Vyjednávání a práce s dodavateli v době internetu Brno 11.3.2009 Josef Zrník, NAR marketing, Ostrava E-Tržiště E-Procurement Strategický Operativní E-Aukce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
Systémové pojetí hospodářské organizace
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Business novýma očima Elektronické tržiště veřejné správy CenTrade Ing. Michal Rosenbaum konference ISSS
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Projekt na 3MA382 Karel Koliš & Jan Vyhlídka.  Prostředí: ◦ IT firma tvořící webové stránky ◦ 1. rozsáhlý projekt  Komplexní webové řešení ◦ Zahrnuje.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
8. Marketing.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Struktura podnikatelského plánu
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Transkript prezentace:

Vyjednávání a práce s dodavateli v době internetu Brno Josef Zrník, NAR marketing, Ostrava E-Tržiště E-Procurement Strategický Operativní E-Aukce Co „E“ neumí? E-Prostředí

WEB jako vizitka, news Správa obsahu Komunikace na Webu CRM, SRM Transakce na Webu E-com;E-pro Web jako zpětná vazba Měření, cílení Datamining FIRMA (trh) Klienti Dodavatelé Konkurence Cena Produkty Komunikace Technologie Lidé Informace neveřejná část Vstup: E-pro Kvalita Flexibilita Servis Variabilita Odp.časy Náklady + - Výstup: E-com Nástroje pro vyjednávání e-Sourcing, e-RFx, e-Aukce Nástroje pro řízení workflow e-P2P, e-SCM Snížení externích nákladůSnížení interních nákladůRůst výnosů front office back office klient Ebiz - transakční platforma e-Commerce, e-C2C Příležitost pro vyšší vnímání hodnoty zákazníkem Ebiz - marketingový rozměr péče, akvizice, e-CRM motivace poptávky + B2B E-prostředí NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Matching poptávkanabídkaE-tržiště Shoda Transakce Poplatky 3. straně Elektronické tržiště nemá nástroje na udržení si vlivu nad novým vztahem! Strana nabízející i poptávající si uvědomí, že živí svou konkurenční nevýhodu Dochází k vybílení tržiště - umírá - nástěnka – hledání přid.hodnoty -E-sourcing B2B elektronická tržiště NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

1.průzkum konkurence fingovaným nákupem 2.získání výhod od stávajících dodavatelů 3.krizový stav (a výjimečně pak): 4.nespokojenost se stávajícím dodavatelem – rozchod 5.svézt se na vlně marketingových aktivit e-tržiště 6.výhodný jednorázový nákup 7.neznalost 8.nové nákupy - nepravidelné Nákup na B2B tržišti Tržiště lákají na poptávku, které je nedostatek! NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Přidaná hodnota e-B2B tržišť! Jiný pohled na nákup: Pravidelný - vysoká pravděpodobnost nákupu - 90% předpověď Nepravidelný Občasný - náhle vyvolaná potřeba nakoupit - 10% předpověď X Y Z Především nepřímé „indirect“ nákupy (B,C) budou spadat do skupin Y, Z. U zakázkově orientovaných firem to mohou být i A položky. Také to mohou být investice, kde nejde o náhlou potřebu, ale neznalost nákupního prostředí. XYZ analýza E-poptávková tržiště budou vhodná k užití především u „Z“ nákupů NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Akvizice zdrojů Transakce Plánování zdrojů Práce se zdroji Pravidla a Monitoring Pre-Sourcing MIS RFi E-Sourcing -e-RFx, RFq -e-Aukce Testy dodávek -definice vztahu Revize vztahu -vytýkací řízení P2P Sběr požadavků e-objednávky e-příjem výdej e-platby inventarizace RFp, Pravidla e-Katalog: -Dodavatelů -Položek Monitoring Rozbory nákladů Hodnocení kvality a služeb Připomínky e-Plánování na základě objednávky napříč řetězcem E-procurement – stále nové značky Management Manažer nákupu Referent abstrakce agregace konkrétnosti Kontrola zdroje Post-Sourcing zpětná vazba slabá místa výkonnost Analýza Syntéza Implementace Kontrola NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Negotiate E-auction E-Procurement-B2B Specifikation Payment Approval Collaboration Invoice Order Award Expresion of interest Management Information Receive Invitation to tender Evaluate Requisition Purchase to pay Sourcing Content Contract management Operativní / TaktickéStrategické NakupováníPříprava nákupního rozhodnutí NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing Obstarávání

Akvizice zdrojů Transakce Plánování zdrojů Práce se zdroji Pravidla a Monitoring Pre-Sourcing MIS RFi E-Sourcing -e-RFx, RFq -e-aukce Testy dodávek -definice vztahu Revize vztahu -vytýkací řízení Sběr požadavků e-objednávky e-příjem výdej e-platby inventarizace RFp, Pravidla e-Katalog: -Dodavatelů -Položek Monitoring Rozbory nákladů Hodnocení kvality a služeb Připomínky e-Plánování na základě ODB objednávky napříč řetězcem Operativní P2P procurement Kontrola zdroje Post-Sourcing zpětná vazba slabá místa výkonnost Sběr požadavků e-objednávky e-příjem výdej e-platby inventarizace NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Nákladpodíl Rozvoj lidských zdrojů2% Technický rozvoj8% Nákupní funkce1% Vnitřní logistika3% Operace, provoz68% Vnější logistika1% Prodej, marketing6% Poprodejní služby1% Podniková režie10% Celkem100% ABC analýza Cena licence E-PRO cca 300 tis.USD Navíc zahrnuje řešení, které obsahuje ERP Třešnička „E-aukce“ (cca 500 tis.Kč.) ROI Náklady na implem. a údržbu + 1x tolik Nezvládnutá ová komunikace 20 mil. - vysoká cena (NÁKLADY) PARETO (80/20)! 78% 2 % (OBJEMY) Navíc ERP systémy „kamenných“ soft firem mají taková řešení implementovány i když mnohdy velmi komplikovaně, ale dá se to naučit – opakovaná činnost – ZLEPŠUJÍ SE NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing Proč se nedaří na WEBu rozvíjet nákupní operativu

