární Co vyjadřuje funkce? Co znamená nelineární?
PYTHAGORAS Šimon Úradník.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Z historie matematiky Josef Molnár Karlov pod Pradědem
Pythagorova věta 7. třída Lenka Betlachová.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Vývoj matematiky Zuzana Kroupová

Matematika doprovázela člověka již před více jak 10 000 lety Jeskynní člověk neznal čísla, jeho počítání se omezovalo jen na vyjadřování, kolik má ovcí, kolik zvěře ulovil, kolik obyvatel má jeho vlastní a nepřátelský kmen apod. Například počet svých ovcí znázorňoval a zaznamenával stejným počtem kamínků, porovnáváním počtu ovcí a kamínků zjišťoval, zda mu žádná ovce nechybí, aniž dovedl slovně nebo písemně vyjádřit jejich počet číslem.

Matematika se začala rychleji rozvíjet od roku 5 000 př. n. l Matematika se začala rychleji rozvíjet od roku 5 000 př. n. l., kdy v údolí Nilu, Tigridu a Gangy vznikly první státní útvary. Babylonská matematika se zabývala řešením kvadratických rovnic a rovnic o dvou neznámých, starobabylonští matematici odvodili vzorce pro výpočty objemů jednoduchých těles, sestavili tabulky druhých a třetí mocnin.

Nejvýznamnější vliv na rozvoj matematiky mělo starověké Řecko. V 6. století př. n. l. založil řecký filozof a matematik Pythagoras školu, jejíž žáci se zaměřili zejména na zkoumání základních vlastností přirozených čísel, konstrukce a výpočty obsahů mnohoúhelníků. Mají zásluhu na objevení iracionálních čísel. Pythagorovi je přisuzován objev o vztahu čtverců nad stranami pravoúhlého trojúhelníka, Pythagorova věta .

Vývoj matematiky pokračoval zásluhou indických a arabských matematiků. Evropa se začala matematikou hlouběji zabývat teprve od 12. století, zdrojem byly především arabské matematické spisy. Evropští matematici se začali výrazně prosazovat až v 15. století. . Zásadní změna ve vývoji matematiky nastala v 17. století. když francouzský matematik René Descartes zavedl pojem funkce a proměnné veličiny a když Angličan Issac Newton a Němec Gottfried Wilhelm Leibniz objevili diferenciální a integrální počet.