GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak na hromadnou korespondenci
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Grafika Rastrová X Vektorová.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
ADOBE PHOTOSHOP Martin Vašátko. PŘEHLED GRAFICKÝ EDITOR AKTUÁLNÍ VERZE CS3 (10.) ČESKY *.PSD.
Inovace bez legrace CZ / /01
GIMP – úpravy fotografií
TEXTOVÝ EDITOR.
INKSCAPE Vektorová grafika.
MALOVÁNÍ.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
GIMP 2 Prezentace pro 3MA381 Jan Dobrovolný. 2 Obsah představení GIMP jeho využití nástroje vzhled výhody a nevýhody.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Malování – popis programu
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
Grafika 9 Nástroje a efekty VY_32_INOVACE_7B20. Nástroje a efekty CorelDraw má řadu nástrojů na zpracování objektů je zde i řada efektů pro zajímavé nápady.
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Grafický editor – GIMP Základy práce
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
G IMP. Gimp je bitmapový grafický editor s částečnou podporou vektorové grafiky Lze s ním vytvářet grafiku pro web, upravovat fotografie Čeští uživatelé.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ - RETUŠE ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S RASTROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
GIMP : úpravy fotografií
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_383_Malování AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 4. ročník,
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
Základy retuše v Adobe Photoshop
Přemístění části obrázku klonováním VY_32_INOVACE_GR_797.
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Třeba se tak narodila… Ale třeba to jen umí s počítačem… ANEB UMĚNÍ JEDNODUCHÉ FOTOGRAFICKÉ RETUŠE.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Grafický editor GIMP (1)
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
INFORMATIKA – počítačová grafika ve WINDOWS
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

GIMP - úvod

GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje i verze pro Windows je dostupný zdarma včetně zdrojových kódů ve starších verzích bylo nutné pracovat s více okny, od verze 2.8 lze veškeré ovládání umístit do jednoho okna

Vytvoření nového obrázku V rozevírací nabídce Soubor zvolíme Nový a v nově otevřeném okně zvolíme velikost „plátna“ Nejjednodušší je použít šablonu

Dokovatelná dialogová okna GIMP obsahuje několik dialogových oken, která lze podle vlastního výběru otevřít Nejčastěji budeme pracovat s dialogy Vrstvy a Historie změn I když lze v GIMPU malovat, my jej budeme používat především na úpravu fotografií, popřípadě vytvářet grafiku pro web

Kreslící nástroje tužka – kreslení s tvrdým okrajem štětec – malování hladkých tahů plechovka – vyplní vybranou oblast barvou nebo vzorkem mísení – vyplní výběr barevným přechodem guma – mazání štětcem do pozadí nebo průhlednosti rozprašovač – malování pomocí stopy s proměnným tlakem

Kreslící nástroje inkoust – kaligrafické kreslení, napodobuje pero, vytváří čáry různé tloušťky klonování – kopíruje zdrojovou oblast do jiné části obrázku léčení – podobné jako klonovací razítko, použití při retušování, přizpůsobí se lépe okolí perspektivní klonování – při klonování respektuje perspektivu rozostření a zaostření hran objektu rozmazání zesvětlení nebo ztmavení

Stopy u kreslících nástrojů tužka, štětec, guma, rozprašovač můžeme zvolit stopu

Nástroje pro výběr vybere oblasti obdélníkového tvaru vybere oblast eliptického tvaru vybere oblast od ruky, pro dokončení výběru je potřeba „trefit se“ do počátečního bodu přibližný výběr ( kouzelná hůlka ) – vybere spojité oblasti, vhodné pro objekty s ostrými hranami; vybereme bod na obrázku a k němu se vybere ta část pixelů, která se mu barvou nejvíce podobá

výběr podle barvy, vybírá stejný případně podobný odstín barvy, vybírá i nespojité inteligentní nůžky, slouží k výběru různých oblastí a tvarů, kopíruje barevnou hranici, snaží se odhadnout, co chceme vybrat; pro ukončení výběru je třeba „trefit se“ do počátečního bodu a kliknout dovnitř výběru Ukončení výběru – Vybrat–Nic ( Shift+Ctrl+A ) Invertovat výběr – změní vybrané oblasti na nevybrané a naopak Nástroje pro výběr

Režimy výběru Pro nástroje výběru lze zvolit čtyři režimy: novým výběrem nahradíme výběr předešlý novým výběrem přidáme další výběr novým výběrem ubereme z aktuálního výběru novým výběrem vytvoříme průnik

Nástroje transformace přesunování objektů zarovnání objektů ořezání okrajů otáčení škálování, zvětšování a zmenšování naklonění výběru změna perspektivy překlopení výběru přiblížení a oddálení