Akvizice zdrojů Transakce Plánování zdrojů Práce se zdroji Pravidla a Monitoring PreSourcing MIS RFi E-Sourcing -e-RFx, RFq -e-aukce Testy dodávek -definice vztahu Revize vztahu -vytýkací řízení Sběr požadavků e-objednávky e-příjem výdej e-platby inventarizace RFp, Pravidla e-Katalog: -Dodavatelů -Položek Monitoring Rozbory nákladů Hodnocení kvality a služeb Připomínky e-Plánování na základě ODB objednávky napříč řetězcem E - katalogy dodavatelů a položek nákupu Kontrola zdroje Post-Sourcing zpětná vazba slabá místa výkonnost e-Katalogizace - Dodavatelů - Položek NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

E-katalogy – hodně malých standardních nákupů Pozor na tzv. poskytovatele katalogů! NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Akvizice zdrojů Transakce Plánování zdrojů Práce se zdroji Pravidla a Monitoring Pre-Sourcing MIS RFi E-Sourcing -e-RFx, RFq -e-Aukce Testy dodávek -definice vztahu Revize vztahu -vytýkací řízení P2P Sběr požadavků e-objednávky e-příjem výdej e-platby inventarizace RFp, Pravidla e-Katalog: -Dodavatelů -Položek Monitoring Rozbory nákladů Hodnocení kvality a služeb Připomínky e-Plánování na základě objednávky napříč řetězcem E-sourcing Kontrola zdroje Post-Sourcing zpětná vazba slabá místa výkonnost E-Sourcing e-RFx, e-Aukce Testy dodávek definice vztahu Revize vztahu vytýkací řízení NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Informace Cena Podmínky SmlouvaKvalifikace Cenové srovnání – technologicky 100% kvality Zkušební dodávky – prověření servisních předpokladů Osobní jednání Kapacita Nezbavuji se možnosti cenových jednání Sběr, prověření informací o dodavatelském trhu, MIS Prekvalifikace; Kapacity Global sourcing; Možnosti dodání; Cenové dotazy Výjezdy za dodavateli, Prověřování referencí měsíce 7-14 dní2 -3 týdny RFiRFq RFp Produkce Logistika Komunikace Pozice E-sourcing I. NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

analýza plán realizace kontrola Globální zdroje Excerpce dat Data - poznatky - znalosti Aplikovaná znalost Jak to dělat lépe Informace E – Sourcing II. Některá data silně korelují k 1 NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Mez za kterou nákupčí nejde Mez za kterou prodejce nejde cena Prostor pro vyjednávání 1.KOTLER 2. Různé meze prodejců cena Jak změřit, co je objektivní mez? Proč odhalit svou mez!? TEORIE kontra PRAXE E-aukce NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

I po E-aukci se dá vyjednávat! – víme co udělal 2. ale ne, kde má mez 1.5. CESTA jak najít nejnižší dolní mez je, že zveřejním nejnižší horní mez a čekám co trh udělá – E-Aukce 3. Různé meze prodejců cena VÝSLEDEK – snížení ceny díky objektivnímu tlaku trhu „NE“ NÁKUPČÍHO! 4. E - Aukce zajistí mnohonásobnou bezbolestnou licitaci o cenu i podmínky Různé možnosti prodejců cena E-aukce NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

WIN - WIN vyjednávání a Nenulové hry Starý byznys Nový byznys Sice druzí ztratí tržní podíl, ale! Ač jeden získal, druzí neztrácí! > 0 Co jeden získá druhý ztratí! = 0 => Tlak na inovaci, co vede k: > 0 NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Ještě jeden pohled na e-aukce Zveřejňování záměrů, požadavků, návrhů, nabídek spolupráce Náhled do dodavatelského prostředí odběratele Ověření si zájmu o dodávky Analyzování pozice Otevřenost NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Posílení pozice aukčního vyjednávání Co – Kdy – Jak – Komu Zveřejnit/Skrýt? Hledání analogie s osobním vyjednáváním Pozor na transparentnost NARUBY! NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Co nepřinesla elektronizace Přesnější informace - naopak Snadnější nákupy přes „e-tržiště“ Globální obsluhu trhů („A“ položky) Databáze dodavatelů na všechno E-aukční všelék NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Doporučená literatura Původ ctnosti, M. Ridley Víc než nic, R. Wright Sobecký gen, R. Dawkins Konkurenční strategie, M. Porter NAR marketing - marketingová komunikace - kreativita - design - internet - e-business - e-marketing

Zrník Josef Děkuji za pozornost