INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

17.1 Soli - jejich vznik a názvosloví
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Druhy chemických reakcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Významné soli Mgr. Helena Roubalová
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
SOLI RZ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzorce - opakování I..
Názvosloví solí.
Soli Názvosloví, vznik a použití solí, hydrogensoli a hydráty solí, hnojiva, použití solí ve stavebnictví Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH LÁTEK.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Neutralizace.
I. A (1.) skupina Vodík a alkalické kovy
CHEMIE 9. ROČNÍK VÝSKYT A VYUŽITÍ SOLÍ
Vzorce pro opakování.
VY_32_INOVACE_CH.8.12 – SOLI- prezentace
XIII. TYPY CHEMICKÝCH REAKCÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Neutralizace Vznik solí
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Zopakuj si vzorce a názvy
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
PŘÍPRAVA SOLÍ SOLI JE MOŽNO PŘIPRAVIT SEDMI ZPŮSOBY, např.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
18.1 Výskyt, použití a vlastnosti vybraných solí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
SLOUČENINY DUSÍKU Mgr. Jitka Vojáčková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak vznikají soli.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Názvosloví - opakování I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
A opět názvosloví. Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K.
1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:
Významné soli kyslíkatých kyselin
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 2
Pětiminutovky z anorganické chemie
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 CHEMIE 9. ročník
Významné soli. Bezkyslíkaté soli NaCl – chlorid sodný –bílá krystalická látka –v přírodě se vyskytuje jako sůl kamenná (halit) –ve velké míře se nahází.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Soli (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
Využití solí Chemie 9. třída.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Názvosloví solí. Soli 1.) Bezkyslíkatých kyselin 2.) Kyslíkatých kyselin.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití solí TÉMATICKÝ CELEK: Anorganické.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-18
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
10. Test z anorganické chemie Obecná a anorganická chemie
Soli.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

SOLI II CHEMIE 8.ročník Mgr. Marie Mazancová

Vyber: oxidy kyseliny hydroxidy soli HNO3 Mg(OH)2 P2O5 Na2SO4 AlCl3 AgNO3 K l HCl H l Na2CO3 Mg F2 NaCl SO3 H2SO4 Ca(OH)2 H2S CaCO3

ROZHODNI , KTERÁ ROVNICE JE NEUTRALIZACE ? HCl + KOH KCl + H2O CaO + HCl CaCl2 + H2O NaOH + HNO3 H2O + Na NO3 Ca(OH)2 + CO2 H2O + CaCO3 Rovnice vyrovnej. Podtrhni soli.

Utvoř název soli: Doplň oxidační čísla Na2 SO4 +I -II síran sodný

Pojmenuj: Ag NO3 Ca CO3 dusičnan stříbrný uhličitan vápenatý K3 PO4 Fe2 (SO3)3 siřičitan železitý fosforečnan draselný

Které soli už známe ? lápis vápenec Na2CO3 NaHCO3 sádra modrá skalice K2CO3 CaCO3 sádrovec soda Ca(H2PO4)2 superfosfát zažívací soda AgNO3 NH4NO3 ledek potaš NaNO3 KNO3 Cu SO4 . 5H2O mramor Ca SO4 . 2H2O sanytr Ca SO4 . 1/2H2O

HYDROGENSOLI HYDRÁTY SOLÍ Cu SO4 . 5H2O NaHCO3 Ca SO4 . 2H2O Ca(H2PO4)2 Ca SO4 . 1/2H2O hydrogenuhličitan sodný dihydrogenuhličitan vápenatý pentahydrát síranu měďnatého dihydrát síranu vápenatého hemihydrát síranu vápenatého

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - PŘEDPONY PRO POČET ½ - hemi hexa mono hepta di okta tri tetra nona penta deka

LÁPIS – kožní lékařství DUSIČNANY Na NO3 průmyslová hnojiva = LEDKY K NO3 NH4 NO3 SANYTR střelný prach Ag NO3 LÁPIS – kožní lékařství

SÍRANY K2 SO4 (NH4)2 SO4 Cu SO4 . 5 H2O = modrá skalice průmyslová hnojiva (NH4)2 SO4 Cu SO4 . 5 H2O = modrá skalice pentahydrát síranu měďnatého

Na2 SO4 - výroba skla a pracích prášků Ca SO4 . 2H2O = SÁDROVEC = SÁDRA + H2O

UHLIČITANY CaCO3 = VÁPENEC - modifikace MRAMOR nerost KALCIT Jak se vyrobí vápno? Napiš rovnice.

NaHCO3 - jedlá (zažívací) soda Na2CO3 - soda výroba skla a pracích prášků K2CO3 - potaš

KŘEMIČITANY SKLO KERAMIKA Zjisti z čeho jsou tyto látky a jak se vyrábějí.

ZDROJE Karger, Pečová, Peč – Chemie I (Prodos) P.Beneš, V.Pumpr – Základy chemie I (Fortuna)